۵:۵۲:۴۷ - پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
فرماندار مرودشت: عملکرد رسانه های مرودشت در جهت توسعه شهرستان و نظارت بر عملکرد مسئولین بوده است
فرماندار مرودشت بیان داشت: معدل عملکرد رسانه های مرودشت در جهت توسعه شهرستان و نظارت بر عملکرد مسئولین بوده است.   به گزارش “پارس دشت” سید یدالله حسینی، فرماندار مرودشت در نشست خود با اصحاب رسانه این شهرستان ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این حوزه، بیان نمود: معدل عملکرد رسانه‌های مرودشت، در

IMG_3899

فرماندار مرودشت بیان داشت: معدل عملکرد رسانه های مرودشت در جهت توسعه شهرستان و نظارت بر عملکرد مسئولین بوده است.

 

به گزارش “پارس دشت” سید یدالله حسینی، فرماندار مرودشت در نشست خود با اصحاب رسانه این شهرستان ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این حوزه، بیان نمود: معدل عملکرد رسانه‌های مرودشت، در راستای توسعه و روشنگری افکار عمومی و نظارت بر عملکرد مسئولان بوده است که باید در سال پیش رو نیز این رویه روشنگرانه تقویت شود.

 

وی به نمونه‌هایی از تأثیرگذاری رسانه‌های مرودشت در حل مشکلات مردم از جمله تجمیع دانشگاه علوم و تحقیقات، تلاش در حل مشکلات روستای محروم ده چاشت و …، نیز اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها  نمایندگان افکار عمومی هستند و نقد عملکرد مسئولین از مهم ترین رسالت های آنان است پس مسئولان نباید نقد و هشدار رسانه را به‌منزله خصومت بدانند.

 

به گزارش پارس دشت، سید یدالله حسینی «خشکسالی» و «آموزش حقوق شهروندی» را از مهم ترین نیازهای شهرستان مرودشت دانست و گفت: رسانه های شهرستان باید نقش خود را  در این زمینه نیز ایفا کنند و در فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب و نهادینه سازی اصول شهروندی فعال تر باشند.

 

فرماندار مرودشت، امانت‌داری و حفظ حرمت حرفه‌ای را مطالبات متقابل مردم و مسئولان از رسانه‌ها دانست و گفت: خانه مطبوعات به‌عنوان یک کانون صنفی در این شهرستان حرکت در راستای آموزش و توانمندسازی خبرنگاران و روابط عمومی‌ها و به‌طورکلی خانواده بزرگ رسانه را دنبال نماید تا افکار عمومی به استحکام اطلاع‌رسانی رسانه‌ها بیشتر اعتماد کند.

 

حسینی به برنامه‌ها و اقدامات ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان برای پذیرایی از ۱٫۵ میلیون نفر گردشگر نیز گریزی زد و گفت: از دو ماه گذشته و با تشکیل کمیته‌های تخصصی در بخش‌های مختلف، برنامه ریزی های لازم در خصوص اسکان مسافران و میزبانی شایسته آنها انجام گرفته است و می طلبد همه در کنار یکدیگر در قالب یک خانواده به استقبال مسافران نوروزی رفته و هر یک سهم خود را ایفا کنیم.

 

فرماندار مرودشت از حضور مسئولان ارشد این شهرستان در هیئت‌ امنای اداره تخت جمشید در سال ۹۴ به‌عنوان یک ظرفیت اثرگذار نام برد و افزود: بخشی از دغدغه‌ها و ایده‌های پیشنهادی شما در ساختار جدید مطرح و رسیدگی خواهد شد.

IMG_3905
به گزارش پارس دشت، در ادامه این جلسه، برخی از فعالان رسانه شهرستان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

 

عباس زارع مطبوعات را ابزار و نشانه توسعه دانست و گفت: با حمایت معنوی، مادی و حقوقی این عرصه، می توان به استمرار فعالیت های آن امید داشت.

 

بهفر حیدری، نایب رییس خانه مطبوعات مرودشت نیز  ابراز داشت: تلاش نشریات در جهت کمک به مسئولین است ولی متأسفانه برخی هنوز این مطلب را نمی پذیرند.

 

وی همچنین افزود: با توجه به پتانسیل و موقعیت شهرستان مرودشت، شایسته است که ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان از اردیبهشت ماه فعال باشد.

 

در ادامه جلسه، محمد حق پرست، دیگر فعال عرصه رسانه، حفظ منابع طبیعی، ایجاد نمایشگاه دائمی و استفاده از نمایندگان خبرنگاران در هیئت امنای تخت جمشید را از مهم ترین مسائل دانست.

 

پیگیری خواسته های شهروندان از جمله جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر، حمایت از سایت ها و تلاش برای برگزاری مناسب «روز مرودشت» از جمله مواردی بود که علی عسکری مدیر سایت «مرو نیوز» و حسین مختاری مدیر سایت «مرودشت آنلاین» بر پیگیری آنها تأکید نمودند.

IMG_3906

سید بهنام موسوی، خبرنگار ایرنا و ایمان شریفی مدیر سایت «سلام مرودشت» نیز ارتقای سطح روابط عمومی ادارات و ایجاد ارتباط بیشتر آنها با رسانه های شهرستان را از جمله موضوعاتی دانستند که فرمانداری شهرستان باید به آن توجه نماید.

 

مهدی توکلی سردبیر هفته نامه عصر مرودشت نیز حمایت از خبرنگاران را ضروری دانست و گفت: خبرنگاران  به دلیل انتقاد از مشکلات، اغلب در  معرض عداوت قرار می گیرند و نیاز است که از  آنها حمایت بیشتری صورت گیرد.

 

امین رحیمی رئیس خانه مطبوعات مردشت نیز خبرنگاران را ریه های جامعه دانست و ابراز داشت: در جوامع توسعه یافته، بابت انتقاد کردن و مطرح نمودن معایب یک طرح، به فرد منتقد هزینه پرداخت می شود چرا که این مسئله به عنوان فرصتی برای بهبود کار نگریسته می شود.

 

درپایان، شهرام صالحی کارشناس مطبوعات، آگهی و تبلیغات اداره ارشاد اسلامی مرودشت نیز نقش فرمانداری را در ارتقای سطح مطبوعات، مهم ارزیابی کرد و گفت: تأکید فرماندار محترم بر ارتباط مسئولین با رسانه ها در شورای اداری شهرستان، مکلف کردن ادارات به گرفتن اشتراک نشریات شهرستان و حضور روابط عمومی های آنها در دوره های خبرنگاری از جمله اقداماتی است که می تواند به رشد و توسعه رسانه های مرودشت کمک نماید.

 

وی همچنین  بر لزوم استفاده از ظرفیت تخت جمشید در آموزش همگانی حفاظت از آثار تاریخی و فراهم نمودن تسهیلات مالی از طریق راه های پیش بینی شده برای خبرنگاران مرودشت تأکید نمود.

در پایان جلسه نیز با اهدای لوح تقدیر از تلاش های فعالان رسانه تجلیل به عمل آمد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر