۹:۰۶:۳۸ - سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴
هشدار به اصـحاب قلم و آزاد اندیشان: اگر عملکرد برومندی را نقد نکنیم به مردم دروغ گفته ایم!
هفته نامه مرودشت- نقد در معنای لغوی عبارت از «جدا کردن سره از ناسره» یا «تمییز بین مطلوب و نامطلوب» از طریق کنکاش و جستجو است.   مقام معظم رهبری در تبیین جایگاه و اهمیت نقد و پرسشگری از مسئولین، چنین فرمایش می دهند: «انتقاد به معناى تضعیف نیست. انتقاد اگر دلسوزانه و منصفانه باشد،

criticize1

هفته نامه مرودشت- نقد در معنای لغوی عبارت از «جدا کردن سره از ناسره» یا «تمییز بین مطلوب و نامطلوب» از طریق کنکاش و جستجو است.

 

مقام معظم رهبری در تبیین جایگاه و اهمیت نقد و پرسشگری از مسئولین، چنین فرمایش می دهند: «انتقاد به معناى تضعیف نیست. انتقاد اگر دلسوزانه و منصفانه باشد، کمک هم می کند. اگر انتقادى دلسوزانه هم نبود، بالاخره دانسته مى‏شود …».

 

فلذا نقد، چنانچه آگاهانه و مستند انجام پذیرد می تواند به بهبود وضعیت موجود و پیشرفت موضوع یا مطلب مورد نقد کمک کند. از این رو است که آگاهان و اصحاب فضل، همواره به استقبال نقد و نقادی رفته و ابایی از قرار گرفتن در بوته نقد و پرسشگری ندارند. هم از این رو است که صنعت گران، مدیران، مولفین، مصنفین، مخترعین، مبتکرین و اندیشمندان حوزه های گوناگون، تولیدات و عملکرد خود را به دست منتقدین می سپارند تا با آگاهی از نقاط ضعف و قوت خویش، راه آینده را هموار تر سازند.

 

در حوزه علوم اجتماعی و مدیریت، گرفتن feedback یا بازخورد از فرآیند امور جاری، یکی از موارد توصیه شده و از جمله موثرترین روش های پی بردن به عیوب سازمانی و وسیله ای مطمئن برای رفع نقایص در مجموعه های انسانی است. مدیری که به سبب غرور، اعتماد به نفس بیجا و یا ناآگاهی، خود و عملکردش را بی نیاز از نقد بداند، دانش مدیریت و توان عملیاتی خود را زیر سوال برده است.

 

***

محمد مهدی برومندی در سال ۱۳۹۰ بعنوان کاندیدای اصولگرایان و با کسب ۶۴۰۵۷ هزار رأی از مجموع ۱۹۰۸۳۶ رأی ریخته شده به صندوق ها، از حوزه انتخابیه شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به مجلس نهم راه یافت. وی در جریان مبارزات انتخاباتی خویش، با انتقاد از رویه نمایندگان سابق و اشاره به ضعف ها و کم کاری های صورت گرفته در عرصه های مختلف، وعده داد که تیم مدیریتی کارآمدی را معرفی و نقایص به جا مانده از اسلاف خود را برطرف خواهد کرد. وی با انتشار بروشور تبلیغاتی حاوی ۶۴ بند، به شرح وعده هایی پرداخت که در صورت موفقیت در انتخابات، از سوی وی و همراهانش به مرحله اجرا در خواهند آمد.

 

برومندی پس از تصاحب کرسی سبز نمایندگی مجلس، در برخی حوزه ها دست به تغییرات اساسی، در برخی دیگر تغییرات نسبی و در پاره ای موارد دست به تثبیت مدیران زد. اوج اصرار و پافشاری وی در تثبیت مدیران را می توان در ماندگاری فرمانداران اصولگرای پاسارگاد و مرودشت، حتی پس از انتخابات سال ۹۲ و انتخاب دکتر روحانی از سوی مردم دانست.

 

امروز و درآستانه اتمام دوره نمایندگی برومندی، مردم حق دارند بدانند نماینده آنان در مجلس، طی این چهارسال چه کرده و چقدر به وعده هایی که داده عمل کرده است و در کدام حوزه ها کوتاهی کرده است؟ مردم باید بدانند مدیران منصوب شده توسط برومندی، در مقایسه با مدیران سابق چه عملکردی داشته اند؟ آیا وضعیت شهرستان ها نسبت به دوره نمایندگان قبلی بهتر شده یا بدتر؟

 

کوتاهی رسانه ها در انعکاس واقعیات به مردم، کاری ناپسند است و استناد به گزارش عملکرد منتشر شده توسط دفتر نماینده نیز کافی نیست چرا که این گزارش، طبیعتا یک طرفه تنظیم شده و حاوی نقاط ضعف نماینده و کم کاری های احتمالی او نیست.

 

از آگاهان و خردمندان شهرستان انتظار می رود که عملکرد نماینده محترم در حوزه های گوناگون را مورد نقد و واکاوی قرار بدهند تا میزان موفقیت ایشان در عمل به وعده های داده شده، برای مردم شریف حوزه انتخابیه روشن گردد. این کار باید توسط اصحاب فکر و اندیشه و نخبه گان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، با هدف آگاهی رسانی به مردم و کمک به انتخاب بهترین گزینه در انتخابات پیش رو صورت گیرد.

 

مسلما آقای برومندی نماینده محترم مجلس، از فواید ورود اندیشمندان به فرآیند نقد و پرسشگری آگاه بوده و از آنجا که خود در دوران پیش از تصدی مناصب اداری و نمایندگی مجلس، به نقد عملکرد نمایندگان پیش از خود می پرداختند، از این اقدام ارزشمند استقبال خواهند نمود.

 

از سوی دیگر، این کار عمل به آیه شریفه «هل یستوی الذین یعلمون …» و حدیث ارزشمند «خداوند از دانایان پیمان گرفته که بر سیری ظالم و گرسنگی مظلوم، بی تفاوت نمانند» و پیروی از فرمایش رسول مکرم اسلام حضرت محمد(ص) «کلکم راع، و کلکم مسئول عن رعیه» است.

 

قیامت نزدیک است و جایز نیست که خبرنگاران مستقل، دانایان دلسوز و صاحب نظران شریف، مردم را از موهبت قلم های بیدار خویش محروم ساخته و زبان در نیام سکون و آرامش کشند.

 

«تحریریه هفته نامه مرودشت»

  1. محمد   آبان ۱۲, ۱۳۹۴  

    سلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت شما و بقیه دوستان زحمت کش شما
    بنده به عنوان عضوی کوچک از مردم این شهر ابتداً عرض میکنم مطالب جالبی رو مورد بحث گذاشتید و امروزه مردم نسبت به چند سال گذشته با دیدی وسیعتر و آگاهی افزونتر ویگیر مسائل حوزه زندگیشون بلکه استان و کشور و منطقه خاور میانه هستند و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری همه ما بایستی موضع خودمام رو روشن کنیم در مسائل سیاسی اقتصادی اجتماعی کشورمون ساکت و بی خیال نباشیم و اشتراتی که شما به احادیث و روایات و آیات نموده اید هر کدوم ما از نظر شرعی هم مسئولیت به گردنمان هست
    ولیکن یک مطلب رو مئ نظر داشته باشید اونم اینه که ماهم اینجا و به طور یکطرفه نمیتونیم انتقاد یا پیشنهاد بدیم و بهتراست یه مناظره حضوری رودر رو نماینده محترم و مسئولین حوزه انتخابی ایشون با مردم داشته باشند با یک تریبون آزاد که خفقان سیاسی در پی اون نباشه و نکته دوم اینکه بایستی تمامی اوضاع منطقه اعم از اجتماعی و سیاسی و به الاخصّاقتصادی و تحریمها رو در نظر گرفت و سپس به انتقادات سالم و پیشنهادات سازنده ادامه داد زیرا که در چند ساله نمایندگی ایشان اوضاع اقتصادی به نحوی بوده که ما یک ریال بودجه عمرانی تعیین شده نداشتیم ، الا ایها الحال بنده خود به عنوان یکی از نزدیکان و در حال حاضر منتقادان جدی ایشان به عنوان وظیفه شرعی خود میدانم که محکم از ایشان و دیگر مسئولین شهرمون در چارچوب قانونی و شرعی انتقاد نموده و برخی وعده هایی را که نماینده محترممون جناب آقای مهندس برومندی خُلف وعده نمودند رو دلیلش رو خواستار بشم

    دست حق بهمراهتون
    برا ر کوچک شما م. ح ،

  2. عليAli6080@yahoo.comعلي   آبان ۱۳, ۱۳۹۴  

    اتفاقا اگر این اتفاق بیفتد به شرطی که نقد منصفانه باشد، همه ی مردم به توان و کارآمدی برومند پی خواهند برد.

  3. عزیز   آبان ۱۵, ۱۳۹۴  

    علی آقای ۶۰۸۰
    خیلی هم مطمئن نباشید

  4. ناصر   آبان ۱۸, ۱۳۹۴  

    متاسفانه اغلب نشریات موجود تبدیل شده اند به ستاد انتخاباتی جناب نماینده بجز یکی دو نفر که همیشه مستقل بوده اند و قابل احترام. نقد عملکرد نماینده ضروریه چون ایشون میگه من بهترین نماینده هستم باید ادعای ایشون ثابت بشه

  5. حبیب   آذر ۳, ۱۳۹۴  

    جای تعجب است که آقای برومندی را نماینده اصولگرا می دانید، نمی دانم باستنادمسئولیت شاخص ایشان در ستاد خاتمی می گویید؟یا عضویت در ستاد انتخاباتی معین؟ یا انتصاب افراد شاخص اصلاح طلب تندرو در دوران مسئولیتش در هر ۳ شهرستان؟آیا چنانچه تعدادی که سوابق ایثارگری هم دارند با اهداف خاص و منفعت طلبانه حامی برومند بودند می شود دلیل اصولگرا بودن؟به هر حال به نظر من اصولگرا یا اصلاح طلب چندان مهم نیست، مهم خدمت صادقانه است که در نایابی است.

  6. مرادی   آذر ۴, ۱۳۹۴  

    آقای برومندی اعتقادی به استفاده از مرودشتی ها ندارد اون چند نفری را هم که مث رحیمی گذاشته دوستای دوران دانشکده علی آباد کمین خودش بوده بقیه مرودشتی های به بدرد بخور هنوز خونه نشین هستند. توی انتخابات بخاطر همین کوتاهی لطمه بزرگی خواهد خورد.
    اگه برومندی فک میکنه خیلی باهوشه بقیه هم باهوشند و به موقعش یادش میدن دنیا چجوری می چرخه؟

  7. ستاره   آذر ۴, ۱۳۹۴  

    برومند اصولگرا نبوده ونیست. دور قبل دور اصولگرا ها بود چرخید اون ور. این دور حزب …. بودنش ثابت میشه اون وقت قیافه اصولگرا های شهر که ۴ سال پیش بازی خوردند یکی دو ماه دیگه که علنی اش کرد دیدنی میشه…

  8. ستاره   آذر ۴, ۱۳۹۴  

    برومند این یک سال آخر فعالیتش افرادی که بزرگترین افتخار خودشون رو چپی بودن می دونن. با فشار مضاعف به مسئولین استانی و پیگیری شخصی به مقام های شهرستانی رساند تا بازگشت به جناح اصلی اشو اعلام کنه

  9. کامبیز   آذر ۵, ۱۳۹۴  

    آقای حبیب یعنی واقعن تو نمی دونی برومندی چه جناحی هست جالبه اون جزء حزب … و سمت شخصی هست کاری به هیچ جناحی نداره فقط فکر جایگاه خودشه و از بزرگ شدن دیگران هم هراس دارد .

  10. محسن   آذر ۵, ۱۳۹۴  

    برومند جز هر جناحی باشد مهم نیست مهم توانایی است که ایشان دارد و با لیاقترین میباشد


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر