۱۴:۲۶:۵۱ - جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
آمادگی کامل پایگاه میراث جهانی تخت جمشید جهت استقبال از نوروز ۹۴
کارگروهای تخصصی نوروزی از ۲۹ اسفند ماه تا پایان ایام نوروز به منظور خدمات رسانی به مهمانان نوروزی در تخت جمشید آغاز به کار می کند.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با اعلام این خبر افزود: بیش از ۲۰۰ نفر

IMG_7154

کارگروهای تخصصی نوروزی از ۲۹ اسفند ماه تا پایان ایام نوروز به منظور خدمات رسانی به مهمانان نوروزی در تخت جمشید آغاز به کار می کند.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با اعلام این خبر افزود: بیش از ۲۰۰ نفر نیروی انسانی در قالب مراقبین یگان حفاظت، راهنمایان نوروزی، بخش کارشناسی و پشتیبانی از ۲۹ اسفند ماه به صورت دو شیفت، تا پایان تعطیلات نوروزی آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی در تخت جمشید هستند.

 

مسعود رضایی منفرد اظهار داشت: شکی نیست که مجموعه تخت جمشید به عنوان قطب گردشگری ایران محسوب می شود و باید در کنار برنامه ریزی های مناسب، در جهت رفع نیازهای گردشگران و استقبال شایسته از هموطنان، تلاش کرد، از این رو  برنامه ریزی منسجم، تهیه امکانات و تجهیزات لازم برای مسافران، همه ساله در دستور کار متولیان امر قرار دارد.

 

این مقام مسئول با اشاره به فعال بودن کارگروه های تخصصی نوروزی از سال ۸۱ تا کنون، اظهار داشت: برنامه ریزی حفاظتی و مرمتی، برنامه های فرهنگی و برنامه های تبلیغاتی و محیطی، از جمله محورهای فعالیت های کارگروه های نوروزی تخت جمشید به شمار می رود.

 

وی مرمت های اضطراری، گشایش موزه تخت جمشید در ایام نوروز، برپایی نمایشگاه عکس، اجرای برنامه نور و صدا، سامان دهی مراکز خدماتی و رفاهی، افزایش سرویس های بهداشتی، تسهیل سازی تردد خودروها در مسیر ورودی و پارکینگ تخت جمشید را  از جمله آمادگی های مجموعه جهت استقبال از  نوروز برشمرد

 

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با اشاره به حجم بالای حضور گردشگر در ایام نوروز در تخت جمشید، اظهار داشت: هر ساله و به ویژه در ایام نوروز، جمعیتی در حدود یک میلیون نفر از تخت جمشید بازدید می کند که این حجم بالا، نیازمند تدابیری در راستای مدیریت بازدید می باشد.

 

وی اظهار امیدواری کرد چشم انداز برنامه های آینده تخت جمشید بتواند با دستیابی به استانداردهای بین المللی، بازدید از تخت جمشید را سامان دهی کند.

 

این در حالی است که به گفته مدیر پایگاه تخت جمشید، امتیاز آمار بالای بازدید کننده از مجموعه آثار تاریخی تخت جمشید، نباید به تهدیدی در خصوص عامل فرسایش انسانی آثار تبدیل شود.

 

به گفته وی، کارگروه های تخصصی نوروزی از نیمه دوم بهمن ماه و با برگزاری جلسات توجیهی، فعالیت های زیر ساختی خود را آغاز کرده است.

 

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: کارگروه های تخصصی شامل حفاظت و مرمت، باستان شناسی، آمار و نظرسنجی، سامان دهی و پشتیبانی، تدارکات، سیستم پیجینگ و گمشدگان، همیار میراث فرهنگی و راهنمایان افتخاری است که وظایف هر کدام از کارگروه ها تبیین و ابلاغ گردیده است.

 

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، با اشاره به فعالیت چندین ساله این کارگروه های تخصصی در تخت جمشید، خاطر نشان کرد: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید سعی دارد با همکاری هایی که با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس انجام خواهد گردید، میزبان خوبی برای مسافران نوروزی باشد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر