۵:۳۳:۰۱ - دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳
نخستین گروه از گردشگران ریلی وارد پاسارگاد شدند+ تصاویر
به گزارش طنین پاسارگاد، اولین قطار گردشگران ریلی که از هفتم مهرماه واردایران شده بودند پس از بازدید از چند شهر مختلف کشور وارد استان فارس شدند و در اولین ایستگاه گردشگری فارس (شهرستان پاسارگاد) جهت بازدید اماکن تاریخی این شهرستان توقف کردند.   دربدو ورود این گردشگران به ایستگاه راه آهن سعادتشهرو دروازه گردشگری

به گزارش طنین پاسارگاد، اولین قطار گردشگران ریلی که از هفتم مهرماه واردایران شده بودند پس از بازدید از چند شهر مختلف کشور وارد استان فارس شدند و در اولین ایستگاه گردشگری فارس (شهرستان پاسارگاد) جهت بازدید اماکن تاریخی این شهرستان توقف کردند.

 

دربدو ورود این گردشگران به ایستگاه راه آهن سعادتشهرو دروازه گردشگری فارس آقایان مرتضی وصالی فرماندارشهرستان پاسارگاد، سکوت شهردار سعادت شهر، بهمنی بخشدار پاسارگاد، وجمعی از مسولان و اهالی شهرستان پاسارگاداز انان استقبال کردند.

 

این گردشگران که ۶۵ نفر بودندبوسیله قطاراز کشورهای آلمان-فرانسه-اسپانیا-سوئد-استرالیا-انگلیس وترکیه از هفتم مهرماه از مرز رازی در شهرستان خوی وارد ایران شده بودند و پس از بازدید ازشهرهای تبریز-زنجان-یزد واصفهان امروز وارد استان فارس و شهرسعادت شهرمرکز شهرستان پاسارگادشدند.

 

مرتضی  وصالی فرماندار پاسارگاد با حضوردر جمع گردشگران ضمن خوش آمدگویی به آنان به خاطر اولین حضورشان در فارس و شهرستان پاسارگادگفت:از طرف مردم شریف شهرستان پاسارگادو شهروندان مهمان نواز این منطقه به همه شما صمیمانه خیرمقدم عرض می کنم.

 

وی گفت:شهرستان پاسارگاد نقطه مهمی در منطقه باستانی فارس است وآثاروبناهای تاریخی منحصربه فردشهرستان وهمچنین اقلیم بسیار ویژه این منطقه به ماکمک کرده که بتوانیم مهمان پذیر خوبی برای شما باشیم.

 

 وصالی با بیان اینکه علاوه برآثار تاریخی ثبت جهانی، شهرستان پاسارگاددارای قابلیت های منحصر به فردی در حوزه کشاورزی است، افزود: محصولات کشاورزی ارگانیک لوکال و بسیار ویژه منطقه واین استان در جهان زبانزدمی باشد.

 

فرماندار پاسارگاد ادامه داد: اگر دوباره به این شهرستان سفرکردید حتماً آسمان شب این منطقه راازدست ندهید.

 

وصالی درپایان گفت: از همه شما تقدیر وتشکر می کنم وباز هم صمیمانه خوش آمدعرض می کنم و در پایان سفر خوبی را برایتان آرزو می کنم.

 

همچنین آقای مِحمِت معاون راه آهن یکی از استانهای ترکیه اظهار داشت: این گردشگران پس از بازدید از مجموعه تاریخی پاسارگاد- تخت جمشید- نقش رستم و آثار تاریخی ومشاهیر فارس پس از ۳۲ ساعت به تهران باز خواهند گشت واز طریق مرز هوایی به کشورشان باز می گردند.

 

وی گفت:همچنین سه روز دیگر یک تور گردشگری دیگر وارد فرودگاه تهران خواهند شدو بوسیله قطار وارد شهرستان پاسارگاد وشیراز خواهند شدو سپس به دیگرشهرهای کشورایران عزیمت خواهند کرد.

 

 مسئول برگزاری این تور گردشگری که جوانی از کشور آلمان است ،گفت: در ۴۵ سال پیش اینگونه گردشگری ریلی وارد عراق شد اما در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که دران کشور وجود داردمسیر را به سمت ایران آوردیم.

 

وی گفت:فکر نمی کردیم که این همه آثار تاریخی وگردشگری در ایران وجودداشته باشد.

 

وی علت مسافرت با قطار را استفاده بیشتر گردشگران از جاذبه های گردشگری و تاریخی بیان داشت و گفت: ایران کشوری بسیار زیبا است وجاذبه های زیبا ومتنوعی برای دیدن دارد و ما سعی می کنیم که در طول سال ۶ تور گردشگری به سوی ایران اعزام کنیم چرا که گردشگران نیز در قطار که همچون یک هتل و امکانات یک هتل رادارد بیشتر به آنان خوش می گذردوفرصت بیشتری برای دیدن جاذبه های گردشگری وتاریخی رادارند.

 

طنین پاسارگاد، با همکاری فرمانداری و بخشداری پاسارگاد  واهالی این بخش وهمچنین کلبه آقا میر در محل ایستگاه راه آهن سعادتشهر سیاه چادر های عشایر برپا و ساز و دهل محلی با نواختن موسیقی محلی و چوب بازی عشایر ساعاتی فرحبخش و فضایی با نشاط برای گردشگران بوجود اوردند.

 

همچنین دختران وزنان با لباسهای محلی وعشایری در بدو ورود گردشگران با شاخه های گل و اهدا صنایع دستی  محلی از انان استقبال کردند و از میوه هایی همچون انگور – سیب درختی – ودیگر میوه های تولیدی در شهرستان از انان پذیرایی کردند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر