۱۸:۴۸:۵۵ - دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴
انتقاد مدیرکل جهاد کشاورزی فارس از کشت بی رویه برنج در مرودشت
مدیرکل جهاد کشاورزی فارس از کشت بی رویه برنج در مرودشت انتقاد کرد.   ایرنا- قاسمی با انتقاد از کشت بی رویه برنج در منطقه کامفیروز گفت: مدتی قبل با حضور دستگاه های ذی ربط کارگروهی برای مدیریت کشت محصولاتی که به آب زیادی نیاز دارند تشکیل و مقرر شد که از کشت بی رویه

IMG16121015

مدیرکل جهاد کشاورزی فارس از کشت بی رویه برنج در مرودشت انتقاد کرد.

 

ایرنا- قاسمی با انتقاد از کشت بی رویه برنج در منطقه کامفیروز گفت: مدتی قبل با حضور دستگاه های ذی ربط کارگروهی برای مدیریت کشت محصولاتی که به آب زیادی نیاز دارند تشکیل و مقرر شد که از کشت بی رویه این محصولات جلوگیری شود.

 

وی با اشاره به اینکه برنج یکی از این محصولات بود، تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد فرمانداریها از کشت بی رویه این محصولات جلوگیری کرده و حتی سطح زیر کشت برنج در منطقه کامفیروز مرودشت ۴۰درصد باشد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: این امر به دلیل استفاده بی رویه از آب زیردست ملاصدرا و دیگر مناطق مرودشت بود اما متاسفانه هیچ گونه اقدامی صورت نگرفت و هم اکنون میزان قابل ملاحظه ای برنج در این منطقه کشت شده است.

 

وی بیان کرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته سطح زیر کشت برنج در این منطقه از سه هزار و۵۰۰ هکتار تا چهار هزار هکتار است که این میزان به آب زیادی نیاز داشته و قابل ملاحظه است.

 

قاسمی تاکید کرد: در این راستا ضروری است از قوه قهریه استفاده شده و با این دسته از کشاورزان برخورد شود زیرا در حال حاضر وضعیت آب در استان نگران کننده است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر