۷:۱۶:۴۲ - دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
پاسارگاد؛ اینجا نان کارگران در روغن است! +تصاویر
طنین پاسارگاد- همه ساله در ایام تابستان شهرستان پاسارگاد میزبان میهمانانی از نقاط مختلف استان فارس و حتی کشور است که به جهت فعالیت در بخش کشاورزی وارد این شهرستان می شوند.   این روزها اگرشخصی از این شهرستان عبور کند چادرهایی را مشاهده می‌کند که در گوشه‌گوشه پاسارگاد برپا شده به طوری‌که حس کنجکاوی

طنین پاسارگاد- همه ساله در ایام تابستان شهرستان پاسارگاد میزبان میهمانانی از نقاط مختلف استان فارس و حتی کشور است که به جهت فعالیت در بخش کشاورزی وارد این شهرستان می شوند.

 

این روزها اگرشخصی از این شهرستان عبور کند چادرهایی را مشاهده می‌کند که در گوشه‌گوشه پاسارگاد برپا شده به طوری‌که حس کنجکاوی هرکسی برانگیخته می شود.

 

در شهرستان پاسارگاد کشاورزی در این ایام رونق خاصی دارد و علت حضور این کار گران فصلی که تعدادی از آنها از شهرستان های استان فارس و همچنین استان های همجوار فارس به این شهرستان آمده اند، همین رونق کشاورزی این شهرستان می باشد و از دیگر دلایل آن تعداد زیاد واحدهای صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی می باشد.

 

یکی از این افراد که از شهرستان های جنوبی به پاسارگاد آمده است می گوید: من خودم یک کشاورز هستم و متاسفانه به دلیل خشکسالی چاه کشاورزیمان خشک شد و مجبور به ترک وطن شدم و در این ایام به جهت کار کردن و امرار معاش به منطقه پاسارگادآمده ام و از کشاورزان این منطقه می خواهم که در مصرف آب در بخش کشاورزی تا می‌توانند صرفه جویی کنند چرا که شاید روزی برسد آنها هم مانند ما برای کار و امرار معاش مجبور به ترک وطن خود و مهاجرت به شهرستانی دیگر شوند.

 

اما یکی دیگر از این افراد این‌چنین می گوید: هوای شهرستان پاسارگاد بسیار عالی است و ما به همین دلیل این شهرستان را هر ساله برای کار کردن انتخاب می کنیم.

 

نکته ای  که در صحبت خبرنگار ما با این افراد به وضوح نمایان بود این که شهرستان پاسارگاد به لحاظ رونق در بخش کشاورزی و منابع نسبتا خوب آب زیر زمینی، این قدر در استان و حتی منطقه جنوب کشور زبانزد است که از شهرستان ها و استانها همجوار به این منطقه به جهت فعالیت در بخش کشاورزی می آیند اما موضوعی هم که باید به آن شهروندان و بویژه کشاورزان پاسارگادی اهمیت دهند این است  که چیزی که باعث آبادانی و زبانزد شدن این منطقه شده است منابع خوب آبهای زیر زمینی است که با این وضعیت مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی از چند سال آینده دیگر شاهد این ابادانی نخواهیم بود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر