۱۶:۴۳:۵۳ - شنبه ۵ دی ۱۳۹۴
کم تجربگی رییس و عضو شورای شهر
پارس دشت- ضرب المثلی در داوری فوتبال انگلیس رواج دارد که می گوید: ! First prove your neutrality, then expect respect که معنی اش این است: ابتدا بی طرفی ات را ثابت کن، سپس توقع احترام داشته باش!   هر انسانی بنا بر حقوق خدادادی و آفرینش آزاد، حق انتخاب و نمایش تمایلات شخصی خود

e170fd7a_DSC_2050

پارس دشت- ضرب المثلی در داوری فوتبال انگلیس رواج دارد که می گوید:

! First prove your neutrality, then expect respect

که معنی اش این است: ابتدا بی طرفی ات را ثابت کن، سپس توقع احترام داشته باش!

 

هر انسانی بنا بر حقوق خدادادی و آفرینش آزاد، حق انتخاب و نمایش تمایلات شخصی خود را دارد و از این بابت هرگز نمی توان به کسی خرده گرفت. انسان ها در زندگی شخصی خویش، مجازند رنگ، غذا، خانه، مکان زندگی، نوع پوشش، دوستان و حتی مذهب مورد علاقه خود را انتخاب کرده و به دیگران نیز ابراز کنند. تنها در یک صورت است که عرف و قوانین اجتماعی اجازه بروز تمایلات شخصی و یا علایق فردی را به افراد نمی دهد و آن، زمانی است که ایشان دارای جایگاه حقوقی بوده و یا نمایندگی جمعی از انسان ها را به عهده داشته باشند.

 

علاوه بر این، چنانچه اظهار تمایلات فردی یک شخص دارای جایگاه حقوقی(همچون رئیس جمهور، وزرا، استاندار و سایر مقامات ملی و منطقه ای)، تبعات مادی، معنوی و یا اجتماعی به همراه داشته باشد، موجب بی اعتمادی و تضییع حقوق مردم خواهد شد. برای روشن شدن مطلب، تصور کنید آقای روحانی رئیس جمهور به صورت صریح از تیم فوتبال پرسپولیس طرفداری کند. در این صورت علاوه بر اینکه تمامی طرفداران تیم استقلال و سایر تیم های لیگ برتر را رنجانده، به جایگاه رئیس جمهور بعنوان نماینده تمام مردم ایران زمین نیز لطمه زده است.

 

به همین ترتیب اگر استاندار یکی از استانهای کشور، در کنار یکی از کاندیداهای محترم مجلس، عکس یادگاری گرفته و یا ایشان را تا محل ثبت نام کاندیداهای مجلس مشایعت نماید، کدام عقل سلیم است که داعیه بی طرفی وی را بپذیرد و یا به این شک مبتلا نگردد که احتمالا “استاندار نامبرده، تمام مساعی و امکانات در اختیار خود را، به سمت کاندیدای مورد علاقه اش هدایت خواهد کرد”؟ و آیا این کار به اعتماد مردم نسبت به مسئولانی که باید امانتدار بیت المال و منصب در اختیار باشند، خدشه وارد نخواهد ساخت؟

 

طی روزهای گذشته عکس یکی از کاندیداهای محترم مجلس دهم شورای اسلامی مرودشت و هواداران ایشان در فضای مجازی منتشر شد که باعث تأسف و اسباب حیرت صاحبان فهم و آگاهی گردید. در میان تعجب فراوان، آقایان نادر امیدوار(رئیس شورای اسلامی شهر مرودشت) و علی اکبر همت(عضو شورا) نیز در میان مشایعت کنندگان کاندیدای یاد شده، حضور داشتند.

 

از آنجا که توصیه تمامی بزرگان اخلاق و سیاست در سراسر ایران زمین بر بی طرفی و عدم ورود شوراهای اسلامی شهر و روستا به مناقشات سیاسی و جهت گیری های انتخاباتی دلالت دارد و با عنایت به سخن امام جمعه شجاع و محترم مرودشت: «استیفای حقوق مردم، حضور موثر در مجلس قانونگذاری و نظارت صحیح بر عملکرد مسئولین از این جایگاه، نیازمند فردی متعالی است نه کسی که با تفکرات سلیقه ای و جناحی، به فکر چیدن افرادی باشد که بتواند از آنها نتیجه ای برای خود حاصل کند در حالی که کشور نیازمند استفاده از مدیران توانمندی است که بتوانند در عرصه خدمت رسانی، قدم های بلندی بردارند.» بهتر بود که دوستان یاد شده، تمایلات فردی را پنهان نموده و با رعایت «اصل بی طرفی» از مشایعت کاندیدای مورد علاقه خویش و قرار گرفتن در عکس مذکور خودداری می نمودند. مگر نه اینکه شورای شهر، نماینده تمامی اقشار و گروه های مردم شهر مرودشت بوده و حضور آنان در کنار هیچ یک از کاندیداهای محترم مجلس، توجیه منطقی و عقلانی ندارد؟

 

به باور صاحب نظران، این کار مصداق کم تجربگی و موجب بی اعتمادی مردم به این دسته از نمایندگان خویش در شورای اسلامی شهر می باشد چرا که مردم سختکوش و صبور این شهر، با هزار امید و آرزو، وکلای خود را برای پیگیری امور جاری و سر و سامان دادن به اوضاع فرهنگی و اجتماعی شهر، به صحن شورا فرستاده اند.

 

استفاده نادرست از جایگاه ایجاد شده توسط رأی مردم و عدم رعایت بی طرفی نسبت به ۵۱ کاندیدای ثبت نام کرده، موجب خدشه به جایگاه رفیع شورای شهر و درج خاطره ای ناخوشایند در حافظه مردم هوشیار و آگاه این شهر خواهد بود.

  1. حسام   دی ۵, ۱۳۹۴  

    سلام به اصطلاح رییس شورای شهرستان هم که هست .بین این مدعیان سینه چاک

  2. حمید   دی ۵, ۱۳۹۴  

    سلام خوب چیز عجیبی نیست تقصیر ندارن این دو نفر آقایون چون به اندازه کافی مدیون برومند هستن درضمن اگه نمایندشون رای نیاره جناب امیدوار باید از اداره فنی و حرفه ای بای بای کنه بره کنار .

  3. جوانشیر   دی ۶, ۱۳۹۴  

    اِاِاِ… عجب دنیای دروغی شده
    نادر که قسم میخورد با برومندی نیست؟ به کدوم حرف میشه اعتماد کرد؟

  4. صادق   دی ۶, ۱۳۹۴  

    مقصودی آمد….کار تمام است ان شاالله

  5. شهروند   دی ۶, ۱۳۹۴  

    باز خدا خیر این دونفر بده که رو بازی میکنن و مث برخی اعضا شورا که با … هستن پشت پرده کار نمی کنن….شورای شهر ما از زمانی که شد جایی برای دعوای احمدی و برومندی فاتحش رو خوندیم.
    دلمون از دست هر دو شون خون است که شهر و منطقه ما رو به اینجا رسوندن با این دعواهای سیاسی شون….
    مردم واقعا خسته شدن….

  6. حمید   دی ۱۴, ۱۳۹۴  

    آقای برومند شورای شهر و اعضاش رو هم به حاشیه کشید و باعث شد دوره بعد شورا نادر و بقیه نتونند رأی مردم را کسب کنند


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر