۱۹:۳۳:۳۵ - پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳
نائب رئیس انجمن ناشنوایان مرودشت: بیکاری مهم ترین مشکل ناشنوایان است
شعبانی گفت: ناشنوایان به دلیل وضعیت خاص جسمی، نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهر هستند. نداشتن شغل و اهمیت ندادن به این قشر،  مشکل اصلی ماست.   ملیحه شعبانی در گفت وگو با خبرنگار “پارس دشت” اظهار کرد: انجمن ناشنوایان شهرستان مرودشت از سال ۱۳۸۷ با اخذ مجوز به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد.

هیات مدیره111111111شعبانی گفت: ناشنوایان به دلیل وضعیت خاص جسمی، نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهر هستند. نداشتن شغل و اهمیت ندادن به این قشر،  مشکل اصلی ماست.

 

ملیحه شعبانی در گفت وگو با خبرنگار “پارس دشت” اظهار کرد: انجمن ناشنوایان شهرستان مرودشت از سال ۱۳۸۷ با اخذ مجوز به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد. این انجمن تا سال ۱۳۹۲ مکان مشخصی نداشت، اما با پیگیری های اعضای هیئت مدیره با کمک مسئولان وخیرین شهر،۶ ماه است که مکانیبرای انجام فعالیت های فرهنگی و اداری این انجمن، راه اندازی شده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: در این مکان، کلاس های مذهبی، مشاوره ازدواج، سرود و جمله سازی برای ناشنوایان برگزار می گردد که علاوه بر بعد آموزشی، در برآورده کردن نیازهای روحی و عاطفی آنان، برقراری تعاملات مثبت با هم نوعان و گریز از گوشه گیری و انزوا طلبی آنها نیز موثر واقع می شود.

 

شعبانی افزود: تعداد ناشنوایان و کم شنوایان مرودشت وحومه جمعأ حدود ۱۰۶۰ نفر می باشد که از این تعداد ۴۰۰ نفر آنها در خود شهرستان مرودشت زندگی می کنند اما تنها ۱۳۰ نفر آنها زیر نظر انجمن هستند.

 

مدیرعامل انجمن ناشنوایان مرودشت به فعالیت های اعضای این انجمن نیز اشاره نمود و گفت: ناشنوایان مرودشت علاوه بر فعالیت های فرهنگی و تفریحی، در مسابقات ورزشی نیزمدال هایی را در سطح جهانی،آسیایی و استانی کسب کرده اند که از جمله آن می توان به مقام های محمد هادی صالحی دارنده برنز پاراالمپیک و قهرمان پرش ارتفاع آسیا ، مژده مردانی قهرمان المپیک ناشنوایان در رشته کاراته و جعفر زارع در رشته کشتی اشاره کرد.

 

او در خصوص نحوه تأمین مخارج انجمن ناشنوایان نیز گفت: کمک های بهزیستی تنها پاسخگوی بخشی از نیازهای انجمن می باشد و اگر مساعدت های خیرین و اولیا نباشد، امکان ادامه فعالیت مقدور نیست.

 

شعبانی به عنوان نماینده اعضای هیئت مدیره افزود: اعضای هیئت مدیره ۸ سال است که به صورت افتخاری کار می کنند و مسئولان شهر، توجه چندانی به این قشر آسیب پذیر نمی کنند بعنوان مثال با توجه به اینکه گروه سرود «فریادگران بی صدا»ی شهر مرودشت در کسب مقام در مسابقات مختلف موفق بوده اما در مراسم هایی که در این شهر برگزار می شود به جای استفاده از بچه های این شهر، از گروه سرود ناشنوایان شهرهای دیگر استفاده می کنند.

 

او در پایان از کمک های خیرین شهر تشکر کرد و گفت: دادن وام های کم بهره در زمینه اشتغال و ازدواج، رسیدگی به مشکلات شغلی ناشنوایان و اختصاص دادن مکانی ثابت به عنوان دفتر انجمن از انتظارات ناشنوایان این شهر است که امیدواریم با کمک مسئولین، این انتظارات برآورده شود.

 

گزارش از زهرا رشیدی مقدم


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر