۱۳:۰۸:۳۰ - شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳
۱۵ کشور خاورمیانه در رالی بین المللی شیراز حضور دارند
نایب رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتور سواری استان فارس با بیان اینکه ۱۵ کشور خاورمیانه در این مسابقات شرکت می‌کنند، گفت: تیم‌های شرکت کننده در ران‌های پنجگانه شرکت می‌کنند. عبدالکریم یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه مسابقات رالی مسابقات گران و پرهزینه‌ای است، اظهار کرد: هیئت اتومبیل‌رانی استان فارس میزبان

نایب رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتور سواری استان فارس با بیان اینکه ۱۵ کشور خاورمیانه در این مسابقات شرکت می‌کنند، گفت: تیم‌های شرکت کننده در ران‌های پنجگانه شرکت می‌کنند.

عبدالکریم یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه مسابقات رالی مسابقات گران و پرهزینه‌ای است، اظهار کرد: هیئت اتومبیل‌رانی استان فارس میزبان همه کشورهای خاورمیانه برای برگزاری مسابقات رالی است.

 

وی با بیان اینکه مسابقات رالی خاورمیانه بعد از مسابقات اتومبیل‌رانی جهانی دومین مسابقات اتومبیل‌رانی مهم دنیاست، افزود: معمولا کشورهای حوزه خلیج فارس که توانایی شرکت در مسابقات رالی را دارند در این مسابقات شرکت می‌کنند اما نقشه خوان‌های مسابقه بیشتر اروپایی هستند که در استخدام رانندگان خاورمیانه هستند.

 

نایب رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتور سواری استان فارس با بیان اینکه هر تیم رالی شامل دو نفر، راننده و نقشه خوان هستند، تصریح کرد: نقشه خوان‌ها مسئولیت راه‌یابی را برای رانندگان بر عهده دارند.

 

فدراسیون جهانی، شیراز را برای برگزاری مسابقات رالی خاورمیانه برگزید

وی با بیان اینکه مسابقات رالی خاورمیانه از سال۱۹۸۴ در خاورمیانه انجام شد، گفت: امسال برای نخستین بار ایران کاندید برگزاری رالی خاورمیانه شد که برای برگزاری این مسابقات چندیدن شهر مطرح ایران نامزد شد اما فدراسیون جهانی، شیراز را برای برگزاری این مسابقات برگزید.

 

یگانه با بیان اینکه در صورتی که شیراز این مسابقات را به خوبی برگزار کند وارد تقویم سالانه فدراسیون برای برگزاری این مسابقات می‌شود،  تصریح کرد: در این صورت همه کشورهای خاورمیانه هر ساله در این زمان خود را آماده حضور در این مسابقات در شیراز می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات نه تنها شیراز بلکه ایران را در خاورمیانه و حتی دنیا بیش از پیش معرفی می‌کند، خاطر نشان کرد: پیام ایران در برگزاری این مسابقات به دنیا پیام صلح و نشان دادن ثبات و امنیت بالای ایران برای برگزاری این مسابقات است.

 

نایب رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتور سواری استان فارس با بیان اینکه سوم و چهارم مهر ماه دور تمرینی و آزمایشی مسابقات آغاز می‌شود، اظهار کرد: پنجم و ششم مهر ماه نیز دور اصلی مسابقات برگزار شده و متقاضیان برای شرکت در این دور از مسابقات باید برای ثبت‌نام از روز دوشنبه ۱۰ شهریور ماه به سایت www.shirazrally.com  مراجعه کنند.

 

بیش از ۷۰ خبرگزاری مطرح دنیا برای پوشش خبری مسابقات اعلام آمادگی کردند

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ خبرگزاری مطرح دنیا تا کنون نامه نوشته و تقاضای حضور در ایران برای پوشش خبری برگزاری این مسابقات را داشته‌اند عنوان کرد: این مسابقات به صورت لحظه به لحظه و زنده از شبکه ورزش و شبکه ۳ پخش می شود.

شرکت ۱۵ کشور خاورمیانه در مسابقات رالی بین المللی شیراز

یگانه با بیان اینکه ۱۵ کشور خاورمیانه در این مسابقات شرکت می‌کنند، اظهار کرد: تیم‌های شرکت کننده در ران‌های پنجگانه شرکت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون این مسابقات در کشور‌های امارات متحده عربی، قطر، قبرس، لبنان، اردن و سوریه برگزار شده است، گفت: تاکنون در چند مرحله کارشناسان فنی فدراسیون جهانی به شیراز آمده مسیر‌ها را دیده و تایید کرده‌اند.

 

نایب رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان فارس با بیان اینکه کارشناسان فنی براساس وضعیت هتل‌ها، اورژانس، تلفن همراه و شبکه‌های  اینترنت میزبان مسابقات را ارزیابی می‌کنند و شهر میزبان باید در این شاخص‌ها برابر با  استانداردهای جهانی باشد.

 

وی با بیان اینکه مسیر مسابقه رالی برای شروع از دروازه قرآن تا تخت جمشید است، افزود: دو مسیر اصلی برای مسابقه تعیین و تایید شده است که هر دو مسیر از تخت جمشید آغاز می‌شوند.

 

یگانه با بیان اینکه مسیر اصلی اول از تخت جمشید تا بند امیر، خرامه، مرودشت و زرقان است، افزود: مسیر دوم در روز دوم از تخت جمشید آغاز و پس از مرودشت، نی‌ریز، ارسنجان به تخت جمشید ختم می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مسابقات رالی مسابقه‌ای است که در مسیر‌های خاکی یا آسفالتی برون شهری انجام می‌شود، اظهار کرد: جاده‌های ویژه این مسابقه در شیراز محیاست و با کمک اداره کل راه و شهرسازی استان راه ویژه این مسابقات آماده و تایید شده است.

 

نایب رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان فارس با بیان اینکه جاده مسابقه ۲۵۰ کیلومتر طول دارد و شعاع آن ۹۰ کیلومتر است، تصریح کرد: هنوز مشخص نیست از هر کشور چند تیم در این مسابقات حضور یابند اما معمولا هر کشور قهرمانان اول، دوم و سوم مسابقات ملی خود را معرفی می‌کنند.

 

پیش‌بینی حضور ۱۰ تیم ایرانی در مسابقات رالی بین المللی شیراز

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم از ایران به سبب میزبانی ۱۰ تیم در این مسابقات شرکت کنند، خاطر نشان کرد: یک کشور از آلمان نیز اجازه حضور در مسابقات را داشته است.

 

یگانه با بیان اینکه مسابقات در ۲ سطح برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از مسابقات در سطح استاندارد جهانی است و با خودروهای کاملا حرفه‌ای برگزاری می‌شود، اما مسابقه دوم در سطح کلاس دوم برگزار می‌شود که با ارتقا خودروهای معمولی قابل برگزاری است.

 

هزینه برگزاری مسابقات رالی بیش از ۲ میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه سوپروایزرهای شرکت‌کننده در این مسابقات خارجی‌اند ولی مربیان ایرانی دوره دیده تحت نظر این سوپروایزرها مسابقات را برگزار می‌کنند، خاطر نشان کرد: برای برگزاری این مسابقات بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

 

نایب رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان فارس با بیان اینکه این مسابقات فرصت خوبی برای توسعه اقتصاد و گردشگری است، مطرح کرد: صاحبان مشاغل و برند، صادرکنندگان و واردکنندگان در شیراز اگر هم اکنون  در این مسابقات سرمایه‌گذاری کنند سال بعد بهره‌برداری می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه استاندار فارس تاکنون برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات تلاش زیادی کرده است، گفت: این مسابقات فقط با اداره جمعی و کمک همه، به نحو احسنت و به نام شهر شیراز برگزار می‌شود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر