۴:۰۱:۱۷ - شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
وزیرگردشگری کرواسی در تخت جمشید: جاذبه تاریخی ایران مقصد مناسب گرداشگران کرواسی است
  ایرنا – وزیر گردشگری کشور کرواسی گفت: مردم کشور کرواسی بسیار علاقه مند به دیدن جاذبه های گردشگری جدید و متفاوت هستند از این رو جاذبه های تاریخی کشور ایران و به ویژه استان فارس و شیراز! می تواند مقصد مناسب و مهمی برای گردشگران مردم کشور کرواسی باشد.     به گزارش ایرنا

81597953-6434633

 

ایرنا – وزیر گردشگری کشور کرواسی گفت: مردم کشور کرواسی بسیار علاقه مند به دیدن جاذبه های گردشگری جدید و متفاوت هستند از این رو جاذبه های تاریخی کشور ایران و به ویژه استان فارس و شیراز! می تواند مقصد مناسب و مهمی برای گردشگران مردم کشور کرواسی باشد.

 

 

به گزارش ایرنا دارکو لورنسین، روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید در جمع خبرنگاران بیان داشت: دردیداربامقامات وزارت امور خارجه و آژانس های مسافرتی ایران،رایزنی های لازم برای برای توسعه گردشگری میان ایران و کرواسی انجام شده است.

 

وی افزود: یکی از برنامه های ما برای هم افزایی و همکاری هر چه بیشتر میان کرواسی و ایران ، اعزام تور اپراتورهای گردشگری و خبرنگاران از کشور کراوسی به جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی ادامه داد: اعزام این تورها با هدف آشنایی با ظرفیت های گردشگری ایران صورت می گیرد که تقویت روابط دو کشور در حوزه گردشگری را هم به دنبال دارد.

 

وزیر گردشگری کرواسی بیان کرد:همچنین با بخش خطوط هوایی و پروازی کشور ایران ، رایزنی هایی برای ایجاد و افزایش پروازهای مستقیم میان کشور کرواسی و ایران و تهران – زاگرب – شیراز انجام شده است و بی شک این افزایش خطوط هوایی می تواند مبنای افزایش ارتباط های دو جانبه میان این دو کشور باشد.

 

لورنسین اظهارداشت: کشور کرواسی دارای چهار و نیم میلیون نفر جمعیت است و مسافرت کردن در طول سال از آداب و فرهنگ مردم این کشور است.

 

وی اضافه کرد: در کشور کرواسی آثار بازمانده از روم باستان با پنج هزار سال قدمت وجود دارد اما گردشگری تاریخی و باستانی، محور اصلی گردشگری در این کشور نیست بلکه پایه و اساس گردشگری در کشور کراوسی، گردشگری طبیعت به ویژه دریاست.

 

وی گفت: معماری متفاوت و میهمان نوازی مردم کشور ایران بسیار کم نظیر و ارزشمند است به گونه ای که گردشگرانی که به ایران سفر می کنند احساس آرامش دارند و این یک ویژگی مهم در صنعت گردشگری است.

 

لورنسین بیان کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده بیشترگردشگران کشور ایران و کرواسی، گردشگرانی از کشور آلمان هستند که هدف و علاقه گردشگران آلمانی در سفر به ایران گردشگری فرهنگی ، باستانی و بازدید از بناهای تاریخی و هدف از سفربه کرواسی گردشگری طبیعت و دریاست.

 

وزیر گردشگری کشور کرواسی که برای نخستین بار است به ایران سفر کرده ، گفت: به نظر من ایران، کشور شگفتی هاست و از زیبایی یادمان های تاریخی ، میهمان نوازی و تنوع غذایی این کشور شگفت زده شده ام.

 

وی بیان کرد: مجموعه تخت جمشید یک بنای منحصر به فرد در جهان است و تاکنون از این بنای عظیم به نحو مناسبی نگهداری و حفاظت شده است.

 

وزیر گردشگری کشور کرواسی گفت: شیراز یک شهر شگفت انگیز و مشحون از فرهنگ و تاریخ است و آثار تاریخی این شهر، گذشته پر افتخار ملت ایران را بازگو می کند.

 

وی بیان داشت: این سفر، آخرین حضور من در کشور ایران و شهر شیراز نخواهد بود و علاقه مندم بیشتر در این شهر فرهنگی و تاریخی باشم زیرا از شیراز لذت می برم و در اینجا احساس آرامش می کنم.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس هم نیز گفت: گردشگری نقش مهمی در توسعه بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد .

 

مصیب امیری افزود: سالانه پنج میلیون نفر گردشگر به استان فارس سفر می کنند که از این تعداد چهار میلیون نفر آنان گردشگران داخلی هستند.

 

وی اظهار داشت: کشور کرواسی با جمعیت چهار و نیم میلیون نفر ، سالانه پذیرای ۱۲ میلیون نفر گردشگر خارجی است و استان فارس هم باید برای جذب گردشگران خارجی برنامه ریزی و تلاش کند.

 

وزیر گردشگری کشور کرواسی در ادامه بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید ، دفتر یادبود این یادمان تاریخی را امضا کرد.

 

جمهوری کرواسی به مرکزیت زاگرب در منطقه بالکان (جنوب مرکزی اروپا) واقع شده است .

 

یادمان تاریخی تخت جمشید که متعلق به دوره هخامنشیان است یکی از چهار اثر ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی با شماره ۱۱۴ در سازمان جهانی علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد.

 

مجموعه جهانی تخت جمشید در شهرستان مرودشت واقع شده است.

  1. جلال   اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴  

    چرا هر مسئولی میاد ایران با تخت جمشید پز میده و بعد امتیازهاش مال شیراز میشه؟؟؟؟؟؟ کی قراره این مشکل را حل کنه؟ سهم مرودشت از تخت جمشید چیه؟ فقط نگهبانی و آشغال جمع کردن…


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر