۷:۴۰:۳۳ - شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴
پروژه خط انتقال آب از سد درودزن به شیراز با شتاب بیشتری اجرا شود
استاندار فارس گفت: با توجه به این که جمعیت کلانشهر شیراز به سرعت رو به افزایش است، ضروری است پروژه خط انتقال آب از سد درود زن به شیراز با شتاب بیشتری اجرا شود و حتی از برنامه زمان بندی شده زودتر به بهره برداری برسد.   ایرنا- سید محمد علی افشانی، در جریان بازدید

81910052-70428137

استاندار فارس گفت: با توجه به این که جمعیت کلانشهر شیراز به سرعت رو به افزایش است، ضروری است پروژه خط انتقال آب از سد درود زن به شیراز با شتاب بیشتری اجرا شود و حتی از برنامه زمان بندی شده زودتر به بهره برداری برسد.

 

ایرنا- سید محمد علی افشانی، در جریان بازدید از خط انتقال آب سد درودزن به شیراز، از مجریان پروژه خط انتقال آب از سد درودزن به شیراز خواست که با توجه به اهمیت موضوع، سرعت اجرای پروژه را افزایش دهند تا همزمان با هفته دولت سال ۹۶ شاهد بهره برداری از این پروژه با کیفیت مناسب و مطلوب باشیم.

عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب ازسد درودزن به شیرازازسال ۹۰ آغاز شده و تا به امروز حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بناست که با استفاده از این خط ۷۸ کیلومتری در هر ثانیه سه متر مکعب آب به شیراز منتقل شود.

استاندار فارس در بخش دیگری از مطالب خود گفت: استفاده و بهره مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، نخستین نیاز جوامع شهری و روستایی محسوب می شود و بهره گرفتن از روان آبها تنها راه تامین آب با کیفیت و سالم است.

افشانی با اشاره به بحران کم آبی و گسترش خشکسالی در این استان در سال های اخیر افزود: این کم آبی ها موجب شده که امروز در اکثر نقاط کشور به ویژه استان فارس سطح آب های زیرزمینی به شدت کاهش یابد.

وی ادامه داد: هرچه از سطح آب های زیرزمینی کاسته شود، کیفیت آب نیز به همان میزان کاهش می یابد.

افشانی گفت: اگر امروز هدایت الکترونیکی آب (EC) را بررسی کنیم خواهیم دید که در مقایسه با ۲۰ سال قبل به شدت افزایش داشته است.

افشانی، ضمن تاکید بر لزوم مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای پروژه های دارای توجیه اقتصادی در استان فارس، بیان کرد: باتوجه به کاهش شدید قیمت نفت، وضعیت منابع عمومی دولت مطلوب نیست و کاهش قیمت نفت ارتباط مستقیمی با کاهش بودجه دولت دارد و به تبع آن اعتبارات عمرانی نیز کاهش می یابد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی تصمیم دولت مبنی بر استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه های مختلف اقدامی خوب و موثر است، هم برای فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی منافعی به دنبال خواهد داشت و هم منافع جامعه تامین خواهد شد.

افشانی، سرمایه گذارانی را که در شرایط کنونی اقدام به سرمایه گذاری در بخش های عمرانی و تولیدی می کنند را از نیکوکاران دانست و افزود:امیدواریم روز به روز شاهد به میدان آمدن سرمایه گذاران بیشتر برای مشارکت در اجرای پروژه ها باشیم و بدون تردید آنان در این راه از حمایت همه جانبه دولت نیز بهره مند خواهند شد.

در این آیین، عملیات اجرایی تصفیه خانه خط دوم انتقال آب از سد درودزن نیز آغاز شد، قرار است این تصفیه خانه همزمان با کل پروژه به بهره برداری برسد.

سد مخزنی درودزن (داریوش) در ۵۰ کیلومتری شمال غرب مرودشت و بر روی رود کُر ساخته شده است. ساخت این سد در سال ۱۳۵۱خورشیدی به پایان رسیدو آب آشامیدنی شهرهای شیراز،مرودشت و آب کشاورزی منطقه مرودشت و کامفیروز این شهرستان را تامین می کند.

  1. اصغر   دی ۱۹, ۱۳۹۴  

    پتروشیمی شیراز،مجتمع گوشت شیراز،علوم تحقیقات شیراز،حالا هم سددرودزن شیراز، فردا…..منطقه درودزن شیراز،بعدهم انشاأ…کامفیروزشیراز……پس کی خیرشیرازبه مردم شهیدپرورومظلوم مرودشت می رسد؟!!!…

  2. ک.ک   دی ۲۸, ۱۳۹۴  

    ۳ متر مکعب در روز برابر با حدود ۱۰۰ مترمکعب در سال هست. این برابر با کل آبی هست که در یک سال به کل زراعت گندم زیر سد درودزن در مرودشت تعلق میگیره! با این تفاسیر نماینده جدید و استاندار مسلماً باید برای آینده بهره برداران زیر سد درودزن یک فکر اساسی داشته باشن وگرنه این معضل اجتماعی ایجاد شده به یک فاجعه اجتماعی تبدیل خواهد شد!

  3. ک.ک   دی ۲۸, ۱۳۹۴  

    ببخشید ۳ متر مکعب در روز برابر با ۱۰۰ میلیون متر مکعب در سال هست(لطفاً تصحیح شود)


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر