۴:۳۲:۴۱ - پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳
راه‌اندازی مجتمع دامی در مجدآباد مرودشت
فرماندار مرودشت از ساماندهی و تجمیع دامداری‌های سیار شهر مرودشت و روستاهای هم‌جوار مجتمع دامی در مجدآباد این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی عصر امروز که به همراه معاون امور عمرانی فرمانداری و رئیس جهاد کشاورزی این شهرستان به‌منظور ارزیابی و اطلاع از چگونگی آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم در

فرماندار مرودشت از ساماندهی و تجمیع دامداری‌های سیار شهر مرودشت و روستاهای هم‌جوار مجتمع دامی در مجدآباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی عصر امروز که به همراه معاون امور عمرانی فرمانداری و رئیس جهاد کشاورزی این شهرستان به‌منظور ارزیابی و اطلاع از چگونگی آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم در مجتمع دامداری مجدآباد مرودشت حضور یافته بود در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به‌منظور اشتغال در حوزه دامداری‌ها و همین‌طور رعایت بهداشت محیط در شهر و ارتقای سطح تولید گوشت قرمز که جزو سبد ثابت خانوارها است، کار راه‌اندازی و ساماندهی دامداری‌های مستقر در شهر مرودشت و روستاهای هم‌جوار که از چند سال گذشته آغاز شده به پایان رسیده اکنون آماده استقرار دامداران است.

فرماندار مرودشت ازجمله اهداف اساسی انتقال دامداری‌های شهر مرودشت و روستاهای هم‌جوار را به خارج از شهر، ایجاد محیطی مطلوب برای پرورش دام و رعایت بهداشت عمومی و جلوگیری از انتقال بیماری و توسعه اشتغال بیشتر عنوان کرد و با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم از قبیل آب، برق و جاده و آماده‌سازی برای این مجتمع گفت: ۸۰ واحد ۲۰۰ رأسی پرورش دام در این مرکز جانمایی و برای آماده‌سازی این سایت ۲ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی در آن هزینه شده است.

وی به‌ضرورت تولید، ایجاد و حفظ اشتغال پایدار اشاره کرد و ادامه داد: با شروع این کار علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم ۵۰۰ شغل به‌صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

حسینی با تأکید بر حمایت از دام‌پروران حوزه شهرستان مرودشت با قول مساعد در رفع هرگونه مشکل در مسیر پرورش و تولید بیان داشت: صنعت دامداری و کشاورزی از ظرفیت بسیار بالایی در راستای تولید و اشتغال پایدار برخوردار و عاملی مهم در دستیابی به خودکفایی و اقتصاد ملی است.

وی در پایان خواستار تسریع در روند سامان‌دهی دامداری‌های شهر و انتقال آن به مکان موردنظر تا چند ماه آینده شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر