۱۳:۵۹:۳۸ - جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳
فرماندار مرودشت: بسیج نیاز طبیعی انقلاب و محصول حکمت امام (ره) بود
فرماندار مرودشت گفت: بسیج نیاز طبیعی و ذاتی انقلاب و محصول حکمت و دوراندیشی امام (ره) بود.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، یدالله حسینی امشب در مراسم یادواره شهدای بخش کامفیروز که به مناسبت هفته بسیج مستضعفین برگزار شد اظهار داشت: فرمان تشکیل بسیج در سال ۵۸ توسط امام نشانه دنیاشناسی و اشراف

13930901000535_PhotoA

فرماندار مرودشت گفت: بسیج نیاز طبیعی و ذاتی انقلاب و محصول حکمت و دوراندیشی امام (ره) بود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، یدالله حسینی امشب در مراسم یادواره شهدای بخش کامفیروز که به مناسبت هفته بسیج مستضعفین برگزار شد اظهار داشت: فرمان تشکیل بسیج در سال ۵۸ توسط امام نشانه دنیاشناسی و اشراف امام بر نظام پیچیده سیاسی جهان بود.

 

وی ضمن تحلیلی از مرزبندی در نظام حاکم وقت به جهان با عنوان شرق و غرب در شرایط وقوع انقلاب اسلامی گفت: در شرایطی که دنیا بین این دو قدرت تقسیم و از نظر تئوریک به ظن اندیشمندان وابسته شرق و غرب دوره نقش‌آفرینی دین و مذهب تمام‌ شده بود امام انقلاب و نظامی بر مبنای دین و مستقل از دخالت و وابستگی آمریکا و شوروی آن روز بنا نهاد که اقتضای این وضع ایجاد یک قدرت دفاعی بومی از جنس مردم به‌نام بسیج بود.

 

فرماندار مرودشت بسیج را نیاز طبیعی و ذاتی انقلاب برشمرد و گفت: نگاه به بیرون و قدرت وارداتی برای حفظ نظام با ذات انقلاب اسلامی که داعیه الهام‌بخشی دارد سازگار نبود و امام خمینی (ره) به درستی با تأسیس بسیج استراتژی جدیدی در قدرت را تبیین کردند.

 

وی بسیج را معادل تمام مردم برای دفاع از سرنوشت و تمامیت انقلاب دانست و گفت: هیچ تعریفی فراگیرتر از تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که فرمودند بسیج بدنه فعال ملت است سزاوار بسیج نیست.

 

حسینی تشکیل بسیج در مواجهه و رفع تهدید را نسخه برون‌رفت تمام نظامات و کشورهایی دانست که می‌خواهند در مدار منافع قدرت‌ها و مستکبران نباشند و امروز این الگو در سوریه، عراق و فلسطین کارآمدی خود را به اثبات رسانده است.

 

فرماندار مرودشت مکتب بسیج را مکتب آگاهی حماسه عشق به مردم و تلاش برشمرد و تصریح کرد: ظرفیت بسیج به‌عنوان یک فرصت در تمام حوزه‌های فکری و عملی می‌تواند گره‌گشای نظام باشد، همان‌گونه که در دفاع مقدس این اندیشه به فعلیت رسید.

 

این مسئول شهیدان انقلاب اسلامی را الگوی تفکر بسیجی نشأت ‌گرفته از انقلاب عاشورا دانست و بر ترویج آثار و رفتار آنان به‌عنوان شاخص‌های هدف‌گذار برای نسل جوان امروز تأکید کرد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر