۱۴:۲۱:۰۸ - یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳
فرماندار مرودشت: روزی می‌آید که کمیته امداد تنها تسهیلات اشتغالزایی ارائه دهد
فرماندار مرودشت گفت: روزی فرا می‌رسد که کمیته امداد به یک صندوق خیریه‌ تبدیل شود و فقط تسهیلات اشتغالزایی ارائه دهد.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سیدیدالله حسینی عصر شنبه به همراه رئیس کمیته امداد امام خمینی و چند تن از مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در بازدید از کارگاه دو بانوی کارآفرین

خبرگزاری فارس: روزی می‌آید که کمیته امداد تنها تسهیلات اشتغالزایی ارائه دهد

فرماندار مرودشت گفت: روزی فرا می‌رسد که کمیته امداد به یک صندوق خیریه‌ تبدیل شود و فقط تسهیلات اشتغالزایی ارائه دهد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سیدیدالله حسینی عصر شنبه به همراه رئیس کمیته امداد امام خمینی و چند تن از مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در بازدید از کارگاه دو بانوی کارآفرین زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) اظهار داشت: یکی از اقدامات و برون‌دادهای کار کمیته امداد سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات در بخش مشاغل خرد و کارگاه‌های کوچک و زودبازده است.

 

وی بهترین مصداق توانمندسازی مددجویان را واگذاری تسهیلات از سوی کمیته امداد و همت مددجویان زیر پوشش برشمرد و اظهار امیدواری کرد روزی فرا می‌رسد که کمیته امداد به یک صندوق خیریه تبدیل شود که فقط تسهیلات اشتغالزایی ارائه دهد و با این روش علاوه بر کاستن تعداد مددجویان و سیاست خوداتکایی، آنان را نیز خودکفا کند.

 

حسینی خواستار الگوسازی چنین ظرفیت‌های موفق از طریق رسانه‌های بومی و محلی شد و تصریح کرد: کمیته امداد برای تقویت روحیه خودباوری و خوداتکایی مددجویان، طرح‌های موفق افراد کارآفرین را در این حوزه رسانه‌ای کند تا تلاش شود به‌منظور استفاده بیشتر از منابع مالی نظام، ضمن خودکفایی مددجویان از کمک‌هایی مادی این نهاد بی‌نیاز شوند.

 

فرماندار مرودشت با تقدیر از اقدامات کمیته امداد در حوزه کارآفرینی، ایجاد کسب‌وکارهای کوچک و خانگی در شرایط فعلی را حلال مشکلات در حوزه اشتغال دانست و خاطر نشان کرد: پایدار کردن اقتصاد خانواده‌های کمیته امداد بر پایه نوآوری و کارآفرینی علاوه بر تقویت اقتصاد و خودکفا کردن آن‌ها موجب ارتقاء منزلت اجتماعی آنان می‌شود.

 

به گزارش فارس، سبزی‌مارکت نخستین طرح مورد بازدید بود که عطری زارع با دریافت ۸ میلیون تومان تسهیلات از کمیته امداد با به‌کارگیری ۱۰ نفر کار بسته‌بندی انواع سبزی‌ها را انجام می‌دهد.

 

طرح موفق بعدی تولید انواع ملزومات پارچه‌ای و نایلونی مورد استفاده در آشپزخانه‌های منازل است که محبوبه بهمنی مددجوی کمیته امداد با اخذ تسهیلات اولیه ۱۰ میلیون تومان زمینه اشتغال ۲۳ را فراهم کرده است. به گفته وی کیفیت محصول و قیمت مناسب موجب شده که متقاضی بسیاری در اقصی نقاط کشور جذب کند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر