۱۸:۴۰:۵۰ - یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳
برگزاری گفتمان دینی «فرهنگ علوی و فرهنگ امروزی» در مرودشت
گفتمان دینی «فرهنگ علوی و فرهنگ امروزی» در مرودشت برگزار شد. به گزارش “پارس دشت”، در راستای معرفی فرهنگ علوی و مقایسه‌ آن با فرهنگ امروزی جامعه‌، مؤسسه قرآنی  هدی، اقدام به برگزاری گفتمان دینی «فرهنگ علوی و فرهنگ امروزی» نمود. در ابتدای  این برنامه که در مسجدالنبی (ص) مرودشت،برگزار شد، حجت‌الاسلام ولی‌اله رحیمی به

گفتمان دینی «فرهنگ علوی و فرهنگ امروزی» در مرودشت برگزار شد.

به گزارش “پارس دشت”، در راستای معرفی فرهنگ علوی و مقایسه‌ آن با فرهنگ امروزی جامعه‌، مؤسسه قرآنی  هدی، اقدام به برگزاری گفتمان دینی «فرهنگ علوی و فرهنگ امروزی» نمود.

در ابتدای  این برنامه که در مسجدالنبی (ص) مرودشت،برگزار شد، حجت‌الاسلام ولی‌اله رحیمی به عوامل مؤثر در شکل‌گیری فرهنگ و شخصیت انسان اشاره کرد و توضیحاتی را در راستای تبیین فرهنگ علوی و تأثیرپذیری غیر شیعیان از آن ارائه نمود.

حجت الاسلام رحیمی بیان داشت: «علی بن ابی‌طالب (ع)  نه‌تنها در زمان خودش شناخته نشد، بلکه امروز نیز آنچنان که باید، شناخته نشده است. وی ادامه داد: مشکل این است که ما اصلاً به سراغ فرهنگ علوی نرفته‌ایم که بخواهد جوابگو باشد؛ وگرنه آنچه از گفتار و عملکرد علی بن ابی‌طالب (ع) در زمینۀ مردمداری، سیاست و حکومت، آداب جنگ، پاسخگویی به پرسش‌ها و … به ما رسیده است، در جامعه امروزی  و برای همیشه جوابگو است البته اگر شناخته و فهمیده شود.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: متأسفانه ابزار تبلیغاتی ما ضعیف است و همین باعث رواج مسائل فرهنگی غلط و حتی بیگانه در جامعه ما شده است و باید توجه شود که «مشهور بودن» یک عقیده یا روش، به‌معنای «درست بودن» آن نیست و «اکثریت» هرگز مساوی با «حقانیت» نبوده و نیست.

در ادامه این برنامه، حجه الاسلام رحیمی، به سوالات حاضرین پاسخ گفت.

لازم به ذکر است که برنامه فوق، به همت سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری پایگاه مقاومت شهید طاهری و موسسه قرآنی هدی برگزار گردید.

بر چسب ها:

ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر