۷:۴۷:۲۸ - سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴
شهردار جدید مرودشت معرفی شد
در شورای اداری مرودشت، شهردار جدید این شهر معرفی شد.   پارس دشت- در شورای اداری شهرستان مرودشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید، شهردار جدید مرودشت معارفه شد.   در این مراسم که با حضور علیرضا بیات پور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، حجه الاسلام ابراهیم کلانتری امام جمعه موقت،

IMG_482555555

در شورای اداری مرودشت، شهردار جدید این شهر معرفی شد.

 

پارس دشت- در شورای اداری شهرستان مرودشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید، شهردار جدید مرودشت معارفه شد.

 

در این مراسم که با حضور علیرضا بیات پور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، حجه الاسلام ابراهیم کلانتری امام جمعه موقت، باقری رئیس دادگستری، باقر بوستانی دادستان، سید محمد رسول زارع سرپرست، سید مختار امیری معاون عمرانی، القاصی مهر فرمانده نیروی انتظامی، اعضای شورای شهر و جمعی از دیگر مسئولین شهرستان برگزار شد، از زحمات داریوش احمدی تقدیر به عمل آمد و سید منصور جعفری به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی گردید.

 

در ابتدای این مراسم، سید محمدرسول زارع سرپرست فرمانداری مرودشت، پس از عرض تبریک به سید منصور جعفری و تقدیر از زحمات داریوش احمدی، در اقدامی عجیب، به قرائت پیام نماینده مرودشت به شهردار جدید پرداخت!

 

وی بر نقش مهم شوراها در ایجاد فرصت تعامل بین مردم و دولت، تأکید کرد و اظهار نمود: شورای شهر باید در جهت توسعه شهر در زمینه های مختلف فرهنگی، ورزشی و …، تلاش نماید و در این راه نیاز است شهرداری را حمایت نماید.

 

*امام جمعه موقت مرودشت: تأخیر در معرفی شهردار و فرماندار، نادیده گرفتن ۴۰۰ هزار مرودشتی است
در ادامه، حجه الاسلام ابراهیم کلانتری امام جمعه موقت مرودشت ضمن اشاره به اهمیت بکارگیری نیروهای بومی و کارآمد در مناصب مدیریتی، بیان داشت: از جمله سفارشات حضرت علی(ع) به مالک اشتر این بود که ضمن دقت نظر، از سهل انگاری در امور کارگزارانش بپرهیزد و همین مسئله گویای این نکته است که در امور شهری، تعلل جایز نیست و باید با درنظر گرفتن موقعیت شهرستان، از لطماتی که برخی مواقع از وجود اختلافات، به شهر وارد می آید، جلوگیری کرد.

 

وی در پایان با ذکر سفارش دیگری از امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر، تصریح کرد: “خدمت به جامعه زیر دست” از جمله مواردی است که بسیار مورد تأکید بزرگان قرار گرفته و خواست مردم نیز می باشد.

 

رئیس شورای شهر نیز ضمن تشکر از استانداری به دلیل معرفی سریع شهردار، به نقش منابع مالی و عملکرد نماینده مجلس در اجرای پروژه های شهری اشاره کرد و همچنین از نشریه “با هم سازان” به دلیل پرداختن به موضوع دوشغله بودن وی و تجمیع دانشگاه علوم و تحقیقات، انتقاد نمود.

 

در ادامه این جلسه نیز داریوش احمدی ضمن تشکر از تمامی افرادی که در مدت فعالیت وی، شهرداری را یاری کرده اند، بیان سخنان خود پرداخت.

 

*مرودشت، نیازمند تلاش ویژه مئولین است

علیرضا بیات پور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس نیز بر اهمیت شهرستان مرودشت در جغرافیای استان فارس تأکید کرد و ابراز داشت: مرودشت، دومین شهر استان است که به دلیل برخورداری از ویژگی های توریستی، پذیرای میهمانان بسیاری از سراسر کشور است و به همین خاطر نیز باید تلاش ویژه ای در این شهر شود.

 

وی افزود: نقش شهر هایی مانند مرودشت، در جلوگیری از سرریز جمعیت کلان شهر شیراز و توزیع متوازن خدمات، بسیار مهم می باشد و به همین دلیل نیز تقویت شهرهای کوچک به منظور جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ، در دستور کار دولت قرار گرفته است.

 

بیات پور در پایان سخنان خود با اشاره به سفارش حضرت علی(ع) در خصوص استفاده از فرصت کوتاه زندگی، گفت: فرصت خدمت رسانی به مردم نیز مثل عمر انسان، کوتاه است و مسئولین باید تلاش داشته باشند در این دوران، به نحوی عمل نمایند که در هنگام واگذاری این مسند، دچار دو حس «ندامت و حسرت» نباشند و اگر امروز داریوش احمدی، خاطری آسوده دارد، به دلیل رعایت این اصل بوده و پاداش آن نزد خدا محفوظ است.

 

سید منصور جعفری، شهردار جدید مرودشت نیز در ادامه این مراسم ضمن تشکر از حسن نظر مسئولین مربوطه، خاطرنشان ساخت: شورای شهر چهارم نشان داد که اگر اختلاف سلیقه بر اساس منطق بوده و در راستای خدمت صادقانه باشد، می تواند مثمر ثمر واقع شود.

 

وی ادامه داد: مرودشت در حال حاضر با مسائل مختلفی روبرو می باشد که امیدواریم با اجرای برنامه های پیش بینی شده، به بهترین نحو آنها را حل نماییم که مهم ترین شرط برای رسیدن به این امر، پذیرفتن واقعیات موجود است.

 

جعفری تأکید کرد: از جمله مواردی که به طور جدی به آنها خواهیم پرداخت آماده ساختن و ایجاد ظرفیت لازم در مرودشت برای مهاجران آتی، بافت های فرسوده شهر، مناطق و محلات ناکارآمد و غیر رسمی فاقد امکانات، بررسی طرح تفصیلی، کاهش هزینه های اضافی، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و … خواهد بود.

 

شهردار مرودشت با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت “اقتصاد مقاومتی” بیان داشت: کاهش هزینه های اضافی شهرداری، از جمله برنامه هایی خواهد بود که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

وی همچنین به لزوم حمایت شورا در رسیدن به پیشرفت مطلوب اشاره کرد و گفت: از همه همکارانم در مجموعه شهرداری می خواهم که “فعالیت خلاقانه” و “پاک دستی” را به عنوان اصول مهم کار خود در نظر داشته باشند تا به رشد مجموعه کمک کنند.

 

جعفری با ظرفیت بالای مرودشت در بخش صنعت گردشگری گفت: برنامه هایی مثل راه اندازی آژانس گردشگری، بهبود سیستم حمل و نقل، راه اندازی موزه و… را برای استفاده از ظرفیت گردشگری مرودشت در دستور کار قرار خواهیم داد تا بتوانیم از این فرصت، در جهت بهبود اقتصاد شهر بهره بگیریم.

 

در پایان مراسم با قرائت حکم استاندار فارس، سید منصور جعفری به عنوان شهردار مرودشت معرفی گردید.

 

سید منصور جعفری کارمند رسمی شهرداری مرودشت، معاون خدمات شهری شهرداری و معاون سابق عمرانی فرمانداری می باشد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر