۱۸:۰۹:۱۸ - پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳
پاکسازی غار ممتاز با همکاری اداره محیط زیست مرودشت و گروه کوهنوردی آرش
غار ممتاز، با همکاری اداره حفاظت از محیط زیست مرودشت و گروه کوهنوردی این شهرستان، پاکسازی شد.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست مرودشت، با حضور گروه کوهنوردی «آرش»، غار ممتاز این شهرستان، از زباله پاکسازی شد.   بر اساس این گزارش، به مناسبت روز غار پاک، و

ghar

غار ممتاز، با همکاری اداره حفاظت از محیط زیست مرودشت و گروه کوهنوردی این شهرستان، پاکسازی شد.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست مرودشت، با حضور گروه کوهنوردی «آرش»، غار ممتاز این شهرستان، از زباله پاکسازی شد.

 

بر اساس این گزارش، به مناسبت روز غار پاک، و همزمان با سایر شهرستان های استان فارس، گروه کوهنوردی «آرش» به اتفاق پرسنل اداره حفاظت از محیط زیست مرودشت، اقدام به پاکسازی غار ممتازو دامنه ارتفاعات کوه نقش رستم نمودند.

 

غار ممتاز پدیده‌ای نادر و بی‌نظیر بین غارهای استان فارس در شهرستان مرودشت قرار دارد که دوست‌ داران طبیعت را به وجد آورده است.

 

این غار در ۷۰ کیلومتری بزرگ‌ راه شیراز ـ اصفهان و در نزدیکی شهر مرودشت بالاتر از آثار باستانی نقش رستم در نزدیکی روستای حاجی آباد قرار دارد.

 

طول این غار در حدود ۲۰۰ متر و عمق آن حدود ۵۰ متر است که در جنوب غربی طاقدیس کوه آق تپه قرار دارد. ارتفاع دهانه اصلی این غار از سطح دریا یک‌هزار و ۷۵۰ متر است.

 

این غار همچنین دارای یک حوضچه آب است و بالا بودن رطوبت و وجود رسوبات دانه‌ریز باعث شده که در بسیاری مواقع گلی و لغزنده باشد. نکته قابل توجه در این غار این است که از نظر جریان هوا محدودیت دارد و در برخی نقاط آن امکان تردد و یا توقف تعداد بسیار افراد وجود ندارد.

 

گفتنی است اداره حفاظت محیط زیست مرودشت در تمام مراسم و مناسبت ها به همراهی سایر اقشار جامعه، اقدام به پاکسازی محیط  زیست می نماید.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر