۱۵:۴۸:۴۹ - سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
تجلیل از رابطان سلامت مرودشت
در آیینی از تلاش‌های رابطان سلامت شهرستان مرودشت تجلیل شد.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، امام‌جمعه این شهر عصر امروز در مراسم تجلیل از رابطان سلامت مرودشت بابیان اینکه اصل سلامت ریشه در تعالیم دینی دارد اظهار کرد: در سایه سلامت است که زندگی به کام افراد شیرین و زندگی مسیر درست خود

13950907000518_PhotoA

در آیینی از تلاش‌های رابطان سلامت شهرستان مرودشت تجلیل شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، امام‌جمعه این شهر عصر امروز در مراسم تجلیل از رابطان سلامت مرودشت بابیان اینکه اصل سلامت ریشه در تعالیم دینی دارد اظهار کرد: در سایه سلامت است که زندگی به کام افراد شیرین و زندگی مسیر درست خود را پیدا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی بیان کرد: بیماری در حقیقت یک زندان و بازداشتگاه برای بدن است و بدنی که بیمار باشد در حقیقت توانمندی و استعدادهای خود را در شکوفایی تعالیم از دست می‌دهد.

 

وی افزود: در اسلام برای کسانی که تعیین‌کننده سلامت هستند ثواب بسیاری واردشده و پرستاری از بیمار در یک شبانه‌روز ثوابی برابر با محشور شدن با ابراهیم خلیل‌الله (ع) را دارد.

 

احمدی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری‌های روحی و روانی در جامعه باید آموزش‌هایی برای داوطلبان نهادینه شود تا بتوانند مشکلات روحی و روانی مردم را برطرف کنند.

 

وی یکی از مشکلات در بحث خانواده را طلاق دانست و ازجمله علت‌های آن را تنوع‌پذیری و ضعف تصمیم‌گیری دانست و سرمنشأ طلاق را بیماری روحی دانست.

 

سیروس قلیچ‌خانی رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز در ادامه این آیین به نقش و جایگاه داوطلبان سلامت در ارتقاء و حفظ سلامت جامعه پرداخت و اظهار کرد: داوطلبان حلقه اتصال بین مردم و تیم سلامت هستند و می‌توانند با آموزش و آموخته‌های خود به مردم، گام مؤثری در سلامت جامعه بردارند.

 

در ادامه این مراسم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر لزوم همکاری بین‌بخشی برای ارتقاء سلامت در جامعه تأکید کرد و گفت: مردم باید به این اعتقاد برسند که همکاری با تیم سلامت باعث افزایش ارتقاء جامعه خواهد شد.

 

عبدالرسول همتی پوشش ۷۵ درصدی خانواده توسط داوطلبان سلامت در مرودشت را ستود و گفت: این شاخص خوب است و باید سعی کنیم تا به ۱۰۰ درصد کامل برسد و همچنین لازم است که به ازای هر ۴۰ خانوار یک رابط سلامت به کار گرفته شود.

 

وی از داوطلبان سلامت درخواست کرد که حلقه اتصال بین مردم و تیم سلامت باشند و نسبت به تأمین سلامت جامعه بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی کنند.

 

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر