۲۰:۳۲:۱۲ - چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴
هنر، بهترین سلاح برای مقابله با تهاجم فرهنگی است
غلامرضا داوند، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ارسنجان در همایش “جمال آباد در گذر تاریخ” گفت: مردم جمال آباد مردمی فرهنگور، هنر پرور، هنر دوست و اهل علم و ادب و تدین می باشند که چون نگینی در شهرستان می درخشند.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره فرهنگ و

325364_orig

غلامرضا داوند، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ارسنجان در همایش “جمال آباد در گذر تاریخ” گفت: مردم جمال آباد مردمی فرهنگور، هنر پرور، هنر دوست و اهل علم و ادب و تدین می باشند که چون نگینی در شهرستان می درخشند.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسنجان، وی با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی و گذشته تاریخی ارزشمند جمال آباد، این جایگاه را مرهون سخت کوشی مردمان این دیار و نیک اندیشی بزرگانی دانست که در گذشته عمر گرانقدرشان را در تعالی و پیشرفت این خطه سپری کرده اند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد ارسنجان اعلام کرد: در سال های گذشته که اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ارسنجان در صدد راه اندازی کتابخانه عمومی و کانون فرهنگی و هنری در این روستا بود، دهیاری و شورای محترم جمال آباد چندین ساختمان را برای راه اندازی این مراکز فرهنگی و هنری پیشنهاد کردند و باعث تعجب بود چرا که کمتر جایی بود که به این شکل از موضوع استقبال شود.

 

وی افزود: در گذشته و حال، این روستا و سایر نقاط ارسنجان افتخارات زیادی داشته و مردان و زنان بزرگی را در تمامی عرصه های فرهنگی، مذهبی، هنری، علمی و … تحویل جامعه داده است که در این بین روستاهای شهرستان هم نقش غیر قابل انکاری دارند.

 

دادوند گفت: انقلاب ما انقلابی فرهنگی بوده و هست و هنر بهترین سلاح برای مقابله با هر گونه تهاجم فرهنگی است که اگر با دین و معرفت و تربیت اسلامی همراه شود در پیشبرد امور جامعه مهمترین نقش را خواهد داشت و در همه مسائل راه گشا خواهد بود.

 

در ادامه این مراسم، حاج اکبر اسکندری، محمد حسین ابراهیمی و ولی زارعی، سه نفر از هنرمندان عرصه پژوهش در خصوص گذشته جمال آباد و اسناد تاریخی که در این زمینه وجود دارد به بحث پرداختند و چند تن از شاعران برجسته شهرستان از جمله جعفر زارع، الهیار خادمیان، عبدالنبی زارع، فرجام خادمیان، رضا زارعی و خانم سمیه خادم الحسینی به شعر خوانی پرداختند.

 

همچنین در این برنامه که با حضور تعدادی زیادی از مردم فرهنگ دوست جمال آباد همراه بود، امین شیروانی بخشدار مرکزی شهرستان ارسنجان نیز ضمن تبریک اعیاد، پیرامون مسائل و معضلات این محل و راه کارهای برون رفت از مشکلات موجود توضیحاتی را به حاضرین ارائه نمود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر