۵:۱۵:۰۳ - یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
ایتالیایی‌ها انگلستان را در آمازون شکست دادند
ورزشگاه آمازون شهر نامائوس میزبان دومین دیدار گروه چهارم رقابت‌های جام‌جهانی بود. جایی که ایتالیا و انگلستان باید به مصاف هم می‌رفتند تا یکی از قسمت‌های شش‌گانه پازل گروه مرگ را تکمیل کنند. قطعه‌ای که به نام ایتالیا خورد و سوپر ماریو به داد آن‌ها رسید تا جام را با پیروزی آغاز کنند. به گزارش

ورزشگاه آمازون شهر نامائوس میزبان دومین دیدار گروه چهارم رقابت‌های جام‌جهانی بود. جایی که ایتالیا و انگلستان باید به مصاف هم می‌رفتند تا یکی از قسمت‌های شش‌گانه پازل گروه مرگ را تکمیل کنند. قطعه‌ای که به نام ایتالیا خورد و سوپر ماریو به داد آن‌ها رسید تا جام را با پیروزی آغاز کنند.

به گزارش تابناک، آتزوری‌های در جام بیستم اسبی هستند که کسی دوست ندارد روی آن‌ها شرط ببندند. تیم نه‌چندان شاخصی که با قرار گرفتن در گروه مرگ با بیم و امید به صعود از گروه خود می‌نگریست. اما در همین روز نخست رقابت‌های گروه F همه چیز به سود آن‌ها رقم خورد و با شکست اروگوئه برابر کاستاریکا دو رقیب بزرگ این تیم در روز نخست هیچ امتیازی کسب نکردند.

کلودیو مارکیزیو در دقیقه ۳۵ موفق شد با شوتی سرکش و زمینی گل نخست مسابقه را به ثمر برساند. البته خوشحالی ایتالیایی‌ها طولی نکشید و تنها ۲ دقیقه بعد دنیل استاریج موفق شد پاس زیبای وین رونی را به گل تساوی این دیدار تبدیل کند تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در نیمه دوم ماریو بالوتلی در دقیقه ۵۰ موفق شد سانتر زیبای کاندروا را با ضربه سر به گل برتری ایتالیا تبدیل کند. پس از آن بازیکنان انگلیس فشار زیادی روی دروازه ایتالیا ایجاد کردند اما سه‌شیرها نتوانستند از حملات خود توفیقی به دست آورند تا در نهایت بازی با برتری ۲ بر یک ایتالیا به پایان برسد.

در پایان بازی‌های نخست گروه D جام جهانی کاستاریکا با سه امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر قرار گرفت. ایتالیا با همین تعداد امتیاز در رده دوم قرار دارد. انگلیس و اروگوئه نیز به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

گزارش بازی:

همان طور که چند ساعت قبل اعلام شد، جان لوئیجی بوفون این دیدار را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد.

۰۰:۰۰  بازی با سوت بیورن کویپرز هلندی آغاز شد.

۰۴:۰۰  اولین موقعیت جدی بازی با حرکت رحیم استرلینگ به سمت دروازه ایتالیا و شلیک به سمت دروازه سیریگو ایجاد شد. توپ استرلینگ به اختلاف کمی به بیرون رفت.

۰۵:۰۰  چیزی نمانده بود هندرسون زننده اولین گل بازی باشد اما این‌بار سیریگو ضربه غافلگیرکننده هندرسون را دفع کرد.

۸:۰۰  پیرلو در حال حرکت به سمت دروازه ایتالیا توپ را به دست گلن‌جانسون می‌کوباند اما داور اعتقادی به پنالتی ندارد.

۱۲:۰۰ ولبک این‌بار شانس خود را برای گشودن دروازه ایتالیا می‌آزماید اما توفیقی در این زمینه نمی‌یابد.

۲۰:۰۰ در این چند دقیقه بازی در میانه میدان در جریان است و خبری از شور دقایق ابتدایی بازی نیست.

۲۲:۰۰  استرلینگ باز هم دروازه ایتالیا را تهدید می‌کند. سانتر او بدون برخورد به کسی از مقابل در وازه ایتالیا عبور کرد.

۲۹:۰۰ بالوتلی قصد داشت با یک پاس پشت مدافعان انگلیس، کاندروا را صاحب توپ کند اما گلن جانسن به موقع ارتباط را قطع می کند. بازی تب و تاب چند دقیقه قبل را ندارد.

۳۵:۰۰ سرانجام ایتالیا به گل رسید. شوت دیدنی مارکیزیو از پشت محوطه جریمه، دروازه هارت را باز می کند…حرکت هوشمندانه پیرلو، هم روی این گل دیدنی بود

۳۷:۰۰ دقایقی از شادی ایتالیایی‌ها نگذشته که استوریج بازی را به تساوی می‌کشاند. .ارسال عالی رونی از سمت چپ و استوریج که در دهانه دروازه، کار را تمام کرد.

مصدومیت “گری لوین” فیزیوتراپ تیم انگلستان بود که بعد از گل اول انگلیس و به خاطر شادی گل از روی نیمکت، پایش پیچ خورد و با برانکارد به رختکن منتقل شد!

۴۵:۰۰  دارمیان هم در دقایق پایانی دروازه انگلستان را تهدید می‌کند. نفوذ از راست و شلیک به دورواز جو هارت که با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

۲+۴۵:۰۰  بالوتلی در وقت‌های تلف شده نیمه نخست می توانست روی اشتباه هارت دروازه انگلستان را باز کند اما ضربه چیپ او را جاگیلکا از روی خط برگرداند.

پایان نیمه نخست با تساوی یک-یک دو تیم

۴۷:۰۰  مثل نیمه نخست انگلستان اولین خط را روی دروازه ایتالیا ایجاد می‌کند. شوت تماشایی استوریج، اولین موقعیت جدی نیمه دوم است اما سیریگو توپ را به بیرون می فرستند.

۵۰:۰۰  ارسال زیبای کاندورا روی سر ماریو باروتلی می‌نشیند و او دروازه انگلستان را باز می‌کند و ایتالیا را یکبار دیگر به بهشت می‌برد.

۵۱:۰۰ چیزی نمانده استوریج یک بار دیگر بلافاصله گل خورده انگلیس را جبران کند اما بعد از عبور از چند بازیکن حریف، سرانجام توپ را از دست می دهد.

۵۷:۰۰  انگلستانی‌ها سرنگونی جرالد در محوطه جریمه ایتالیا را پنالتی می دانند اما داور هلندی مسابقه با آن‌ها هم‌عقیده نیست.

۶۱:۰۰ مهاجم لیورپول یک بار دیگر دروازه ایتالیا را تهدید می کند اما ضربه او در چهارچوب نیست.

۶۳:۰۰  رونی مدافعان ایتالیا را به هم ریخت اما شوت او در چهارچوب نبود.

۶۷:۰۰  یک حرکت زیبا از استرلینگ. از بین کاندروا و مارکیزیو عبور می کند اماارسالش را پالتا دور می کند.

۷۲:۰۰  ضربه مدافع گلن جانسن، راست انگلیس به شکل خطرناکی از کنار دروازه ایتالیا به بیرون رفت.

۸۵:۰۰ ضربه سرکش جرالد هم راهی به دروازه ایتالیا ندارد.

۹۰:۰۰+۳  پیرلوی خستگی‌ناپذیر در اوقات تلف شده بازی توپ را به تیر دروازه هارت می‌کوبد.

پایان بازی با برتری ۲-۱ لیتالیا برابر انگلستان

بر چسب ها: , ,

ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر