۳:۱۵:۰۶ - سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
سی‌ و ششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان فارس برگزار می‌شود
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان فارس گفت: مرحله استانی سی‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان فارس در اردیبهشت ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.    به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد نظری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری مرحله نهایی استانی مسابقات قرآنی دانش‌آموزان خبر داد و اظهار داشت: سی‌وششمین

139310201536459844480083

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان فارس گفت: مرحله استانی سی‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان فارس در اردیبهشت ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

 

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد نظری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری مرحله نهایی استانی مسابقات قرآنی دانش‌آموزان خبر داد و اظهار داشت: سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان فارس دوم و سوم اردیبهشت‌ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه آموزش عمومی قرآن بر عهده وزرات آموزش و پرورش، پژوهش و تحقیق در حوزه قرآنی برعهده وزارت علوم و تبلیغات و اطلاع‌رسانی  و در حوزه قرآن و نماز برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، افزود: هر آموزشی در حوزه قرآن باید از مسیر آموزش و پرورش بگذرد و در حال حاضر این موضوع در کشور به دلیل عدم هماهنگی رعایت نمی‌شود.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه مسابقات قرآن دانش‌آموزان در رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر، احکام، نهج‌البلاغه، اذان، مداحی، صحیفه سجادیه و انشای نماز به صورت منظم در بازه زمانی مشخص برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: دو رشته انشای نماز به زبان انگلیسی و حفظ قرآن با ترجمه انگلیسی تنها در استان فارس به صورت خاص و فوق برنامه اجرا می‌شود.

 

نظری با بیان اینکه در مرحله آموزشگاه مسابقات قرآن دانش‌آموزان استان فارس ۶۰۴ هزار و ۱۴۵ نفر ثبت‌نام کردند تصریح کرد: در مرحله شهرستان نیز ۵۰ هزار و ۴۰۰ نفر، در مرحله مقدماتی استانی ۷ هزار و ۸۰۰ نفر و در مرحله استانی نیز هزار و ۴۰۰ نفر شرکت می‌کنند که از این تعداد ۶۴ نفر به مرحله کشوری راه پیدا می‌یابند.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز میزبان دوره نهایی مسابقات قرآن مرحله استانی است عنوان کرد: این دوره از مسابقات در یک بازه زمانی مشخص با کیفیت بسیار عالی برگزار می‌شود.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه دوره نهایی مسابقات استانی قرآن دانش‌آموزان روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه دوم و سوم اردیبهشت ماه با حضور ۱۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر به تفکیک برگزار می‌شود.

 

نظری با اشاره به اینکه در دوره مسابقات مقدماتی استانی فارس شهرستان‌های ممسنی، بوانات، داراب، فیروزآباد، ارسنجان، لار، ناحیه دو آموزش و پرورش شیراز، اداره عشایر سیار، قیروکارزین، اشکنان، کازرون، فسا، مرودشت و اقلید در اسفندماه سال گذشته میزبان بودند تأکید کرد: سی‌وششمین دوره مسابقات استانی قرآن دانش‌آموزان در دوم تا پنجم مردادماه امسال برای دختران و هفتم تا دهم مردادماه برای پسران به میزبانی دانشگاه فنی باهنر شیراز برگزار می‌شود.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان فارس بیان کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و انشای نماز و حفظ قرآن در مردادماه در شیراز برگزار می‌شود.

 

نظری با اشاره به اجرای نخستین دوره طرح حمایت از دانش‌آموزان حافظ قرآن اظهار داشت: به دلیل مشکلات مالی دوره نخست متوقف شد و در راستای اجرای این طرح آموزش و پرورش ۱۲ میلیارد ریال به حافظان قرآن بدهکار شد.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان فارس به تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش استان فارس در سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به شیراز پرداخت و گفت: آموزش و پرورش در جریان این سفر وظایفی را بر عهده دارد که در بخش مطالبات مردمی نامه‌های مردم به صورت الکترونیکی بررسی می‌شود.

 

نظری با اشاره به اینکه گروه سرود ۱۳۹۲ نفری از دانش‌آموزان برای نخستین بار در سفرهای هیئت دولت سرود خود را اجرا می‌کنند خاطرنشان کرد: این گروه سرود از دو هفته گذشته تمرینات خود را آغاز کرده و یا در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و یا در مجموعه حافظیه هنرنمایی می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقه دل‌نوشته از دیگر برنامه‌هایی است که آموزش و پرورش استان فارس در راستای سفر هیئت دولت به استان فارس آن را اجرا می‌کند تصریح کرد: دل‌نوشته‌های دانش‌آموزان تبدیل به کتاب می‌شود و این کار نیز برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه تشکل‌های دانش‌آموزی پیشتازان و فرزانگان نیز با لباس خاص از رئیس‌جمهور و هیئت همراه استقبال می‌کنند بیان کرد: گروه کر همکاران فرهنگی استان فارس که در مسابقات برگزار شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقام نخست را کسب کرده است در سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه برنامه خود را اجرا می‌کنند.

 

نظری با بیان اینکه نمایندگان معلمان استان فارس در این سفر با رئیس‌جمهور ملاقات دارند تا دغدغه‌ها و مطالبات معلمان استان فارس را به اطلاع ایشان برسند عنوان کرد: یک تیم متشکل از معاون اول رئیس‌جمهور، معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور و وزیر آموزش پرورش در حال بررسی مشکلات معلمان استان فارس هستند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر