۱۴:۰۹:۵۱ - جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
راه اندازی اکیپ‌ ویژه گشت اراضی در مرودشت
اکیپ های ویژه گشت اراضی در مرودشت و دو شهر دیگر راه اندازی خواهد شد.    عبدالعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به تغییر کاربری غیرمجاز ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی فارس اظهار داشت: امسال بیش از ۷۰۰ پرونده تخلف تغییر کاربری اراضی کشاورزی به دستگاه قضایی فارس ارجاع

139312021653327564794823

اکیپ های ویژه گشت اراضی در مرودشت و دو شهر دیگر راه اندازی خواهد شد.

 

 عبدالعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به تغییر کاربری غیرمجاز ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی فارس اظهار داشت: امسال بیش از ۷۰۰ پرونده تخلف تغییر کاربری اراضی کشاورزی به دستگاه قضایی فارس ارجاع شد.

 

وی با بیان اینکه فرایند رسیدگی به پرونده‌ها طولانی است، گفت: در سال گذشته ۸۰۰ پرونده تخلفات تغییر کاربری غیرمجاز به دادگاه ارجاع شده که ۲۳۷ مورد به نفع امور اراضی، ۵۱ مورد علیه امور اراضی فارس رای صادر شده و مابقی در حال رسیدگی است.

 

کریمی افزود: امسال برای نخستین بار گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در فارس راه‌اندازی شده که حدود ۶ اکیپ گشت ویژه اراضی کشاورزی در ۴ شهرستان استان فارس فعال شده و این اکیپ‌ها ۳ نفره هستند.

 

مدیر امور اراضی فارس خاطرنشان کرد: بیشترین تغییرات غیرمجاز در شهرستان‌های شیراز، سپیدان، فسا و کازرون بوده و اکیپ‌های گشت نیز بیشتر در این شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: برای سال ۹۴ شهرستان‌های مرودشت، کوار و نورآباد ممسنی در اولویت راه‌اندازی اکیپ‌های ویژه گشت اراضی هستند و افزایش گشت‌ها برای حفاظت دستگاه‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های امور اراضی فارس است.

 

کریمی با اشاره به آثار مخرب تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: یکی از مهم‌ترین ضررهای این امر این است که امنیت غذایی و خودکفایی در کشاورزی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در تولید محصولات زراعی و باغی نیز اخلال ایجاد می‌کند.

 

مدیر امور اراضی فارس اظهار داشت: یکی دیگر از آفات تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و تبدیل آنها به باغ شهری هدر دادن منابع آبی استان است که باید در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد اما صرف ساخت و ساز می‌شود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر