۱۹:۰۷:۲۶ - جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
نماینده مردم مرودشت در مجلس: استانی شدن انتخابات فرصتی برای تقویت شوراهای اسلامی است
نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس گفت: استانی شدن انتخابات مجلس فرصت مناسبی برای تقویت شوراهای اسلامی است.   محمد مهدی برومندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، در مورد طرح استانی‌ شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: این طرح نقاط قوت و ضعف زیادی دارد و تا زمانی که جزئیات آن تصویب

Parliran_intro_04_00923d_11598

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس گفت: استانی شدن انتخابات مجلس فرصت مناسبی برای تقویت شوراهای اسلامی است.

 

محمد مهدی برومندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، در مورد طرح استانی‌ شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: این طرح نقاط قوت و ضعف زیادی دارد و تا زمانی که جزئیات آن تصویب نشود، نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر این طرح در مرحله تصویب کلیات است و باید از سوی شورای نگهبان تائید شود بیان کرد: بر اساس این طرح حوزه‌های انتخابی به دو حوزه فرعی یعنی شهرستان و حوزه اصلی استان تبدیل می‌شود.

 

برومندی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کلیات طرح آمده که هر نماینده باید ۱۵ درصد رأی حوزه فرعی را کسب کند خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند باید این رقم ۲۰ یا ۲۵ درصد رأی حوزه فرعی باشد.

 

وی درباره مزایای اجرای این طرح گفت: در مجموع اجرای این طرح سبب ایجاد فرصت بیشتر برای توجه به امور قانون‌گذاری و کلان‌نگری نمایندگان و تقویت تشکیلات شهری مثل شوراهای اسلامی می‌شود.

 

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس افزود: یک از اشکالات این طرح این است که نمایندگان چون حوزه فعلی خود را دارند به دلیل تعصبات محلی باید پاسخگوی مطالبات انفرادی و شخصی در حوزه فرعی باشند.

 

وی تصریح کرد: ممکن است با اجرای این طرح توجه به روستاها و نقاط دورافتاده کم‌رنگ شود در حالی که اکنون نمایندگان به روستاهای تحت پوشش حوزه انتخابی نیز سرکشی و به امور این مناطق رسیدگی می‌کنند.

  1. جواد   اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴  

    شما که مشکلی نداری اقای نماینده!
    چون به شیراز و خرامه آب دادی پس رای اون ها رو هم داری. پیشنهاد میکنم به بقیه استان هم آب بدی تا همه به تو رای بدن!!!؟ به این میگن رای آبکی…

  2. حسین کوچیکو   اردیبهشت ۷, ۱۳۹۴  

    نجاتی نجاتی حمایتت میکنیم با جان ودل

    • رشتمیگون سلام   اردیبهشت ۸, ۱۳۹۴  

      حمایتش میکنی تا بیشتر …… کنه مخصوصا نبش تامین اجتماعی


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر