۶:۴۰:۳۶ - دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳
فاطمه طهماسبی در بازگشت از مسابقات فوتبال بنگلادش: به دلیل نبودن امکانات در مرودشت، مجبورم در شیراز تمرین کنم!
مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا  با صعود تیم ایران به دور نهایی به اتمام رسید. حضور فاطمه طهماسبی از مرودشت در این تیم به عنوان کم سن و سال ترین بازیکن،  بهانه ای شد تا در مراسم استقبال از این ورزشکار با اخلاق، دقایقی با وی به گفتگو بنشینیم. -ضمن تبریک

مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا  با صعود تیم ایران به دور نهایی به اتمام رسید. حضور فاطمه طهماسبی از مرودشت در این تیم به عنوان کم سن و سال ترین بازیکن،  بهانه ای شد تا در مراسم استقبال از این ورزشکار با اخلاق، دقایقی با وی به گفتگو بنشینیم.

fatemeh
-ضمن تبریک به شما، بفرمایید برای رسیدن به این موفقیت، چه اردوها و مراحل آماده سازی را طی کردید؟
ما مدت ۹ ماه، در اردوهای مختلف بودیم و ۳ بازی دوستانه هم برگزار کردیم که در روند آماده سازی تیم تأثیر بسزایی داشت.

 

-چند نفر از استان فارس در این تیم حضور داشتند؟
۵ نفر، من به همراه ۴ نفر دیگر از شیراز.

 

-ظاهرا شما کم سن و سالترین بازیکن تیم بودید، این موضوع تاثیری را روی شما داشت؟
من از تیم زیر ۱۴ سال به این تیم اضافه شدم ولی خوشبختانه برخورد مربیان و دیگر بازیکنان با من بسیار خوب بود و با تمرین های سخت و منظم توانستم این فاصله را پر کنم.

 

-چه مسیری را طی کردید تا در گروه اول شدید؟
مسابقات مقدماتی در ۴ گروه ( ۲ گروه غرب و ۲ گروه شرق آسیا) برگزار گردید که ما با تیم های قطر، اردن، امارات، هند و بنگلادش در گروه B مسابقات قرار داشتیم و پس از انصراف تیم قطر، با شکست هر چهار رقیب خود توانستیم جواز حضور در مرحله نهایی را که در آبان ماه ۹۴ در چین برگزار میشود را به دست آوریم.

 

-از شرایط مسابقات راضی بودید؟
با توجه به اینکه پرواز مستقیم به بنگلادش وجود نداشت ۸ ساعت پروازمان طول کشید اما امکانات هتل و غذا خوب بود.

 

-چه برنامه ای در پیش دارید و آیا شرایط مناسب برای فعالیت شما در شهرستان فراهم است؟
با توجه به مسابقات پیش رو، باید تمریناتم را به صورت انفرادی ادامه یدهم. ما در مرودشت، تیم بانوان نداریم و از امکانات ویژه بانوان برخوردار نیستیم. بنابر این برای تمرین و بازی باید به تیم های شیراز یا شهرستان های دیگر بپیوندیم.

 

-تاثیر حضور شما در این مسابقات بر دختران هم سن و سال خودتان چه بوده است ؟
با توجه به محدودیت هایی که برای حضور بانوان در امر ورزش بوده، حضورم به عنوان یک دختر در تیم ملی فوتبال،  باعث شده تا انگیزه ها در بین بچه های شهرستان که اتفاقأ بسیار هم یا استعداد هستند، بیشتر بشود.

 

-با توجه به شروع فصل مدارس، برای عقب نماندن از درس و مدرسه، جه برنامه ای داشته اید؟
به دلیل شرکت در اردوها نتوانستم سر کلاس ها حاضر باشم ولی کتاب هایم را همراه خودم به اردو و مسابقه می برم. آنجا هم گاهی به کمک بچه های بزرگتر و گاهی به تنهایی میخواندم.

 

-حرف آخر؟
از مسئولین محترم آموزش و پرورش مرودشت، فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، هیئت فوتبال به ویژه پیشکسوتان و …  به ویژه مسئولین مدرسه که شرایط حضور من را در این رقابتها فراهم کردند، مربیان و خانواده ام و همچنین شما که این فرصت را به من دادید، تشکر می کنم.

گفتنی است که مراسم استقبال از این ملی پوش فوتبال با حضور جمعی از مسئولین شهرستان، دانش آموزان و مسئولین مدرسه چمران و خانواده محترم فاطمه طهماسبی برگزار شد.

 

گفتگو از آرزو اسماعیلی

منبع: هفته نامه مرودشت


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر