۱۹:۴۷:۴۱ - شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴
واگذاری هتل آپادانا مرودشت به جامعه هتلداران فارس
طی مزایده ای، هتل آپادانا مرودشت به جامعه هتلداران فارس واگذار گردید.   مهر- خبر رسید که هتل آپادانا مرودشت شیراز واقع در حریم درجه یک تخت جمشید که چندی پیش به دلیل نگهداری گرگ در آن پلمپ شده بود، در قالب مزایده‌ای از سوی صندوق حفظ و احیا ،به جامعه هتلداران استان فارس واگذار

81486627-6245529

طی مزایده ای، هتل آپادانا مرودشت به جامعه هتلداران فارس واگذار گردید.

 

مهر- خبر رسید که هتل آپادانا مرودشت شیراز واقع در حریم درجه یک تخت جمشید که چندی پیش به دلیل نگهداری گرگ در آن پلمپ شده بود، در قالب مزایده‌ای از سوی صندوق حفظ و احیا ،به جامعه هتلداران استان فارس واگذار شد.

 

روز دهم خرداد سال گذشته، احسان ایروانی، مدیرعامل سابق صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی به خبرنگار مهر گفته بود: در جلسه‌ای که با بهره بردار داشتیم، او ادعا کرد که از جیبش پول گذاشته و در این هتل خرج کرده. من زمانی که مدیر حراست را به این هتل فرستادم، اعلام کرد بهره بردار به اندازه پول هتل از این قهوه خانه درآمد کسب می‌کند. این مجموعه تاریخی است و اگر برای آن یک نوع کاربری تعریف شده است پس براساس همان قرارداد بسته می‌شود و دیگر نباید هیچ تغییری در بنا ایجاد شود، در حالی که طرح ایجاد قهوه خانه دوم، بدون طرح مصوب صندوق حفظ و احیا و بدون اجازه این صندوق اجرا و به مجموعه هتل اضافه شده است.

حراست میراث فرهنگی استان فارس به ما اعلام کرد، بابت این هتل و بهره بردار هر از چندگاهی اماکن به ما اخطار می دهد. چون اماکن معترض فعالیت های اوست و گفته که در این مکان حیوان نگهداری می‌شود. شغل بهره‌بردار هتل، محیط بانی است. طبق گزارشی که برای من روایت شده این بهره بردار در هتل آپادانا گرگ نگهداری می کرده است. این موضوع مستند شده و در اختیار حراست میراث فارس قرار دارد.

 

اکنون دوباره از صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی خبر رسیده که جامعه هتلداران استان فارس با قراردادی ۵ ساله و اجاره ماهیانه ۴۰۳ میلیون ریال و اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار برای مرمت، برنده مزایده شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر