۱۲:۰۷:۲۷ - چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
برگزاری کارگاه آموزشی مبانی سینما در مرودشت+ تصاویر
کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی سینما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت برگزار شد.   به گزارش پارس دشت، دوره چهار روزه آشنایی با “مبانی سینما”، به همت انجمن فیلم شهرستان مرودشت و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، برگزار شد. عبدالصمد سلیمانی کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد

IMG_9344

کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی سینما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت برگزار شد.

 

به گزارش پارس دشت، دوره چهار روزه آشنایی با “مبانی سینما”، به همت انجمن فیلم شهرستان مرودشت و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، برگزار شد.

IMG_9322

عبدالصمد سلیمانی کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت در خصوص این برنامه ابراز داشت: به منظور آشنایی فیلمسازان تجربی و علاقه مندان با اصول و مبانی اولیه تحلیل و ساخت فیلم، کارگاه های آموزشی با حضور اساتید این رشته برگزار می شود.

 

وی افزود: این دوره آموزشی به صورت رایگان برای تمام علاقه مندان برگزار شد و شرکت کنندگان به صورت عملی و در قالب جلسات نمایش فیلم و نقد آن، با اصول علمی تحلیل فیلم به صورت تخصصی آشنا شدند.

 

IMG_9332

حمیدروستا کارشناس ارشد سینما و مدرس این کارگاه در خصوص جزئیات دوره برگزار شده گفت: در بخش اول این کارگاه چهار روزه، مطالبی همچون شناخت زبان و عناصر سینمای داستانی، مستند و تجربی به علاقه مندان ارائه شد و همچنین مباحثی درباره تاریخ سینما؛ از جمله سینمای شوروی و نظریه ی مونتاژ، سینمای فرانسه و نظریه ی مولف جهت آشنایی شرکت کنندگان مطرح گردید.

 

وی ادامه داد: دومین جلسه این کارگاه، به آموزش درام پردازی، ژانر و سبک شناسی اختصاص داده شد. و جلسه ی سوم نیز به نقد، تحلیل و تفاوت این دو، تئوری خوانش فیلم و همچنین مباحثی ابتدایی درباره اصول فیلم نامه نوسی در فیلم بلند و کوتاه اختصاص یافت.

 

IMG_9346

این فعال هنری همچنین اظهار داشت: چهارمین و آخرین بخش از این جلسات نیز به نمایش فیلم کوتاه به همراه نقد، تحلیل، شناخت عناصر و نوع پوشش قاب و مبحث کارگردانی در آن فیلم اختصاص داده شد.

 

IMG_9324

لازم به ذکر است که در آخرین روز از این کارگاه آموزشی، غلامعلی نوروزی مسئول انجمن فیلم مرودشت( کارشناس سینما و تصویربردار سینما و تلویزیون) عنوان کرد داشت: به منظور حمایت بیشتر از علاقه مندان به حوزه فیلمسازی، در دوره های آتی، از طریق برگزاری آزمون نسبت به سنجش شرکت کندگان اقدام شده و به افراد دارای حدنصاب، گواهی اعطا خواهد شد.

DORE-CINEMA (3)

حمزه علیزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت نیز در بازدید از این کارگاه آموزشی با اشاره به استقبال علاقه مندان از این دوره بیان داشت: تلاش اعضای انجمن فیلم شهرستان مرودشت و استقبال علاقه مندان به این حوزه از دوره آموزشی برگزار شده قابل تقدیر است و این اداره نیز از برنامه های آموزشی از این قبیل که در راستای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی انجمن فیلم برگزار می گردد، حمایت خواهد نمود.

 

DORE-CINEMA (1)

در پایان این دوره، با حضور حمزه علیزاده رئیس و عبدالصمد سلیمانی کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت، از حمید روستا مدرس این دوره آموزشی تقدیر به عمل آمد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر