۱۵:۱۶:۵۰ - چهارشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
استقبال گردشگران از موزه تاریخی تخت جمشید مرودشت
با گشایش موزه تاریخی تخت جمشید در ایام نوروز گردشگران نوروزی از آثار تاریخی کشورمان دیدن کردند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما (واحد مرکزی خبر)،‌ مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: روزانه بیش از ۸ هزار نفر از آثار موزه بازدید کردند و مجموعه جهانی تخت جمشید تا کنون با بیش از ۴۶۲ هزار نفر

IMG_2465

با گشایش موزه تاریخی تخت جمشید در ایام نوروز گردشگران نوروزی از آثار تاریخی کشورمان دیدن کردند.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما (واحد مرکزی خبر)،‌ مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: روزانه بیش از ۸ هزار نفر از آثار موزه بازدید کردند و مجموعه جهانی تخت جمشید تا کنون با بیش از ۴۶۲ هزار نفر بازدید کننده در رتبه دوم بازدید گردشگران در نووروز قرار دارد.


موزه تاریخی تخت جمشید با بیش از ۱۶۰ شیء هخامنشی همزمان با نوروز ۹۴ افتتاح و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.


مسعود رضایی منفرد مرمت، بهسازی، تجهیز موزه تخت جمشید و نصب ویترین های جدید را در ۲ سال اخیر از جمله اقدامات صورت گرفته در مجموعه تخت جمشید بر شمرد و اظهار نمود: موزه تخت جمشید در حال حاضر دارای سه گالری و یک تالار مرکزی است که هر بخش به نمایش اشیاء و عکس هایی از دوره هخامنشی و مجموعه تخت جمشید اختصاص یافته است.


وی افزود: اشیاء تاریخی شامل انواع گوش های سنگی، چاقو تیزکن، پنجه شیر، دسته شمشیر، سر شیر، انواع سینی، هاون و دسته هاون، بشقاب های سنگی، چشم های مصنوعی، انواع عطر دان، کاشی لاجوردی، ظروف سفالی، گل میخ های مفرغی با روکش طلا، بست های آهنی بکار رفته در سنگ ها و مواردی از این قبیل است که تمام این اشیاء به جز دو مجسمه زن مفرغی و پرنده مفرغی که از دوره مصر باستان است بقیه آثار از جنس سنگ، فلز، چوب و سفال، همگی منتسب به دوره هخامنشی و مکشوفه در تخت جمشید بوده است.


مدیر پایگاه تخت میراث جهانی تخت جمشید، طرح توسعه موزه تخت جمشید را از جمله اقدامات در دستور کار عنوان کرد و بیان داشت: عملیات مرمت، بهسازی و تجهیز موزه پس از ایام نوروز ادامه خواهد داشت.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر