۱۹:۲۹:۲۳ - دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
چشممان روشن!!/ به بهانه تبدیل شدن فسا به منطقه ویژه اقتصادی
پارس دشت، محمد دبیری- افزایش نرخ اشتغال و رونق کسب و کار، بی شک از علائق مشترک تمامی احزاب، جریان های سیاسی و گروه های فکری درشهر ما به حساب می آید. عدم استفاده از پتانسیل های گردشگری شهرستان، بی توجهی به صنایع و تکیه بیش از حد بر کشاورزی به عنوان اولویت اول اقتصادی،

منطقه ویژه اقتصادی

پارس دشت، محمد دبیری- افزایش نرخ اشتغال و رونق کسب و کار، بی شک از علائق مشترک تمامی احزاب، جریان های سیاسی و گروه های فکری درشهر ما به حساب می آید. عدم استفاده از پتانسیل های گردشگری شهرستان، بی توجهی به صنایع و تکیه بیش از حد بر کشاورزی به عنوان اولویت اول اقتصادی، باعث شده تا بدلیل شیوه های آبیاری سنتی و کاهش نزولات جوی، “بیکاری” به معضل اصلی شهرمان تبدیل گردد.

 

در شهری که هر گوشه آن یک فرصت اقتصادی و منبع بالقوه درآمد به حساب می آید این هنر مسئولین ارشد است تا با استفاده از راهکارهایی چون «فرمانداری ویژه، منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی» زمینه سرمایه گذاری و رشد اقتصادی را فراهم نمایند. از جمله مواردی که در برنامه توسعه کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته، نقش و اهمیت مناطق ویژه اقتصادی در گسترش صنعت و صادرات است که به تبع آن توسعه اجتماعی و رونق کسب و کار  نیز حاصل می گردد. تبدیل شدن به یک منطقه اقتصادی ویژه و اخذ تسهیلات و امتیازات قانونی آن، استفاده از معافیتهای مالیاتی و تسهیل امور گمرکی، افزایش صادرات غیر نفتی و برقراری ارتباط تجاری بین المللی، ایجاد اشتغال و جلب سرمایه داخلی و خارجی، سبب می شود تا اقتصاد مناطقی مانند شهر ما  از حالت رکود و اقتصاد تک محوری خارج شود.

 

از آنجا که طبق دستور ریاست محترم جمهور در مورخه ۹۴/۶/۲ به دولت اجازه ایجاد ۱۱ منطقه ویژه اقتصادی از جمله در شهرستان “فسا” داده شد، دوباره داستان فرصت سوزی ها در اذهان متبادر شده و این سئوال بوجود میآید که شهرستان فسا چه پتانسیل و استعداد بالقوه ای داشته که ما از آن محروم هستیم؟

 

از نظروسعت، جمعیت، میزان تولیدات کشاورزی، جاذبه های گردشگری و… فسا و دیگر شهرستانهای استان چه رجحانی بر مرودشت دارند؟ اگر اولویت اصلی در تعیین یک منطقه ویژه اقتصادی را به توسعه صادرات غیر نفتی بدهیم، تنوع تولیدات در مرودشت بیشتر بوده است یا فسا؟ اخذ رتبه چهارم تعاونیهای حمل و نقل در کشور به خوبی نشان دهنده میزان بارگیری تولیدات غیر نفتی از شهرماست که بعید است دیگر شهرهای استان حائز آن باشند. حضور تخت جمشید در چند کیلوتری ما و سیل گردشگران داخلی و خارجی به تنهایی، سرمایه گذاری در مرودشت و منطقه اقتصادی آن را توجیه پذیر می نماید.

 

محروم ماندن مرودشت از بودجه مصوب دولت که جهت اداره این مناطق و در قالب یک سازمان ویژه صورت میگیرد را باید به نداشتن توان و استعداهای لازم منطقه ای مربوط دانست یا عدم پیگیری از سوی مسئولان ارشد شهرستان؟

 

حضور پررنگ سران ارشد کشورهای اروپایی طی روزهای اخیر در کشورمان و تلاش برای عادی سازی روابط پس از تحریم، بهترین فرصت ممکن در طی سالیان اخیر بوده تا با تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی، وضعیت اشتغال را در شهرمان بهبود ببخشیم.

 

کنکاش در گذشته، مقصریابی و معرفی آنان به مردم  به جای تلاش برای حل مشکلات و کاهش نرخ بیکاری، دردی را از مردم شریف این منطقه  دوا نخواهد کرد و در واقع شانه خالی کردن از زیر بار تعهدی است که به مردم داده ایم.

 

با توجه به اینکه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی جدید با تصویب مجلس شورای اسلامی صورت می پذیرد و نماینده محترم شهرمان، در ایام مبارزات انتخاباتی مجلس نهم، به درستی اولین وعده انتخاباتی خود را به  این مورد اختصاص داده بودند، شایسته است دلایل این عدم توفیق برای شهروندان شفاف سازی شود.

  1. شهروند   شهریور ۲۴, ۱۳۹۴  

    سلام
    جناب نماینده لطفا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ دهید
    سهم مرودشت ازمنطقه اقتصادی که قول دادید چیست و کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. هاشم   شهریور ۲۸, ۱۳۹۴  

    ای بابا این سوالات رو از نماینده نپرسید و گرنه دوباره میگه آقایان قبادی و شانپور باید انجام میدادن که ندادن بعدش نماینده دنبال مهره چینی هست منطقه ویژه اقتصادی به چه دردش میخوره

  3. اصغر   شهریور ۲۸, ۱۳۹۴  

    آقای نماینده ودیگربزرگان شهر بقول اقای دبیری … چشممان روشن……..

  4. رضا   آبان ۱۱, ۱۳۹۴  

    متاسفم برای شما در زمان شبانپور و قبادی این فعالیت را نداشنید نماینده فعلی باید جواب بده بهترین دوره مرودشت دوره برومند هست

  5. هاشم مرادی   آبان ۲۴, ۱۳۹۴  

    سلام
    اگر دیدگاه براین هست که برومند خوب کار کرده
    از بی فرمانداری وشهرداری مرودشت مشخص هست
    تنها نماینده ای بوده که در دورانش شهر بدترین مدیریت را داشته


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر