۱۷:۳۷:۲۶ - یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
اردوی متفاوت تعدادی از دانشجویان دانشگاه های ارسنجان+ تصاویر
ارسن نیوز: در پیچ و خم های این دوره و زمانه، گاهی آدم ها به دنبال راهی برای فرار هرچند موقت از روزمرگی ها می گردند. دوست دارند برای مدتی کوتاه هم که شده از محل سکونت خود حرکت کنند، کاری متفاوت انجام دهند، احساس مفید بودن داشته باشند و از چشم های اطرافیان شان

ارسن نیوز: در پیچ و خم های این دوره و زمانه، گاهی آدم ها به دنبال راهی برای فرار هرچند موقت از روزمرگی ها می گردند. دوست دارند برای مدتی کوتاه هم که شده از محل سکونت خود حرکت کنند، کاری متفاوت انجام دهند، احساس مفید بودن داشته باشند و از چشم های اطرافیان شان هم دور باشند.

 

دوست دارند جایی بروند و کاری بکنند که خاطره اش تا همیشه برایشان باقی بماند. اردوهای جهادی بسیج یکی از راه های فرار جوانان از روزمرگی است. در این اردوها، دانش آموزان و دانشجویان بسیجی طبق برنامه ریزی مشخص، به یکی از مناطق محروم رفته و طرحی را ولو کوچک اجرا می کنند تا دردی را ولو کوچک، از مردم آن منطقه رفع کنند.

فرمانده، مسوول بسیج سازندگی و مسوول بسیج دانشجویی سپاه ارسنجان، با حضور در یکی از گروه های جهادی بسیج دانشجویی شهرستان، از دانشجویان بسیجی و اهالی روستای چهارقلات و کناره تقدیر و تجلیل به عمل آورند.

 

در این بازدید سرهنگ زارع نژاد فرمانده سپاه ارسنجان در مورد اردوهای جهادی بیان داشت: «می توان در یک کلمه گفت که مهمترین هدف برگزاری اردو های جهادی، سازندگی است. اما این عبارت توضیح دارد؛ همان گونه که خود جهاد توضیح دارد. آغاز این سازندگی، ساختن خود می باشد. به عبارتی اولین هدف اردوی جهادی خود سازی است؛ همان طور که برترین جهادها جهاد اکبر در معرکه نفس است، این گذر از خود و اجابت حق بزرگترین و مقدس ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می ماند. در طی این سفر، تذکر و همیاری به یکدیگر در پیمودن پلکان رشد و کمک به سایرین برای ساختن فضای فرهنگی و مذهبی محیط نیز حاصل می آید.»

 

وی افزودند در کنار این مزایا، رسالتی بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه می باشد. یکی دیگر از اهداف اردوهای جهادی نیز سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در منطقه است. در اردوی جهادی، دانشجویان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و … آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در همه آن ابعاد، می کوشند که خود را ساخته  رضوان الهی را کسب کنند.»

 

در ادامه مهندس مجتبی نعمت الهی مسوول بسیج دانشجویی شهرستان ارسنجان ، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل(ره) شروع فعالیت گروه جهادی شهید علی حسین یارمحمدی را از تاریخ ۰۳/۰۶/۹۳ اعلام کرد و افزود: « این گروه متشکل از دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نور ارسنجان بوده که شامل ۲۵ نفر برادر و ۱۷ نفر خواهر می باشند. این مجموعه در این دوره در دو گروه و در دو روستا به فاصله ۵۰۰ متر از یکدیگر فعالیت می کنند. گروه اول شامل ۱۴ نفر از برادران در روستای محروم چهارقلات  مشغول به ساخت خانه عالم روستا در کنار مسجد و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی بوده و ۱۰ نفر از خواهران بسیجی دانشجو نیز برنامه های مختلف آموزشی  فرهنگی برگزار می نمایند و گروه دوم متشکل از ۱۱ نفر برادر که در ساخت سرویس بهداشتی مسجد روستای کناره و اجرای برنامه های فرهنگی فعالیت داشته و ۷ نفر خواهر نیز در برگزاری دوره های آموزشی، فرهنگی خدمت می کنند می باشد. همچنین موج جدید اردوی جهادی از حدود ۱۸ شهریورماه ۹۳ با محوریت آموزشی ، فرهنگی ، عمرانی در روستای احمدآباد و با حضور ۲۵نفر از دانشجویان بسیجی برگزار خواهد شد.»

 

مجتبی نعمت الهی در پایان ضمن تشکر از مسوول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی استان فارس و دیگر مسوولین مرتبط، دانشجویان جهادگر بسیجی را مبلغان فرهنگ خود باوری دانست و گفت: «تلاش می شود طرح با نشاط کامل و با همکاری دستگاه های مرتبط انجام شود و امیدواریم با همکاری مسوولین ذی ربط در استان و شهرستان، بسیج دانشجویی همچون گذشته در عرصه های گوناگون خدمت رسانی به مردم محروم موفق عمل نماید.»

البته ظاهراً این اردوها برای جهادگران خالی از دردسر هم نبوده است!


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر