۴:۵۹:۴۲ - پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳
در جلسه شورای آموزش و پرورش مرودشت چه گذشت؟
یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مرودشت تشکیل شد.   به گزارش  دریافتی ” پارس دشت” از روابط عمومی آموزش و پرورش مرودشت، پس تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، جلسه با کلام مدیر آموزش و پرورش مرودشت و خوش آمدگویی به حاضرین آغاز شد.   وی  ضمن بیان

renderimage

یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مرودشت تشکیل شد.

 

به گزارش  دریافتی ” پارس دشت” از روابط عمومی آموزش و پرورش مرودشت، پس تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، جلسه با کلام مدیر آموزش و پرورش مرودشت و خوش آمدگویی به حاضرین آغاز شد.

 

وی  ضمن بیان دستور جلسه ،توضیحاتی پیرامون پیگیری های انجام شده در راستای مصوبات جلسه قبل شورا ارائه داد.

 

مرتضی چراغی در ابتدا ضمن تبریک به دکتر افلاکی رییس جدید آموزشکده فنی و حرفه ای مرودشت به جهت تصدی این پست، میهمانان جلسه(فرمانده انتظامی شهرستان سرهنگ شیبانیان، سرهنگ فیروزی، سرگرد هوشمندی فرمانده کلانتری۱۱ و سروان فارسی فرمانده کلانتری ۱۲مرودشت) را معرفی نمود و تجلیل از همکاری های شایسته نیروی انتظامی را دلیل دعوت آنان ذکر کرد.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش مرودشت، امنیت را لازمه آرامش خواند و تلاش های صادقانه نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت و و همکاری بارز این نهاد با آموزش و پرورش را شایسته تقدیر دانست.

 

در ادامه و پس از صحبت های کوتاه فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت، لوح تقدیر و هدایای میهمانان جلسه توسط فرماندار مرودشت به آنان تقدیم شد.

 

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مرودشت با تمرکز بر دستور جلسه که شامل مواردی از قبیل اعزام دانش آموزان دختر به مناطق جنگی، نمایشگاه هوشمندسازی و مسئله مربوط به مدارس غیر انتفاعی بود، ادامه یافت.

 

یکی از مصوبات جلسه شورای آموزش پرورش، اعزام دانش آموزان دختر به مناطق جنگی در قالب کاروان راهیان نور بوسیله ۲۰ دستگاه اتوبوس در تاریخ ۱۳آذرماه جاری بود. رعایت موارد ایمنی، توجه خاص به مسائل فرهنگی و فلسفه شهادت، مراقبت و نگهداری در طول مسیر رفت و برگشت از مسائل مطرح شده در این باب بود.

 

برپایی نمایشگاه هوشمندسازی مدارس شهرستان مرودشت از دیگر دستورات جلسه بود. مدیر آموزش و پرورش مرودشت، هدف های مهم از برگزاری نمایشگاه را بالابردن درصد هوشمندسازی مدارس، جهت دهی هدفمند منابع مالی مدارس و کمک به مدارس بی بضاعت در امر هوشمندسازی کلاس ها بیان کرد.

 

حاضرین در جلسه در مورد این دستور جلسه پیشنهاداتی مطرح و در مورد بحث و تبادل نظر کردند.

 

سخنران پایانی جلسه مانند روال گذشته جلسات شورای آموزش پرورش، فرماندار شهرستان بعنوان ریاست شورا بود. وی ابتدا از قدرشناسی مدیر آموزش و پرورش مرودشت و تجلیل از نهادهای دیگر که در برنامه های متعدد همکاری دارند، تشکر و قدردانی کرد.

 

سید یدالله حسینی بر اساس دستور جلسه صحبت هایی ارائه داد. این مسئول، زیر ساخت های فکری آموزش و پرورش را روندی خواند که می بایست به تربیت نسلی متفکر، قدردان و تلاشگر منتهی شود. ایشان یکی از برنامه هایی که به این روند کمک شایانی خواهد کرد را اردوی راهیان نور خواند.

 

حسینی شرکت کنندگان در اردوی راهیان نور را سفیران معنوی مدارس نام برد و گفت: بخش اعظم برنامه اردوها در خود منطقه جنگی متمرکز است، می بایست در مسیر رفت و برگشت نیز پیوست های خوب فرهنگی تعریف شود.

 

فرماندار شهرستان مرودشت در ادامه به برپایی نمایشگاه هوشمندسازی اشاره کرد و این اقدام را یکی ازراه های ایجاد عدالت آموزشی بین مدارس بی بضاعت و مدارس دیگر دانست.

 

رییس شورای آموزش و پرورش مرودشت در صحبت های پایانی خود با مهم خواندن نقش کودکستان ها و پیش دبستانی ها در شکل گیری شخصیت کودکان، خواستار تعیین مرز فعالیت آموزش و پرورش و بهزیستی در این بخش شد و کمک به حذف نگاه تجاری و درآمدزایی به کودکستان هارا از مهمترین اقدامات خواند.

 

در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مرودشت، شهردار شهر مرودشت حضور نداشت. همچنین با عدم حضور رییس شبکه بهداشت شهرستان،امام جمعه و رییس شورای اسلامی شهر مرودشت، نمایندگان این مسئولان در جلسه حاضر شدند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر