۱۸:۳۰:۴۴ - دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴
راه اندازی تعاونی توسعه عمران روستایی در دوکوهک ارسنجان
تعاونی توسعه عمران روستایی دوکوهک ارسنجان، راه اندازی می شود.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ارسنجان، جلسه مشترک بین دهیاری، شورای اسلامی و اهالی روستای دوکوهک در خصوص تشکیل تعاونی توسعه عمران روستایی با حضور فرهنگ فرهادی رییس این اداره، دهیار و اعضاء شورای

IMG_5278

تعاونی توسعه عمران روستایی دوکوهک ارسنجان، راه اندازی می شود.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ارسنجان، جلسه مشترک بین دهیاری، شورای اسلامی و اهالی روستای دوکوهک در خصوص تشکیل تعاونی توسعه عمران روستایی با حضور فرهنگ فرهادی رییس این اداره، دهیار و اعضاء شورای اسلامی و مردم روستای دوکوهک برگزار شد.

 

فرهنگ فرهادی در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، کسب رتبه نخست اقتصادی کشور در بین کشورهای منطقه است، اظهار کرد: در این راستا باید به قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های ملی و منطقه‌ای بخش کشاورزی، وابستگی گسترده توسعه همه بخش‌های اقتصادی (صنعت، بازرگانی و غیره) به کشاورزی و نقش محوری کشاورزی در تأمین امنیت غذایی توجه ویژه‌ای شود.

 

وی تصریح کرد: توسعه پایدار و متوازن بخش کشاورزی، می بایست در ابعاد مختلف اجتماعی و زیست‌محیطی صورت گیرد.

 

فرهادی با بیان اینکه در حال حاضر با چالش‌هایی به عنوان عوامل بیرونی مواجه هستیم، افزود: این عوامل شامل پایین بودن سهم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، عدم واگذاری تصدی‌ امور به بخش‌های غیردولتی و محدودیت منابع آب و خاک است.

 

وی عوامل درونی مؤثر بر بخش کشاورزی را خرد و کوچک بودن اراضی (۸۶ درصد زیر ۱۰ هکتار)، تعدد قطعات و غیر هندسی بودن اراضی، اجرایی نشدن الگوی کشت مناسب، بالا بودن هزینه تولید و رقابتی نبودن محصولات کشاورزی عنوان کرد.

 

این مسئول با بیان تهدیدهای آینده بر اثر استمرار وضعیت موجود در کشور، تصریح کرد: این تهدیدها شامل کاهش بهره‌وری مصرف آب، کاهش ضریب مکانیزاسیون، کاهش کیفیت خاک، مهاجرت و اقتصادی نبودن تولید است.

 

وی همچنین اضافه کرد: نظام‌های بهره‌برداری، به منظور افزایش بهره‌وری عوامل و منابع تولید، افزایش درآمد، ساماندهی بهره‌برداران و اراضی خرد و پراکنده، افزایش کارایی و اثر بخشی توسعه می‌یابند.

 

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان نمود: با مدیریت صحیح و تشکیل شرکت‌های تعاونی در روستاها، می‌توان اشتغال پایدار ایجاد کرد و با توجه به پراکندگی و کوچکی اراضی و کم بازده بودن آنها، باید در جهت تقویت تشکل‌ها و تعاونی‌ها در سطح استان گام برداریم.

 

فرهنگ فرهادی تشکیل تعاونی توسعه عمران روستایی در روستا را بعنوان یک بازوی توانمند در جهت توسعه و پایداری اشتغال و اقتصاد مقاومتی و گامی مهم در رفع این معضل دانست و سپس به تشریح  برخی از فواید تشکیل این تعاونی ها پرداخت.

 

در ادامه، جاویدی کارشناس این اداره چندین مورد از تعاونی های موفق را در شهرستان ارسنجان و دیگر شهرستانها مثال زد و توضیحاتی در این زمینه ارائه نمود.

 

در پایان جلسه، اعضاء شورای اسلامی دوکوهک، بعنوان موسسین این تعاونی انتخاب گردیدند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر