۷:۵۳:۰۰ - شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴
توقف فعالیت کارخانه سنگ شکن در حریم تخت جمشید
فعالیت کارخانه ی سنگ شکن در حریم درجه دو تخت جمشید متوقف شد.   پارس دشت- فعالیت رسمی سنگ شکن در نزدیکی کوه رحمت و در حریم درجه دو یادمان جهانی تخت جمشید متوقف شد.   این خبری بود که مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید را بر آن داشت تا به دنبال اخبار ضد و

5247412034427387904san4

فعالیت کارخانه ی سنگ شکن در حریم درجه دو تخت جمشید متوقف شد.

 

پارس دشت- فعالیت رسمی سنگ شکن در نزدیکی کوه رحمت و در حریم درجه دو یادمان جهانی تخت جمشید متوقف شد.

 

این خبری بود که مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید را بر آن داشت تا به دنبال اخبار ضد و نقیضی که در خصوص مخاطره انگیز بودن فعالیت کارخانه سنگ شکن بر ثبت جهانی تخت جمشید این روزها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گسترش یافته است اعلام نماید.

 

اخباری که حکایت از آن داشت، چنانچه دنبالۀ این رَوند، پیگیری نشود، نه تنها تهدیدی جدی برای این میراث گران بها به شمار می آید که حتی در خطر حذف از فهرست یونسکو جای می گیرد.

 

این در حالی است که مسعود رضایی منفرد دیدگاه خود را به گونه ای دیگر بیان می کند.

 

به گزارش روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، هر چند کارخانۀ سنگ شکن دو سه دهه است که با زیر پا گذاشتن قانون های میراث فرهنگی در ۱۰ کیلومتری کوه مهر (رحمت)، در حریم درجه دوی تخت جمشید، به سمت جادۀ ارسنجان و میان روستای عِزآباد و سلطان ولایت مشغول فعالیت شده، اما مدیر پایگاه جهانی پارسه گفت: از آن جایی که حفظ حریم تخت جمشید برای ما بسیار حساس و مهم است، با پیگیری های قضایی توانسته ایم فعالیت کارخانه سنگ شکن را متوقف کنیم.

 

مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید همچنین افزود: اینکه در برخی از رسانه ها با نظرات غیر کارشناسانه گفته شده میراث جهانی پارسه در خطر حذف از فهرست جهانی یونسکو جای گرفته است، درست نمی باشد. زیرا ما اقدامات ضروری و لازم را انجام داده و همچنان پِی گیر هستیم و در حال حاضر، از دنباله کار آنها پیشگیری شده است.

 

به گفته وی سازمان یونسکو زمانی یادمانی را درفهرست” آثار در معرض خطر ” و یا “حذف ” جای می دهد که متولیان آن پایگاه در برابر تهدیدها هیچ گونه اقدامی انجام نداده باشند و نسبت به تهدید پیش آمده، بی تفاوت باشند. رضایی منفرد از حساسیت خود و همکارانش دربارۀ پارسه سخن گفت و افزود: نمی گذاریم که در حریم های آن دست اندازی صورت گیرد و در مواردی هم که ناخواسته پیش می آید زود آن را پِی گیری می کنیم».

 

به گزارش روابط عمومی پایگاه میراث جهانی پارسه، به گفته ی مدیر این پایگاه، به مدیران کارخانه از سوی مدیریت شهری ۵ ماه فرصت داده شده است و چنانچه کارخانه جابه جا نشود، پایگاه جهانی تخت جمشید، مجدداً شکایت خود را از سر خواهد گرفت. این در حالی است که هم اینک هیچ گونه فعالیتی در کارخانه انجام نمی گیرد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر