۲۱:۲۲:۴۳ - جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴
امام جمعه مرودشت: محرم، فرصتی مناسب برای بصیرت افزایی جامعه است
امام جمعه مرودشت گفت: ماه محرم، یک فرصت مناسب و استثنایی برای بصیرت افزایی جامعه، تبیین توطئه ها و دسیسه های دشمنان و چگونگی مقابله با آنهاست.   ایرنا- حجت الاسلام قنبر علی احمدی درخطبه های این هفته نمازجمعه مرودشت به نزدیک بودن ایام محرم اشاره کرد و بیان داشت: سخنرانان مجالس امام حسین (ع)

81792018-70219547

امام جمعه مرودشت گفت: ماه محرم، یک فرصت مناسب و استثنایی برای بصیرت افزایی جامعه، تبیین توطئه ها و دسیسه های دشمنان و چگونگی مقابله با آنهاست.

 

ایرنا- حجت الاسلام قنبر علی احمدی درخطبه های این هفته نمازجمعه مرودشت به نزدیک بودن ایام محرم اشاره کرد و بیان داشت: سخنرانان مجالس امام حسین (ع) و هیات های عزاداری باید محور این بصیرت افزایی باشند.

 

وی ادامه داد: جهان اسلام از غدیر به ماجرای سقیفه بنی ساعده و از سقیفه به عاشورا کشیده شد و برای اینکه بتوانیم جامعه ای راکه اندیشه سقیفه ای،تفکرات وهابیت و آل سعودو جریان های تکفیری درآن وجود دارد نجات دهیم باید حماسه عاشورا را به خوبی تبیین کنیم و از عاشورا دوباره به غدیر بازگردیم.

 

وی افزود: همچنین از مسئولان هیات های عزاداری انتظار داریم که دربحث اشاعه فرهنگ نماز و حضور مستمر هیات ها درمساجد و مصلاهای نماز جمعه، تلاش ویژه ای داشته باشند و آیین های عزاداری با رعایت وحدت و انسجام برگزار شود.

 

امام جمعه مرودشت در بخش دیگری از خطبه ها به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب و هشدار ایشان در مورد نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند زیرا یکی از تعهدات آنها در زمینه سرکوب گروهک داعش بود که در این مورد آنها نه تنها به تعهد و قول خود عمل نکردند بلکه حتی کمک های فراوانی به این گروهک کردند.

 

احمدی، ائتلاف ضد تروریستی را که بتازگی بین کشورهای ایران، روسیه، عراق و سوریه برای مبارزه با داعش شکل گرفته، ائتلافی امیدوار کننده توصیف کرد و گفت: اگر موفقیت هایی که در این زمینه حاصل شده همچنان ادامه داشته باشد در کمتر از دو هفته این گروهک تروریستی از بین خواهد رفت.

 

وی، همچنین در مورد تلاش استکبار جهانی برای ایجاد التهاب و دو قطبی کردن جامعه گفت: همگان باید هوشیار باشند و فریب سخنان افرادی که هدفی جز اختلاف افکنی در جامعه ندارند، نخورند.

 

امام جمعه مرودشت همچنین در بخش دیگری از خطبه ها به روز ۱۷مهر که به عنوان روز خانواده نامگذاری شده اشاره کرد و اظهار داشت: لازمه استحکام کانون خانواده، حاکمیت ارزش های اخلاقی، قرآنی و اسلامی است.

 

احمدی افزود: یکی از بزرگترین آسیب های کنونی جامعه که موجب متزلزل شدن استحکام خانواده ها می شود، نمایش فیلم های مبتذلی است که از شبکه های ماهواره ای پخش می شود و این موضوع نقش مهمی در فروپاشی خانواده ها و طلاق های عاطفی دارد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر