۵:۰۷:۵۸ - چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳
اجرای طرح تامین آب شرب به برخی روستاهای فارس از سد درودزن
 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تامین آب شرب بهداشتی به تعدادی از روستاهای بخش‌های زرقان و داریون و شهرستان‌های خرامه و مرودشت از سد درودزن، اجرایی خواهد شد.   به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، جعفر قادری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور برخی نمایندگان

1422081639781_555

 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تامین آب شرب بهداشتی به تعدادی از روستاهای بخش‌های زرقان و داریون و شهرستان‌های خرامه و مرودشت از سد درودزن، اجرایی خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، جعفر قادری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور برخی نمایندگان فارس در مجلس، معاون عمرانی استانداری فارس با معاون وزیر نیرو، گفت: موضوع آبرسانی از سد درودزن به مناطق روستایی بخش‌های زرقان، داریون و شهرستان خرامه مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

 

قادری با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه به خبرنگاران گفت: براساس تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۹۳ که در قانون بودجه سنوات بعدی هم تکرار خواهد شد، منابع مالی این طرح تامین می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در قالب این طرح حدود ۵٫۱۷ میلیون مترمکعب از محل سد درودزن تامین و به مناطق مورد نظر منتقل خواهد شد، گفت: براساس این تبصره دولت مجاز است تا نسبت به خرید تضمینی آب توسط سرمایه‌گذاران یا پیمانکاران پروژه اقدام کند.

 

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشخصات فنی این طرح، گفت: طول خط انتقال این طرح حدود یکصد کیلومتر است که از محل تصفیه خانه خط دوم آبرسانی درودزن به شیراز آغاز خواهد شد و به روستاهای بخش‌های زرقان و داریون و در ادامه به شهرستان خرامه منتهی می‌شود.

 

قادری با بیان اینکه تنها راهکار رفع مشکل کم آبی دراین مناطق انتقال آب پایدار ودایمی است، اضافه کرد: در خشکسالی‌های اخیر در استان فارس، بیشترین ضرر متوجه مناطقی شد که به بخش کشاورزی متکی بود خصوصا مناطقی که بیشترین اتکا را به نزولات آسمانی داشتند.

 

وی اضافه کرد: کشاورزان و ساکنین روستاه‌های واقع در این مناطق، باسختی و مرارت امرار معاش کرده و برخی نیز مجبور به مهاجرت به شهرهای اطراف شده‌اند. بنابر این باید مشکل کم آبی آنها از طریق اجرای طرح‌های آبرسانی دایمی و پایدار نظیر این پروژه دنبال شده و مرتفع شود.

 

قادری همچنین با اشاره به برنامه آبرسانی به روستاهای شهرستان مرودشت نیز گفت: این طرح هم در همین جلسه مطرح شد و ان‌شاءالله در آینده اجرایی خواهد شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر