۱۹:۳۶:۳۹ - سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴
ماه مهری که بوی مهر را به ارمغان نیاورد!
سعدیا چندان که می دانی بگوی         حق نباید گــفتن الا آشکار             هفته نامه مرودشت، نادر حقیقت– نیمه اول دی ماه بود با تماس تلفنی اداره آموزش و پرورش درودزن از ورود مهمانانی که چشم به راهشان بودیم مطلع شدیم با خوشحالی منتظرشان ماندیم لحظه موعود فرا رسید، مهمانان از راه رسیدند چون مسئله خیلی

سعدیا چندان که می دانی بگوی         حق نباید گــفتن الا آشکار          

 

Untitled-1هفته نامه مرودشت، نادر حقیقت نیمه اول دی ماه بود با تماس تلفنی اداره آموزش و پرورش درودزن از ورود مهمانانی که چشم به راهشان بودیم مطلع شدیم با خوشحالی منتظرشان ماندیم لحظه موعود فرا رسید، مهمانان از راه رسیدند چون مسئله خیلی مهم و حساس بود بدون فوت وقت با دقت به بازدید و بررسی کلاسهایی پرداختند که شکاف برداشته بود. پس ازبازدید و تاسف و تاثراین بزرگواران به محل تاسیس مدرسه جدید رفتیم (البته باید بگویم قدیم چرا که قبلا هم این مدرسه ساخته شده بود و به علت رعایت نکردن اصول ایمنی کلاسها شکاف برداشته ومجبور به تخریب شدند). مهمانان و همراهان زیادی از جمله آقای ریئسی معاون وزیرآموزش و پرورش،آقای محمد مهدی برومندی نماینده محترم شهرستان مرودشت، ارسنجان ،پاسارگاد، آقای نعمتی بخشدار محترم بخش درودزن ،آقای غلامی شهردار شهر رامجرد، آقای روستایی ریاست محترم اداره آ.پ درودزن و معاونین ایشان، آقای چراغی ریاست محترم اداره آموزش و پرورش مرودشت، خبرنگاران محترم شهرستان مرودشت، شورای اسلامی و دهیار محترم روستای بیدگل ابرج، شوراهای و دهیاران روستاهای همجوار، عده ی کثیری از مردم بخش ابرج و…تشریف داشتند.

 

مصاحبه ای با آقای رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش در حضور افراد مذکور توسط آقای حق پرست خبرنگار اعزامی از مرودشت انجام شد و ایشان از روال و روند قانونی و ساخت و ساز مدرسه شهید یوسفی روستای بیدگل ابرج خبر دادند. طبق قول و وعده ی ایشان روز اول مهر ماه ۹۴همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح مدرسه شهید یوسفی بیدگل است.

 

از همان ابتدا حکایت “سنگ بزرگ نشانه نزدن است” به نظر می رسید، چرا که ساخت این مدرسه بیش از هفت سال برابر با زمان خشکسالی مصربه طول انجامیده است وبه نظر می رسد گره باید به دست یوسف پیامبر باز شود یکباره در عرض هشت ماه و اندی چطور ممکن است؟ با امید و انتظار، مردم این روستا و همکاران روزها را سپری کردیم اکنون بیش از نه ماه می گذرد و تا شروع سال تحصیلی کمتر از یک هفته باقی مانده است متاسفانه هنوز هم حتی یک آجر روی هم گذاشته نشده است و با وجود رسیدن ماه مهر بویی از مهر در این مدرسه به مشام نمی رسد. در اینجا جا دارد که ازآقای محمد پور، مدیریت محترم مدرسه شهید یوسفی و جناب آقای روستای ریاست محترم اداره ا.پ درودزن که مراتب را به مافوق نامه نگاری کردند تشکر و قدردانی شود.

 

لازم به ذکر است که این مصوبه در تاریخ ۹۳/۱۰/۱۴ دفتر هیات ریئسه مجلس شورای اسلامی در بند ۵ با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش وریئس نوسازی مدارس کشور، نماینده مجلس شورای اسلامی، روسای آموزش و پرورش شهرستانهای مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، درودزن و کامفیروز به تصویب و در هفته نامه مرودشت در تاریخ ۹۳/۱۰/۱۸ چاپ رسید.

 

بنده و همه ی همکارانم در اداره آموزش و پرورش درودزن از همه ی خیرین محترم مخصوصا خیرین مدرسه ساز دعوت میکنیم تا در ساخت این مدرسه که مکان تعلیم وتربیت است شرکت نمایید که گویند بهترین بخشها تعلیم وتربیت است مال و مکنت زوال پذیرد و چار پایان بمیرند و دانش و تربیت باقی می ماند

 

و جزء صالحات و باقیات شما عزیزان خواهد بود وخدمت همه ی خوانندگان گرامی عرض می کنیم:

 

در کار خیر کوش که خیل فرشتگان

مشتاق، خاک پای تو را توتیای چشم می کنند

شیخ اجل استاد سخن سعدی شیرازی که قصاید و حکایت هایش سراسر پند و حکمت و موعظه است در قصیده شماره ۲۸ در مدح و ستایش امیر انکیاکو که بیشتر پند است تا مدح در چهل و هفت بیت زیبا آمده است که یکبار خواندنش برای مسئولین محترم و خوانندگان عزیز خالی از لطف نیست (البته به علت ضیق وقت خلاصه ای از این اشعار آمده)

 

بس بگردید و بگردد روزگار                 دل بدنیا در نبندد هوشیار

ای که دستت می رسد کاری بکن       پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

کام درویشان و مسکینان بده               تا همه کارت برارد کردگار

از درون خستگان اندیشه کن               وز دعای مردم پرهیزگار

اینهمه هیچست چون می بگذرد     تخت و بخت و امر و نهی و گیر ودار

نام نیکو گر بماند زآدمی                   به کزو ماند سرای زرنگار

یا رب الهامش به نیکویی بده           وز بقای عمر برخوردار، دار

IMG-20150924-WA0001

مسئولین محترم چرا علاج واقعه را قبل از وقوع نمی کنید؟

 

حوادث ناگواری که در برخی از مدارس به علت سهل انگاری نهاد های مختلف است، چرا باید به پای مدیر و معلم مدارس گذاشته شود؟

 

نمونه بارزش آتش سوزی مدرسه شین آباد بود که وزیر محترم آموزش و پرورش وقت به علت هجمه ای از فشار ها، مدیر و معلم آن مدرسه را مقصر می دانست و سهل انگاری مسئو لین دیگر نهاد ها را که وظایفی چون استاندارد سازی مدارس از نظر فضای فیزیکی و… دارند را نادیده گرفته بود. وقتی که کلاس درس بچه ها احتمال فرو پاشی دارد، مدیر و معلم مدرسه جز اطلاع رسانی چه کاری می تواند انجام دهند؟

 

سوالاتی وجملاتی همچون رگبار از ذهنم می گذرد و پاسخش را از مسولین و شما خوانندگان عزیز می پرسم: مسئولین محترم اگر فرزند شما در زیر سقف این کلاس بود آیا اینطور خاموش و ساکت بودید؟

 

اگر خدایی ناکرده اتفاق ناگواری بیفتد آیا مقصر مدیر و معلمان هستند؟

 

آیا ساخت مدرسه به عهده مدیر و معلم است؟

 

آیا منطقه درودزن باید بار دیگر شاهد حادثه ای تلخ بر اثر سهل انگاری ها باشد؟

 

در پایان سخنم را با جمله ای از خدمتگذار صادق ،ساعی و زحمت کش شهید رجایی به پایان می برم که گفت:

 

«به روستاییان برسید و به صحبتهایشان گوش کنید که روستاییان نه زبان شکایت دارند و نه قلم تشکر»

 

                                                          «نادر حقیقت»

                                       مدیر مجتمع آموزشی و پرورشی رازی


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر