۹:۳۰:۴۰ - شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴
امام جمعه مرودشت: استقبال مردم از شهدای گمنام، وظیفه مسئولین را دشوار تر کرد
امام جمعه مرودشت گفت: استقبال کم نظیر مردم از شهدای گمنام، وظیفه مسئولان را دشوارتر ساخت.   خبرگزاری ایرنا، موسوی- حجت السلام و المسمین قنبرعلی احمدی امام جمعه مرودشت، در خطبه های این هفته خود ضمن تشکر از مردم استان فارس و به ویژه شهرستان مرودشت در استقبال کم نظیر از شهدای گمنام اظهار داشت:

IMG_9082.JPGhajiii

امام جمعه مرودشت گفت: استقبال کم نظیر مردم از شهدای گمنام، وظیفه مسئولان را دشوارتر ساخت.

 

خبرگزاری ایرنا، موسوی- حجت السلام و المسمین قنبرعلی احمدی امام جمعه مرودشت، در خطبه های این هفته خود ضمن تشکر از مردم استان فارس و به ویژه شهرستان مرودشت در استقبال کم نظیر از شهدای گمنام اظهار داشت: شما ملت نشان دادید همواره پایبند به نظام اسلامی، انقلاب و رهبری هستید و این حرکت شما باعث می گردد وظیفه مسئولان در قبال خدمت به شما سنگین تر و حساس تر شود.

 

احمدی درادامه ضمن تبریک اجرای برجام  و رفع تحریم ها به مقام معظم رهبری، تیم مذاکره کننده ومردم ابراز نمود: اجرای برجام، نتیجه ۱۲سال مذاکرات تیم مذاکره کننده ه ای ما، در سایۀ تدابیر هوشیارانه مقام معظم رهبری است که حقانیت نظام جمهوری اسلامی را به دنیا شناسانده و دنیای کفر واستکبار را مجبور کرد در مقابل عظمت مردم ایران زانو بزند.

 

خطیب نمازجمعه مرودشت با اظهار تأسف برای عده ای از تحلیل گران داخلی وخارجی که همواره ساز مخالف می زنند، تصریح کرد: مسئله برجام و رفع تحریم، برگ برنده ایران است با این حال و علیرغم ابراز خرسندی و تشکر مقام معظم رهبری از این موضوع،عده ای هنوز با کارشکنی و تحلیل های غیر واقع بینانه خود، به دنبال بدبین کردن مردم هستند.

 

وی ادامه داد: ما باید همواره منصفانه قضاوت کنیم زیرا هر چه درون کشور فریاد بزنیم و اظهار دلواپسی کنیم ولی درصحنه بین الملل نتوانیم از حقانیت نظام و این انقلاب دفاع کنیم فایده ای ندارد و استفاده کامل از مذاکرات نیز هنر بهینه دستگاه دیپلماسی ما بود که به ثمر نشست.

 

امام جمعه مرودشت رفع تحریم ها را به معنای حل شدن تمام مشکلات امروز جامعه ندانست و اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، بهترین ابزار در مقابل دشمنان، تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توانمندی های داخلی می باشد و علیرغم اجرای برجام، همچنان باید مراقب عهد شکنی دشمنان نیز باشیم زیرا آنان همواره به دنبال ریشه کن کردن اسلام و این نظام هستند.

 

احمدی در ادامه، یکی از مشکلات موجود در احراز صلاحیت های نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را حضور بیش از اندازه افراد، در صحنه دانست و بیان نمود: بعضی از داوطلبین، در حد و قواره نمایندگی مجلس و خبرگان رهبری نبوده و از روی کم تجربگی وارد عرصه انتخابات شده اند و هنگامی که با مسئله رد صلاحیت و عدم احراز مواجه می شوند، از دستگاه های نظارتی دلخور می گردند.

 

امام جمعه مرودشت، عدم احراز و رد صلاحیت عده ای از کاندیدا ها را، به معنای عدم شایستگی فردی آنها ندانست بلکه به این معنا خواند که ایشان توانمندی لازم را برای ورود به جایگاه فعلی مجلس خبرگان یا مجلس شورای اسلامی، کسب نکرده ودر موقعیت های دیگر می توانند مشغول به فعالیت باشند.

 

وی وظیفه دستگاه های اجرایی و نظارتی و شورای نگهبان را بسیار حساس خواند و اظهار داشت: شورای نگهبان بعنوان سدّ پولادین در مقابل نفوذ نااهلان و نامحرمان به بدنه نظام و انقلاب و رهبری باشد و از ورود افراد غیر معتقد به نظام ولایت فقیه، درصحنه انتخابات جلوگیری کنند با این حال با توجه به مطرح بودن آبروی افراد، باید بسیار مراقب بود که حق الناسی صورت نگیرد.

 

حجه الاسلام احمدی در پایان، از دستگاه های نظارتی درخواست نمود در بحث عدم احراز های کاندیدها نیز نهایت دقت را داشته باشند و چنانچه افرادای، مستندات واقعی خود را ارائه دادند، صلاحیت آنها احراز شود تا فضای انتخاباتی پرشوری داشته باشیم.


مطالب مرتبط:

امام جمعه، عضو افتخاری خانه مطبوعات مرودشت شد

گزارش تصویری/ نشست امام جمعه مرودشت با اعضای خانه مطبوعات و فعالان رسانه ای مرودشت

 انتقادات صریح امام جمعه مرودشت/ از تغییر حزب برخی نمایندگان تا انتخاب اسکندر مقدونی به عنوان فرماندار مرودشت!

امام جمعه شهرستان مرودشت: اطلاح طلبان واقعی جامعه ما، شهدا هستند

امام جمعه مرودشت: مسئولین مسکن مهر، هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات موجوداقدام کنند


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر