۱۸:۳۵:۲۹ - شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
دانش آموزان مرودشت با روند مرمت تخت جمشید آشنا شدند
همزمان با روز بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی، دانش آموزان شهرستان مرودشت از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کردند و با مراحل مرمت این مجموعه آشنا شدند.   به گزارش دریافتی ایرنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی استان فارس در این باره گفت: در قالب این تور، دانش آموزان با

81575243-6394768

همزمان با روز بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی، دانش آموزان شهرستان مرودشت از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کردند و با مراحل مرمت این مجموعه آشنا شدند.

 

به گزارش دریافتی ایرنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی استان فارس در این باره گفت: در قالب این تور، دانش آموزان با حضور در مجموعه های مختلف و کارگاه های مرمت از جمله مجموعه جهانی تخت جمشید از نزدیک با نحوه مرمت، نگهداری و حفاظت از آثار هخامنشی فارس آشنا شدند.

 

مصیب امیری با بیان اینکه دانش آموزان یکی ازمهمترین جوامع هدف میراث فرهنگی محسوب می شوند افزود:روز بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی (۲۹ فروردین) فرصت مناسبی برای معرفی آثار تاریخی به جوامع هدف است که در این زمینه تور ویژه بازدید دانش آموزان و خبرنگاران در حال برگزاری است.

 

او بیان کرد: آشناسازی دانش آموزان استان فارس با آثار تاریخی دوره های هخامنشی، ساسانی و اسلامی، برپایی دو نمایشگاه تخصصی معرفی بافت تاریخی شیراز و پروژه های مرمتی استان از برنامه های این روز در استان فارس است.

 

وی اضافه کرد: نمایشگاه تخصصی معرفی بافت تاریخی شیراز در خانه نصیرالملک یکی از بناهای قاجاری و ارزشمند شیراز برپا شده است و علاقه مندان تا سوم اردیبهشت ماه ۹۳از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

امیری ادامه داد: همچنین نمایشگاه عکس مرمت آثار تاریخی شاخص استان به مدت یک هفته درارگ کریمخان نیز برپا شده است که در این نمایشگاه عکس های ۲۰ پروژه مرمتی شاخص استان فارس در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

یادمان تاریخی تخت جمشید یکی از چهار اثر ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی با شماره ۱۱۴ در سازمان جهانی علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد.

 

مجموعه جهانی تخت جمشید مربوط به هخامنشیان در شهرستان مرودشت و در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

 

هخامنشیان از ۳۳۰ تا ۵۵۰ پیش از میلاد در ایران حکومت کردند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر