۳:۵۹:۰۷ - چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳
تنوع کشت بهترین راهکار مقابله با خشکسالی در مرودشت است
فرماندار مرودشت گفت: تنوع کشت، الگوسازی، خرید تضمینی محصول و آموزش بهترین راهکار مقابله با خشکسالی در این شهرستان است.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی که با حضور اعضا و در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، اظهار داشت: امروزه مقابله

13930806000027_PhotoA

فرماندار مرودشت گفت: تنوع کشت، الگوسازی، خرید تضمینی محصول و آموزش بهترین راهکار مقابله با خشکسالی در این شهرستان است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی که با حضور اعضا و در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، اظهار داشت: امروزه مقابله با خشکسالی به عنوان زلزله خاموش از وظایف یک دستگاه خاص نیست بلکه تمام ظرفیت‌های جامعه باید در راستای مدیریت مصرف بسیج شوند.

 

وی از سیاست‌گذاری و اقدامات خاص جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر کشاورزان که ۹۰ درصد از منابع آب را مصرف می‌کنند به عنوان مسئولیت خاص در این حوزه یاد کرد و گفت: تنوع کشت، الگوسازی، خرید تضمینی محصول و آموزش و حرکت بر اساس کشاورزی دانش‌بنیان شاخصه‌های اساسی در این زمینه است.

 

فرماندار مرودشت خواستار حمایت جدی مجلس و دولت از ظرفیت کنتور هوشمند و تحویل حجمی آب به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت مصرف شد.

 

رئیس کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی مرودشت خشکسالی را در عین حال فرصتی برای اتخاذ تدابیر در تغییر معیشت، حفظ منابع آبی و گسترش صنایع کوچک به‌ویژه وابسته برای فرآوری محصولات عنوان کرد و خواستار ارائه نظرات کمیته حفاظت از منابع آب برای ممنوع و محدودسازی محصولات پرآب در این شهرستان شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر