۷:۱۱:۰۴ - چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴
دیدار مسئولین بهداشت و درمان مرودشت با امام جمعه این شهرستان
در اولین روز از هفته نهاد نماز جمعه مسئولین بهداشت و درمان مرودشت با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند. به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی بیمارستان آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت در اولین روز از هفته نهاد نماز جمعه، دکتر فلاحی رئیس شبکه بهداشتی درمانی و آموزشی شهرستان مرودشت، دکتر علی اکبر

IMG_0807

در اولین روز از هفته نهاد نماز جمعه مسئولین بهداشت و درمان مرودشت با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی بیمارستان آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت در اولین روز از هفته نهاد نماز جمعه، دکتر فلاحی رئیس شبکه بهداشتی درمانی و آموزشی شهرستان مرودشت، دکتر علی اکبر رئیس، حسین زارعی مدیر و تنی چند از مسئولین بیمارستان مرودشت با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

حجت السلام و المسلمین احمدی با اشاره به جایگاه نماز جمعه از دیدگاه بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امام راحل (ره) عنایت ویژه ای به نماز جمعه داشتند تا آنجایی که فرمودند «نماز جمعه در رأس همه امور است» و از مرحوم آیت اله طالقانی به ابوذر زمان یاد کردند.

  وی علت این اهمیت را در این دانست که نماز جمعه ترکیبی از مسائل سیاسی، عبادی و معنوی است و گفت: در نماز جمعه، تمامی رخدادهای سیاسی را که در جهان اسلام رخ می دهد، تجزیه و تحلیل می شود و مشکلات مردم به گوش مسئولین و مشکلات مسئولین به گوش مافوق آنها می رسد.

نماینده مقام معظم رهبری در شهرستان مرودشت با اشاره به عملکرد مثبت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: با اجرای برنامه تحول در نظام سلامت و با توجه به برداشته شدن هزینه های بالای درمان از دوش بیماران، نفس آنها آزاد شد. حقیقتا وزیر بهداشت، انسان بسیار توانمند و پیشانی همه وزرا می باشد و بنده به خاطر اقدامات وزیر بهداشت قلبأ به ایشان و تمامی مسئولین بهداشتی و درمانی علاقه دارم.

امام جمعه شهر مرودشت با اشاره به افزایش رضایت مندی از عملکرد متولیان امر بهداشت و درمان شهرستان و بیمارستان گفت: با توجه به گزارشات رسیده، به نظر می رسد حرکات خوب و ظرفیت قوی تری دارد اتفاق می افتد و باید پرسنل در محیط ملتهب بیمارستان توجیه بشوند که در مقابل حجم اعتراضات با آرامش و حوصله بیشتری برخورد نمایند؛ همچنین ما باید دست به دست هم بدهیم تا تعامل بین جایگاه ها بیشتر شود و بتوانیم نقطه نظرات را به یکدیگر انتقال داده تا خدمت رسانی بهتر شده و ضریب امنیت بهداشت و سلامت شهرستان بالا رود.

رئیس شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی شهرستان مرودشت با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه های مختلف بهدشتی و درمانی شهرستان و تبریک هفته نهاد نماز جمعه اظهار داشت: حوزه های بهداشتی و درمانی، مشکلات خاص خودش را دارد و امروز ما آمده ایم این مشکلات را بیان نموده و از راهنمایی های شما به عنوان پدر معنوی شهرستان مرودشت کسب فیض نمائیم.

دکتر مسلم فلاحی با اشاره به تعداد بالای مراجعین به بیمارستان مرودشت بیان داشت: ماهانه حجم بسیار بالایی از بیماران به بیمارستان وارد شده و این مرکز به عنوان قطب شمال استان عمل می کند و پرسنل این بیمارستان، تمام تلاش خود را می کنند که خدمت بهتری ارائه شود و ما امیدواریم در فواصل زمانی مختلف حضور شما را در مراکز بهداشتی و درمانی داشته باشیم تا شرمنده مردم و شما نشده و رضای خداوند را در این عرصه فراهم نمائیم.

رئیس بیمارستان آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت با عرض تبریک به مناسبت سالگرد برگزاری اولین نمازجمعه به امام جمعه و کادر نهاد برگزاری این مراسم اظهار داشت: هدف از حضور ما در این نهاد مقدس در ابتدا تبریک و عرض التماس دعای خیر شما و دوم ارائه عملکرد مجموعه بیمارستان و همچنین بیان گوشه ای از مسائل و مشکلات گریبان گیر این مجموعه می باشد.

دکتر علی اکبری با اشاره به حجم مراجعات بالای بیماران به بیمارستان گفت: با اجرای برنامه تحول در نظام سلامت ما با حجم عظیمی از مراجعات به بخش اورژانس و بیمارستان مواجه شده ایم به نحوی که روزانه چندین برابر ظرفیت اسمی در بخش اورژانس پذیرش بیمار داریم و با وجود فضای فیزیکی محدود این بخش، افزایش این فضا را از چند ماه قبل شروع نموده و با توجه به حساسیت و بار روانی که بین مردم ایجاد خواهد شد نیاز به حمایت معنوی مسئولین، علی الخصوص تریبون نماز جمعه و شخص امام جمعه محترم داریم.

مدیر بیمارستان آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت نیز با تبریک این هفته به ارائه عملکرد بیمارستان پرداخت و دراین زمینه بیان داشت: فاصله این که یک بیمار مرخص می شود تا دوباره بر روی آن تخت بیمار دیگری بستری شود کمتر از ۱۰ ساعت است و مجموعه مدیریتی و پرسنل تلاش می کنند که تا جایی که می شود به بهترین نحو و با تمام توان خدمات مطلوبی در قسمت های بستری و سرپایی ارائه نمایند.

حسین زارعی با اشاره به اینکه استاندارد تخت های بستری در شهرستان مرودشت از نرم کشوری نیز پایین تر است گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت در ایران به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱/۵تخت بستری وجود دارد ولی این استاندارد در شهرستان ۳۵۰۰۰۰ نفری مرودشت ۶/ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است و این همت کلیه مسئولین شهرستان را می طلبد که در ارتقاء وضعیت تعداد تخت های بستری تلاش نمایند.

در پایان جلسه با اهداء لوح یادبود ازتلاش های تمامی دست اندرکاران ستاد مقدس نماز جمعه و علی الخصوص امام جمعه مردمی شهرمرودشت تقدیر و تشکر به عمل آمد.

IMG_0798 IMG_0800


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر