۱۷:۵۲:۳۴ - شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳
در گفتگو با رئیس اداره امور مالیاتی پاسارگاد: مردم با اداره امور مالیاتی مشکل دارند
به گزارش طنین پاسارگاد، در ادامه سلسله مصاحبه ها با روسای ادارات شهرستان پاسارگاد این بار خبرنگار ما به سراغ یونس رستمی رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان پاسارگاد رفته است و گفتگویی با وی انجام داده است که در ذیل آمده است. ۱-خودتان را معرفی کنید؟ با عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات .ابتدا

به گزارش طنین پاسارگاد، در ادامه سلسله مصاحبه ها با روسای ادارات شهرستان پاسارگاد این بار خبرنگار ما به سراغ یونس رستمی رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان پاسارگاد رفته است و گفتگویی با وی انجام داده است که در ذیل آمده است.

۱-خودتان را معرفی کنید؟

با عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات .ابتدا پیشاپیش هفته مالیات را تبریک عرض می نمایم . این جانب یونس رستمی متولد قیر کارزین هستم .

۲-چند سال رئیس اداره امورمالیاتی هستید؟

بمدت ۵ سال است که رئیس اداره هستم با سابقه کاری ۱۸ سال در شهرستان های فیروزآباد و اوز

۳-شما تا چه میزان مخاطب سایت طنین پاسارگاد هستید؟

بطور معمول از این سایت بازدید می کنم .

۴-به نظر شما سایت طنین پاسارگادتا چه اندازه می تواند در سطح آگاهی مردم تاثیر گذار باشد؟

بستگی به فرهنگ مردم دارد . نگاه مردم به فضای مجازی باید مثبت باشد نه به دید منفی انحراف نگاه کنند.

۵-چرا مردم از اداره  امور مالیاتی گله مند و معمولا ناراضی هستند؟

دلیل این که مردم با اداره مالیات مشکل دارند و دید منفی نسبت به این اداره دارند این است که می خواهند پول پرداخت کنند ولی مردم باید با پرداخت مالیات و عوارض شهرداری به پیشرفت و آبادی شهر خود کمک کنند.

۶-مراجعه کنندگان برای پرداخت مالیات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته یا کاهش؟

هنگامی که در شهریور سال ۸۸ اداره شدم نسبت به قبل از سال ۸۸ ، ۳۰ درصد افزایش مراجعه کننده داشتیم . در سال ۸۸ اظهار نامه دریافتی ۱۰۰۰ پرونده بوده که این تعداد پرونده در سال گذشته افزایش داشته .

۷-بیشترین مالیات شامل کدام مودیان می شود؟

بیشترین مالیات را کارمندان می دهند و مالیات کارمندان یکسال زودتر از حقوقشان کسر می شود.

۸- از چه طریقی مردم می توانند ثبت نام اظهار نامه مالیاتی را انجام دهند؟

با مراجعه به اداره دارایی با گرفتن کلاسه پرونده خود میتوانند در خانه با مراجعه به سایت یا  با مراجعه به کافینت های در سطح شهر مراحل ثبت نام را انجام دهند.

۹-نحوی اطلاع رسانی در مورد ثبت اظهار نامه مالیاتی چگونه بوده است؟

از طریق نامه نگاری به اتاق اصناف . ارسال پیامک با همکاری اداره پست برای تک تک مودیان . نصب پلاکارد از طریق اداره پست .

۱۰-سقف معافیت مالیات برای مودیان چقدر است؟

در صورت تسلیم اظهار نامه در موعد مقرر تا سقف ده میلیون تومان شامل معافیت مالیاتی می گردد.

۱۱-نحوه محاسبه دریافت مالیات به چه صورت است؟

مودیان شامل دو بند ۹۵ و ۹۶ می شوند که ماده ۹۵ شامل سه بند الف ب و ج می باشد . که بند الف شامل : دارندگان کارت بازرگانی – صاحبان کارخانه ها و کارگاههای تولیدی – صاحب موسسات ساختمانی هتل ها و … بند ب شامل : طلا فروشان – جایگاه داران سوخت . نمایشگاه های اتومبیل – مشاورین  املاک و … هستند . این مودیان موظف هستند هر سه ماه فروش فصلی خود را بر روی سی دی تحویل اداره مالیات دهند که مالیات سالانه آن ها حساب گردد ولی اگر در موعد مقرر اظهار نامه تحویل ندهند ۴۰ درصد جریمه غیر قابل بخشش و ۴۰ درصد جریمه به دلیل تحویل ندادن دفاتر اسناد مالی و ماهی ۵/۲ درصد جریمه تا زمانی که تصویه حساب نکنند . نحوه محاسبه مابقی صنوف از طریق مشاهده عینی کارشناس اداره مالیات می باشد.

۱۲-تعداد پرونده های فعال و غیر فعال در شهرستان به چه میزان است؟

تعداد ۲۰۱۴ پروند شغلی در شهرستان وجود دارد که ۱۴۰۰ پرونده آن فعال است.

۱۳-  بیشتربا کدام ادارات تعامل و همکاری دارید؟

در سال ۹۱ طی جلساتی که با روسای اتحادیه صنف داشتیم مقرر شد که صنف های فروش لوازم یدکی خودرو صاحبان تعمیرگاه های مجاز خودرو و فروشندگان تجهیزات حرارتی . فروشندگان بهداشتی ساختمان. فروشندگان موکت پرده فروشی . فروشندگان انواع تلفن ثابت . بی سیم و همراه . فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی . تولید کنندگان مبل و مصنوعات فلزی و چوبی ملزوم به نصب و راه اندازی صندوق فروشگاهی دستگاه pos یا رایانه دارای نرم افزار حسابداری و مالیاتی می گردد که این حکم بر اساس حکم ماده ۱۲۱ قانون برنامه ۵ توسعه می باشد ولی متاسفانه با توجه به این که این دستورالعمل همه ی روسای صنوف مربوط امضاء کرده اند هیچ گونه اقدام عملیاتی از طرف رئیسان اتحادیه و رئیس اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن انجام نشده است . و همکاری لازم را با ما انجام نمی دهند . رئیس محترم صنف مربوطه مردم به شما اطمینان کرده اند که به شما رای داده اند پس نمی توانند چوب ندانم کاری شما را بخورند پس اطلاع رسانی و پی گیری کنید. چرا در فاکتور فروش صنف طلافروشان ارزش افزوده از مشتری می گیرند ولی مالیات آن را نمی دهند چرا بازرسان صنف وبازرسان صنعت و معدن به هیچ عنوان همکاری نمی کنند .

۱۴-آیا اقداماتی برای ارتقاء اداره مالیات انجام داده اید؟

از سال ۸۸ به بعد با همکاری بعضی از دوستان پی گیر ارتقاء اداره بودیم با همکاری و نامه نگاری با آقای شبانپور نماینده وقت شهرستان و پی گیری های آقای هاشمی فرماندار وقت شهرستان مدام دنبال ارتقاء اداره بوده ایم از دوستان در اداره صنف خواستیم ما را حمایت کنند در موضوع ارتقاء ولی متاسفانه هیچ گونه کمکی به ما نکردند. خوشبختانه با عنایت خداوند دو ماهی است که اداره ارتقاء پیدا کرده است.

در آخراگر صحبت خاصی هست بفرمائید.

تک تک مردم سعادتشهر بر گردن من حق دارند اگر بد اخلاقی و بد رفتاری خدای نکرده انجام شده است از همه حلالیت می طلبم و از این که ۵ سال این بنده حقیر را تحمل کرده اید تشکر می کنم .


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر