۱۸:۵۶:۲۵ - دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
برگزاری نشست پرسش و پاسخ با موضوع ازدواج در دانشگاه آزاد مرودشت
نشست پرسش وپاسخ با موضوع “بایدها و نبایدهای ازدواج و روابط میان دانشجویان از منظر قرآن و روایات” باحضور حجه الاسلام والمسلمین حدائق در دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت برگزار گردید.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی دانشگاه آزاد مرودشت، در این نشست که به همت کانون قرآن وعترت حوزه فرهنگی و گروه

_MG_4949

نشست پرسش وپاسخ با موضوع “بایدها و نبایدهای ازدواج و روابط میان دانشجویان از منظر قرآن و روایات” باحضور حجه الاسلام والمسلمین حدائق در دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت برگزار گردید.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی دانشگاه آزاد مرودشت، در این نشست که به همت کانون قرآن وعترت حوزه فرهنگی و گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت و با هدف ارتقای فرهنگ و تقویت بنیه ایمانی در بین قشر دانشگاهی برگزار شد، حجه الاسلام و المسلمین حدائق، با اشاره به فرهنگ غنی اسلامی و اعتقادی حاکم برجامعه، خانواده راکه یکی ازاساسی ترین ارکان جامعه دانست و گفت: تنها به وجود و برکت قرآن و احادیث و روایات در اسلام و پیروی از اولیای الهی، بنیان خانواده محکم خواهد ماند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حدائق با بیان سخنانی پیرامون ازدواج موفق در قرآن و روایات گفت: یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی قبل از ازدواج در نظر گرفتن معیارهایی برای انتخاب همسر است. به جرئت می توان گفت بیشترین مشکلاتی که در زندگی مشترک به وجود می آید به خاطر این است که دختر و پسر، همسر مناسب خود را انتخاب نکرده اند و پس از چند سال زندگی متوجه این موضوع می شوند، پس جا دارد برای این انتخاب وقت بگذاریم و مطالعه کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به علل و عوامل رفتار ناسازگار در بین زوجین اشاره کرد و افزود: سلطه جویی، کنترل، الگوهای رفتاری خانواده، گرایش ها و مذاهب و فرهنگ، نقش زبان و فرهنگ و روابط زن و شوهر از جمله مواردی است که باعث تضاد و تعارض در رفتار زن و مرد و ایجاد اختلاف در زندگی زناشویی می شود.

 

در این نشست سئوالاتی در مورد مبحث ازدواج از سوی دانشجویان مطرح گردید که به آنها پاسخ داده شد.

 

لازم به ذکر است در این نشست اساتید، کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی و جمعی از خواهران حوزه علمیه شهرستان مرودشت حضور داشتند.

_MG_4969


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر