۱۸:۳۱:۵۳ - جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
رضایت گردشگران نوروزی از تسهیلات خدمات سفر در تخت جمشید
مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: بنا بر نتایج نظرسنجی ها، اکثر مسافران نوروزی، از ارائه تسهیلات ستاد هماهنگی خدمات سفر در مجموعه جهانی تخت جمشید رضایت دارند.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، مسعود رضایی منفرد اظهار کرد: این نظر سنجی از سوی پایگاه تخت

نوروز در تخت جمشیید

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: بنا بر نتایج نظرسنجی ها، اکثر مسافران نوروزی، از ارائه تسهیلات ستاد هماهنگی خدمات سفر در مجموعه جهانی تخت جمشید رضایت دارند.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، مسعود رضایی منفرد اظهار کرد: این نظر سنجی از سوی پایگاه تخت جمشید، با ارائه فرم نظرسنجی به گردشگران در ایام نوروز ۹۴ انجام شده است.

 

وی افزود: طبق آمار، کل مجموعه هخامنشی شامل تخت جمشید، نقش رستم، نقش رجب و پاسارگاد، در نوروز ۹۴ پذیرای قریب به۸۰۰ هزار گردشگر بوده است که علیرغم بارندگی در بعضی روزهای تعطیلات نوروزی، این رقم با آمار بازدید سال گذشته برابری می کند.

 

وی گفت: نتایج پرسشنامه ها بیانگر آن است که در بخش تبلیغات و اطلاع رسانی اعم از ارائه بروشور، دسترسی به راهنمای رایگان، نصب تابلو های اطلاع رسانی در مجموعه، افزایش باجه های بلیط فروشی و نصب دستگاه pos در اماکن تاریخی تخت جمشید پاسارگاد، نقش رستم، نقش رجب به منظور حذف صف های طولانی بلیط. بیشتر گردشگران از چگونگی ارائه این تسهیلات رضایت داشته اند.

 

رضایی منفرد افزود: در بخش ارزیابی راهنمایان گردشگری که در نوروز جاری این طیف وسیع با ۶۰ نفر عضو، به صورت رایگان و افتخاری، آماده ارائه اطلاعات تاریخی و مرمتی به گردشگران بودند، تأثیر این امر در ارتقاء سطح اطلاعاتی از مجموعه هخامنشی مثبت و رضایت اکثریتی گردشگران را به همراه داشت.

 

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: خدمات در بخش موزه تخت جمشید، با نصب ویترین های جدید و نمایش بیش از ۱۶۰ شیء تاریخی هخامنشی، برگزاری دو نمایشگاه عکس از ناب ترین تصاویر مجموعه هخامنشی از سال۱۳۱۰ تا کنون، برخورد کادر مراقب مجموعه هخامنشی با گردشگران، رضایت قابل توجهی را به همراه داشته است.

 

رضایی منفرد اضافه کرد: در سال گذشته و بر اساس نظر کاربران سایت معروف «TripAdvisor» فهرستی کوتاه از پربازدیدترین میراث جهانی یونسکو منتشر شد  که در میان آنها، دو نماینده سرشناس از ایران، یعنی تخت جمشید و نقش جهان اصفهان نیز حضور داشتند. این در حالی است که به گفته مدیر پایگاه تخت جمشید، در سال جاری برنامه ریزی های صورت گرفته در آماده سازی مجموعه هخامنشی از سوی کلیه ارگانهای مرتبط، از انسجام بیشتری نسبت به سال گذشته برخوردار بود و همین امر زمینه ساز در نظر گرفتن سلایق جمعی گردشگران گردید.

 

وی افزود: برگزاری خیمه معرفت با حضور روحانیون به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل شرعی، ایجاد ایستگاه شادمانه برای کودکان، برپایی مهدکوک جهت خردسالان و نوزادن، غرفه همیار میراث فرهنگی، ایستگاه از ما بپرسید جهت پاسخگویی و ارائه خدمات اطلاع رسانی به گردشگران، غرفه گمشدگان جهت تسهیل در روند یافتن اشیاء و یا افراد گمشده، ایستگاههای پلیس جهت حفظ امنیت گردشگران و رفع بروز مشکلات احتمالی، استقرار سرویس های آتش نشانی، اورژانس و ایستگاههای درمانی و هلال احمر، گشت اجرائیات شهرداری، امنیت و کنترل ترافیک مسیرهای ورودی به تخت جمشید، تیم های نظارتی بهداشت، برپایی غرفه های صنایع دستی، اختصاص چند دستگاه اتوبوس جهت انتقال گردشگران از محوطه پارگینگ تا محل ورودی تخت جمشید، پراکندگی و سامان دهی سرویس های بهداشتی، تعدد و دسترسی آسان به غرفه های اغذیه فروشی تحت نظارت، از جمله خدماتی بود که ستاد تسهیلات سفر شهرستان مرودشت برای گردشگران در نظر گرفته بود،

 

مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید اظهار داشت: پذیرایی و ارائه خدمات به مجموعه ای که به طور متوسط  روزانه نزدیک به هفتاد هزار گردشگر را جذب می نماید همتی مضاعف و همکاری و تقابل چند جانبه کلیه ارگانها و نهاد های مرتبط را می طلبد.

 

رضایی منفرد با اشاره به همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، اداره میراث فرهنگی مرودشت، فرمانداری، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد فرماندهی نیروی انتظامی، شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، سازمان آتش نشانی و تاکسیرانی، اورژانس، هلال احمر، سپاه و بسیج ناحیه مرودشت، و سایر نهادها در برقراری نظم، امنیت، اطلاع رسانی و رفاه حال گردشگران نوروزی در بازدید از مجموعه هخامنشی و به ویژه تخت جمشید، بر رضایت مندی گردشگران در حوزه ارائه خدمات اذعان داشت.

 

وی اضافه کرد: علیرغم رضایت نسبی گردشگران از نوروز مجموعه هخامنشی، در نظر داریم به منظور ارائه خدمات بهتر در سالهای آتی، موارد پیش بینی نشده  را که گردشگران در فرم های نظر سنجی به آن اشاره کردند، مورد بررسی قرار دهیم.

  1. داریوش اول هخامنشی   فروردین ۲۲, ۱۳۹۴  

    مسعود جان، پسرم؛
    اگر همه ی دنیا هم رضایت داشته باشند من رضایت ندارم. چرا از فرزندان من که برای دیدنم به اینجا آمده بودند برای دستشویی کردن پول گرفتید؟ مرا شرمنده کردید. خیلی از آنها شاکی هستند و کلیه درد گرفته اند و شکایت مرا پیش پدرم کورش برده اند!
    خوب است من بیام و از مهمانان نوروزی شما بابت قضای حاجت پول بگیرم؟؟؟؟؟؟؟
    اگر تلاش فرزند خوبم آقای نماینده نبود این مشکل جهانی حل نمی شد و آبروی من پیش توت عنخ آمون! و سلسله مینگ! می رفت. آخه آنها هم توالت رایگان دارند و هم امکانات رفاهی بیشتر…
    دیگه تکرار نشه که خشایار را می فرستم سراغتون ها! داغونما! ها کاکو!


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر