۱۵:۴۳:۵۰ - یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
تخت جمشید در رتبه نخست بازدید مسافران نوروزی قرار گرفت
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: مجموعه جهانی تخت جمشید با ۵۲۵ هزار و ۶۵۶ نفر در رتبه نخست بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی قرار گرفت.   مصیب امیری، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از ۲۵ اسفند۹۳ تا ۱۴ فروردین جاری بیش از

81558831-6366654

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: مجموعه جهانی تخت جمشید با ۵۲۵ هزار و ۶۵۶ نفر در رتبه نخست بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی قرار گرفت.

 

مصیب امیری، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از ۲۵ اسفند۹۳ تا ۱۴ فروردین جاری بیش از دو میلیون و ۹۲ هزار نفر از اماکن تاریخی فرهنگی زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بازدید کردند.

 

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده پس از حرم مطهر شاهچراغ (ع) و مجموعه جهانی تخت جمشید، در مدت زمان یاد شده ۵۱۱ هزار و ۶۱۰ نفر از مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ ، ۳۷۸ هزار و ۴۷۶ نفر نیز از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی دیدن کردند.

 

امیری اظهارداشت: همچنین در این مدت ۱۶۶ هزار و ۹۳۹ نفر از مجموعه جهانی پاسارگاد و ۱۶۸ هزار و ۸۹۴ نفر از مجموعه فرهنگی ارگ کریم خانی بازدید داشتند.

 

وی با بیان این که در نوروز ۹۴ آمار بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی فارس بیش از۳۸ درصد افزایش داشت، افزود: در مدت مورد اشاره هشت هزار و ۴۷۶ گردشگر خارجی از اماکن تاریخی – فرهنگی زیر پوشش این اداره کل دیدن کردند.

 

*** نوروز ۹۴ اسکان در فارس به حدود چهار میلیون نفر شب رسید

امیری ادامه داد: از ۲۸ اسفند ۹۳ تا ۱۴ فروردین جاری سه میلیون و ۹۳۴ هزار و ۲۳۲ نفر شب مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان فارس اسکان یافتند.

 

وی بیان کرد: مسافران نوروزی استان فارس در واحدهای اقامتی این استان شامل هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر، چادرهای مسافرتی، سالن های ورزشی، کلاس های مدارس و خانه های استیجاری اسکان یافتند.

 

او افزود: امسال با تمهیدات ایجاد شده میزان نفر شب اقامت در استان فارس نسبت به نوروز سال ۹۳ افزایش داشت و ظرفیت این استان در این بخش به ۵۵۰ هزار نفر شب رسید.

 

*** یک هزار و ۴۳۱ مورد بازدید از تاسیسات و موسسات گردشگری فارس

وی گفت: همچنین از ۲۸ اسفند ۹۳ تا ۱۴ فروردین جاری تعداد یک هزار و ۴۳۱ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات و موسسات گردشگری استان فارس صورت گرفته است.

 

امیری بیان کرد: در مدت زمان یادشده ۵۹۲ مرکز اقامتی، ۲۸۴ رستوران و مرکز پذیرایی بین راهی، ۱۴۵ دفتر خدمات مسافرتی و ۴۱۰ مرکز اقامتی شامل کمپ ها، مهمانسراها و خانه مسافر مورد بازدید قرار گرفت که در این بازدید ها ۱۲ موسسه و تاسیسات گردشگری مورد تشویق قرار گرفتند، به ۴۸ مورد تذکر، و هشت مورد اخطار کتبی داده شد.

 

وی اظهارداشت: همچنین در ایام نووز ۲۰ دفتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی در فارس به صورت کشیک به مسافران نوروزی خدمات عرضه کردند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر