۵:۵۶:۴۰ - چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳
ضرر دولت در پروژه هتل آپادانا تخت جمشید؛ ۶۰۰ میلیون تومان
در پی عدم انجام تعهدات شرکت طرف قرارداد و تخلفات آنها از برخی مقررات قانونی، تعهدات قراردادی و امتناع از پرداخت اجاره بها در طی مدت قرارداد، دادگستری شهرستان مرودشت حکمی مبنی بر خلع ید و مطالبه اجاره بها از بهره‌برداران را صادر کرد.    به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از طرح دعوی از سوی

139309251507076234307423

در پی عدم انجام تعهدات شرکت طرف قرارداد و تخلفات آنها از برخی مقررات قانونی، تعهدات قراردادی و امتناع از پرداخت اجاره بها در طی مدت قرارداد، دادگستری شهرستان مرودشت حکمی مبنی بر خلع ید و مطالبه اجاره بها از بهره‌برداران را صادر کرد.

 

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از طرح دعوی از سوی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور در شعبه سوم دادگاه عمومی (حقوقی دادگستری شهرستان مرودشت) نسبت به پروژه هتل آپادانا، رئیس این دادگاه پس از بررسی‌های تفصیلی با استناد به مواد ۱۰ و ۲۰۹ قانون مدنی و مواد ۱۹۸- ۲۵۰- ۲۵۸- ۲۶۰  و ۵۱۵-۵۱۹-۵۳۲ قانون آیین دادرسی مدنی، حکم بر محکومیت شرکت طرف قرارداد و نماینده مربوطه به پرداخت اجور معوقه و همچنین پرداخت هزینه دادرسی، حق‌الوکاله همچنین پرداخت خسارت تاخیر تادیه از تاریخ ۱۳۹۳/۳/۲۵ صادر کرد که درنهایت منجر به تحویل هتل آپادانا به صندوق احیا شد.

 

محسن ایروانی، مدیرعامل صندوق احیاء در این رابطه گفت: عدم دقت لازم در واگذاری اماکن تاریخی، شرایط غیر قابل جبرانی برای این اماکن و صرفه و صلاح دولت بوجود می‌آورد که با اهداف حفاظت و احیاء این اماکن و بهره‌برداری شایسته آن مغایر و متناقض است.

 

وی افزود: اگر بخواهیم برآوردی از هزینه‌های تحمیلی دوره پلمپ‌بودن و بلااستفاده‌بودن مجموعه و آسیب‌دیدگی کالبدی و تأسیسات از یک سو و زیان عدم بهره‌برداری از آن را جمع‌بندی کنیم، به تخمین مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون تومان ضرر برای دولت می‌رسیم حال آنکه کل حکم صادره در رابطه با امور معوقه و خسارت قریب به ۳۵۰ میلیون تومان است.

 

ایروانی اضافه کرد: همچنین باید در نظر داشت مجموعه هتل آپادانای تخت جمشید یک مجموعه اقامتی عادی نیست، این مجموعه در مجاورت محوطه جهانی تخت جمشید قرار گرفته و کیفیت بهره‌برداری از آن با شأن این محوطه جهانی نسبت مستقیم دارد و چه بسیار اعتراضاتی که در زمان بهره‌برداری گذشته و زمان بلااستفاده بودن آن به مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید از سوی گردشگران ارائه شده است.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق احیاء، مجموعه هتل آپادانای تخت جمشید باشرایط و چارچوب‌های دقیق به مزایده عمومی گذاشته شده که تا هفته اول دی ماه تعیین تکلیف شده و پیش‌بینی می‌شود برای نوروز سال آتی (۱۳۹۴) راه‌اندازی مجدد شود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر