۱۹:۵۶:۲۶ - شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳
ثبت یک اثر تاریخی دیگر مرودشت در فهرست آثار ملی
یک اثر تاریخی دیگر مرودشت در فهرست آثار ملی قرار گرفت.   مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: ۱۲ یادمان تاریخی این استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و مقدمات کار برای ثبت ملی ۱۲ یادمان تاریخی و طبیعی دیگر استان در حال انجام است.   به گزارش

81372204-6052257

یک اثر تاریخی دیگر مرودشت در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: ۱۲ یادمان تاریخی این استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و مقدمات کار برای ثبت ملی ۱۲ یادمان تاریخی و طبیعی دیگر استان در حال انجام است.

 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری فارس، ‘مصیب امیری’ افزود: حمام تاریخی کوهنجان سروستان، معدن سنگ پودنه فیروز آباد، کتیبه پهلوی سراب سیاه در شهرستان رستم، تل نارتکونی نوبندگان فسا، چله گاه کوه آب مرغی و قنات عنوه اوز لارستان از جمله یادمان های تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران هستند.

 

وی اظهار کرد: بند عماد آباد در روستایی به همین نام در مرودشت، خانه احمد توجه در خیابان طالقانی شیراز، خانه شهیدان اشراق در جهرم و خانه تاریخی فاتح در شهرستان نی ریز از دیگر یادمان های تاریخی فارس است که در فهرست میراث ملی ثبت شده اند.

 

امیری ادامه داد: استان فارس رتبه نخست تعداد آثار ثبت شده در میراث ملی کشور را دارد که با احتساب ثبت این ۱۲ یادمان تاریخی، شمار آثار ثبت شده این استان در فهرست آثار ملی به دو هزار و ۸۶۶ اثر رسیده است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر