۲۱:۳۲:۵۳ - دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳
دانش آموزانی که در مکتب حسین، درس عاشقی خواندند…
پارس دشت، علیرضا حیدری- سیزدهم آبان، روز تجلی دوباره‌ی آزادگی و شجاعت و غیرت انقلابی در ملت مسلمان ماست. مقام معظم رهبری   صدای پا می آید. جمعیت زیادی را می بینم که در صفوف منظم ایستاده اند. صدای پای دیگری را می شنوم. چه صدای غریبی… اما نه! این صدا آشناست. سالهاست که این

پارس دشت، علیرضا حیدری-22423

سیزدهم آبان، روز تجلی دوباره‌ی آزادگی و شجاعت و غیرت انقلابی در ملت مسلمان ماست.
مقام معظم رهبری

 

صدای پا می آید. جمعیت زیادی را می بینم که در صفوف منظم ایستاده اند. صدای پای دیگری را می شنوم.

چه صدای غریبی…

اما نه! این صدا آشناست.

سالهاست که این صدا را می شنوم اما نه به این شیوایی.

اولین باری است که می بینم، همه برای بزرگداشت آن، یک دست مشکی پوشیده اند. چه سعادتی، چه لیاقتی…

 

آری این حماسه با عاشورا، حماسه ی عشاق حسینی، پیوند خورده است. پیوندی پرمعنا که تنها خدا می داند چه حکمتی در آن نهفته است.

از بوی نم نم باران حماسه آفرینان می توان فهمید که این بار حماسه دیگری آفریده می شود وعشق به ارباب، اینان را چنین کرده است.

شعارهایی که سر داده می شود، اشک هایی که ریخته می شود، دست هایی که به سوی آسمان بالا می روند و دل هایی که برای عروج آماده می شوند همه با هم گره خورده اند.

 

سلام بر ۱۳ آبان، سلام بر دانش آموز، سلام بر دانشجو و سلام بر سر سلسله بیداردلان، امام عاشقان، خمینی کبیر و درود بر رهبر فرزانه ام؛ ولی امسال باید سلامی متفاوت سر دهیم. سلامی که در آن خون حسین است. سلامی که در خود، اشک های ساکتی دارد.

سلام بر اشک های ساکت حسین. سلام بر عاشورا وسلام بر حسین …

 

درسال ۱۳۵۷ دانش آموزان همچون سایر گروه های ملت در اطاعت از فرمان حضرت امام (ره) که همه را دعوت به مبارزه بی امان با رژیم امریکایی شاه می نمود، سر از پا نمی شناختند و نجات اسلام را در پیروی کامل از امام (ره) می دانستند. این طبقه جوان و فعال جامعه، بحق، یکی از ارکان و پایه های مهم انقلاب پیروزمند اسلامی بودند.در حقیقت ۱۳ آبان از نظر آنان روز پیوندشان با رهبر بت شکن خویش،امام خمینی (ره) بود.

 

این ۱۳ آبان نشان از تجدید میثاق با سیدالشهداست.۱۳ آبانی که به دنیا می فهماند در ایران اسلامی شور اسلام وانقلاب و اطاعت از رهبر مسلمین پیر و جوان نمی شناسد.

 

۱۳ آبانی که هم روز دانش آموز ،وهم روزمبارزه با استکبار جهانی ،با عاشورای حسینی گره خورده است که پیام هایی در خود دارد.

 

این پیوند به ما یاد آور می شود تا در همه حال متوجه یزیدیان زمان خود شویم و درمقابل آنان ساکت ننشینیم وبه مقابله با باطل بپردازیم.

مانگونه که خداوند در قرآن کریم(سوره اسراء آیه ۸۱) می فرماید:” و قل جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا” و بگو حق فرا رسید و باطل مضمحل و نابود شد و باطل نابود شدنی است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر