۲۱:۱۳:۲۳ - یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳
وقتی حقوق شهروندان مرودشتی نادیده گرفته می شود
به گزارش “پارس دشت” حقوق شهروندی مجموعه حقوقی است که افراد به اعتبار موقعیت شهروندی خود و پرداخت عوارض و مالیات به دولت و نهادهای عمومی به دست می آورند. به سخن دیگر حقوق شهروندی به مجموعه امتیازات مربوط به شهروندان گفته می شود که افراد جامعه بر اساس قواعد و مقررات وضع شده بر

IMG-20141005-WA0004
به گزارش “پارس دشت” حقوق شهروندی مجموعه حقوقی است که افراد به اعتبار موقعیت شهروندی خود و پرداخت عوارض و مالیات به دولت و نهادهای عمومی به دست می آورند. به سخن دیگر حقوق شهروندی به مجموعه امتیازات مربوط به شهروندان گفته می شود که افراد جامعه بر اساس قواعد و مقررات وضع شده بر مبنای توافق جمعی(قانون) و از طریق زندگی در کنار یکدیگر کسب می کنند. اجرای این قوانین، زمینه های مدنی شدن را در جامعه مهیا می سازند.

طبق تعریف،”شهروند” به تک تک افرادی اطلاق می شود که در یک جامعه و با حقوق مساوی زندگی می کنند و حق پرسشگری و مطالبه حقوق خویش را دارند. رعایت این حقوق برای تمام دستگاه ها و ادارات مستقر در حوزه های خدماتی دولت ها الزامی است.

اما ظاهرأ درمرودشت، برخی قصد ندارند اصول اولیه حقوق شهروندی را رعایت کنند و به راحتی حقوق دیگران را نادیده می گیرند.

چندی است که پیاده رو حد فاصل بین کوچه روزگار و کوی دادگاه قدیم که محل عبور و مرور شهروندان می باشد، توسط مالک یا مالکان یکی از ساختمان ها، با نصب داربست بطورکامل اشغال گردیده است و شهروندان برای تردد به ناچار بایست از فضای کنار خیابان استفاده نمایند که این امر می تواند منجر به بروز حوادث ناگواری گردد.

نکته تاسف آور دیگر این است که در نصب این داربست ها نکات ایمنی لازم برای جلوگیری از خطراتی چون “افتادن اشیاء و مصالح ساختمانی بر روی عابرین” در نظر گرفته نشده است. اشغال غیر قانونی این پیاده رو علاوه بر اینکه جفا در حق عابرین پیاده و ممانعت از رفت و آمد آنان از یک مسیر کم خطر است، میتواند صدمات جبران ناپذیری نیز ببار آورد به خصوص که درآن محدوده عرض خیابان کم و حجم ترافیک و عبور و مرور بالاست.

شایسته است ماموران سد معبر و اجرائیات شهرداری مرودشت با همان جدیتی که با دستفروشان بی پناه برخورد می کنند، مانع از بستن خیابان ها و پیاده رو ها توسط مالکین برج های جدیدالاحداث شوند و هرچه زودتر به این وضعیت ناشایست پایان دهند.

IMG-20141005-WA0000IMG-20141005-WA0006

  1. فرید   مهر ۱۴, ۱۳۹۳  

    فقط درمرودشت است که این چنین اتفاقاتی می افتد حتی اگربا مجوز شهرداری باشد می توانند یک سوم پیاده رو را بگیرند اینجوری دیگه والا نوبره

  2. علی   مهر ۱۵, ۱۳۹۳  

    ما مردم مرودشت همیشه نسبت به حق خودمون بی اطلاع بودیم و طبیعتا وقتی هم حقوقمون ضایع میشه بی تفاوت از کنارش رد میشیم یا ته تهش تو دل خودمون چندتا بد و بیراه میگیم. نمونش هم اینکه این مطلب تا حالا یه کامنت بیشتر نگرفته یعنی حتی الان هم که فزصتش فراهم شده اعتراض خودمون رو نشون نمیدیم

  3. فرید   مهر ۱۶, ۱۳۹۳  

    دیشب فرزندم را بهکانون زبان ایران بردم که در نزدیکی این محل قراردارد داربست ها را باز کرده اند وبجایش شن وماسه تخلیه کرده اند من باچشم خود دیدم که دختری کوچک برای عبور چون پیاده رو با شن وماسه اشغال شده بودبرای عبور به قسمت خیابان آمد که ایستگاه تاکسی بود وموتوری با چنان سرعت می رفت که بطورمیلیمتری از کنار آن دختر گذشت.آقای فرماندار ، شهردار ، شورای شهر باید حتما به خاطر این مساله کوچکی نیز تلفات جانی دهیم تا شما به خود بیایید؟؟؟

  4. مجید   مهر ۱۹, ۱۳۹۳  

    میگن صاحب این ملک با رییس سابق شورا هماهنگه که کسی کاری به کارش نداره. اگر یه شهروند بیچاره بود که تا حالا هزار بار ریخته بودن سرش………


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر