۸:۴۲:۱۹ - دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
مدارس شیراز و مرودشت در صدر فهرست میزبانی از میهمانان نوروزی فارس
قائم مقام ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس شهرهای شیراز و مرودشت در تعطیلات نوروز امسال بیشترین پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی در مدارس استان را تا امروز داشته اند.   به گزارش ایرنا، غلامعلی حق شناس در بازدید از ستاد اسکان ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز در بولوار آزادگان افزود:

81554790-6359413

قائم مقام ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس شهرهای شیراز و مرودشت در تعطیلات نوروز امسال بیشترین پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی در مدارس استان را تا امروز داشته اند.

 

به گزارش ایرنا، غلامعلی حق شناس در بازدید از ستاد اسکان ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز در بولوار آزادگان افزود: بعد از این شهرها، شهرستان های آباده و خرمبید بیشترین شمار میهمانان نوروزی را در مدارس میزبان بوده اند.

 

شهرستان های مرودشت، خرمبید و آباده در محور ارتباطی شیراز – اصفهان و به ترتیب در فاصله ۴۵، ۱۷۸ و ۲۷۴ کیلومتری مرکز استان فارس قرار دارند.

 

قائم مقام ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس همچنین اظهار کرد: ۵۹۷ هزار و ۵۱۰ میهمان نوروزی در قالب ۱۱۹ هزار و ۵۰۲ خانواده از ۲۸ اسفند ۹۳ تا صبح دوشنبه دهم فروردین در مدارس و مکان های متعلق به آموزش و پرورش استان اسکان یافتند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به مدت اقامت نیز می توان گفت مسافران نوروزی یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۷۷۵ نفر روز در مدارس استان اسکان یافتند.

 

حق شناس یادآوری کرد: آن دسته از میهمانان نوروزی که در مدارس واقامتگاه های وابسته به آموزش وپرورش فارس اسکان داده می شوند تحت پوشش بیمه مسوولیت مدنی هستند و هماهنگی های لازم با سایر نهادها برای فراهم کردن امکانات، ایجاد امنیت و پیشگیری از حوادث و خطرات احتمالی صورت گرفته است.

 

بنا بر اعلام مسوولان آموزش و پرورش استان، این اداره کل در سراسر استان فارس در مجموع ۱۸ هزار و ۳۰۰ کلاس و ۲۶ اردوگاه را برای اسکان میهمانان نوروزی مهیا کرده است.

 

بر این اساس، در شهر شیراز، هفت هزار و ۵۶۹ کلاس، هشت سالن ورزشی، سه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان و سه خوابگاه دانش آموزی و اردوگاه شهید دستغیب برای میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

 

به گفته فرشید سیاری مدیرکل تعاون و رفاه وزارت آموزش و پرورش و دبیر ستاد اسکان نوروزی این وزارتخانه، تا پایان روز ششم فروردین و با خاتمه دور نخست مسافرت های نوروزی، استان های فارس، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب بیشترین پذیرش و اسکان مسافران در مدارس را در کشور به خود اختصاص داده اند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر