۲۱:۰۰:۵۳ - شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵
کاهش میزان آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی در شهرستان پاسارگاد
به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد، در سال جاری میزان آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی به مقدار چشمگیری کاهش یافته است.   به گزارش پارس دشت مهرزاد مکرمی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان پاسارگاد بیان داشت: بر اساس بررسی صورت گرفته، میزان آتش زدن کاه و کلش اراضی

DSC_0002

به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد، در سال جاری میزان آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی به مقدار چشمگیری کاهش یافته است.

 

به گزارش پارس دشت مهرزاد مکرمی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان پاسارگاد بیان داشت: بر اساس بررسی صورت گرفته، میزان آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی در مقایسه با سال گذشته به میزان ۶۰ درصد کاهش داشته است.

 

مکرمی در این خصوص گفت: کاهش بارندگی و وجود خشکسالی های اخیر، می تواند عامل موثری در کاهش آتش زدن بقایای اراضی کشاورزی به شمار آید،اما صرف نظر از آن، افزایش آگاهی کشاورزان از آسیب های ناشی از آتش زدن کاه و کلش گیاهی بر خاک کشاورزی و آلودگی هوا و همچنین استفاده از تجهیزات جمع آوری کاه و کلش مانند بیلر و بکارگیری  روش های نوین کشت، بر این مقوله موثر بوده است.

 

مکرمی گفت  در ابتدای فصل برداشت محصولات کشاورزی اکیپ گشت وکنترل به صورت شبانه روزی فعال بود وضمن تذکر به کشاورزان در زمان برداشت محصول ،با کشاورزان خاطی برخورد قانونی بعمل آمد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان پاسارگاد اظهار نمود: رسیدن به این مهم، به تنهایی میسر نبوده و از زحمات و پیگیری مجموعه دادگستری، فرمانداری شهرستان پاسارگاد و همچنین کشاورزانی که با افزایش آگاهی های خود نسبت به کشت مجدد بدون آتش زدن کاه و کلش کشاورزی اقدام نمودند، تقدیر و تشکر بعمل می آید.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر