۱۸:۳۲:۲۹ - دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
راه اندازی نخستین آزمایشگاه مرمت سنگ در پاسارگاد
با حضور معاون میراث فرهنگی کشور، نخستین آزمایشگاه و کارگاه مرمت سنگ در مجموعه جهانی پاسارگاد راه اندازی شد.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی پایگاه میراث جهانی پارسه- پاسارگاد، این آزمایشگاه و کارگاه مرمت سنگ با همکاری کارشناسان و متخصصین حوزه میراث فرهنگی کشورهای ایران و ایتالیا در پایگاه میراث جهانی

IMG_0559

با حضور معاون میراث فرهنگی کشور، نخستین آزمایشگاه و کارگاه مرمت سنگ در مجموعه جهانی پاسارگاد راه اندازی شد.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی پایگاه میراث جهانی پارسه- پاسارگاد، این آزمایشگاه و کارگاه مرمت سنگ با همکاری کارشناسان و متخصصین حوزه میراث فرهنگی کشورهای ایران و ایتالیا در پایگاه میراث جهانی پاسارگاد و با حضور دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و دکتر امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس و مائرو کانچتوری سفیر ایتالیا، دکتر عزیزی مدیر کل دفتر امور پایگاهها، مدیران پایگاهای تخت جمشید و پاسارگاد و جمعی از مسئولین شهرستان پاسارگاد افتتاح شد.

 

در این مراسم دکتر طالبیان گفت: تا کنون دو کارگاه و آزمایشگاه مرمت در کشور، یکی در چغازنبیل و دیگری در شهر بم راه اندازی شده که در این آزمایشگاه ها مطالعات بر روی سازه های خشتی و گلی، صورت می گیرد اما با افتتاح آزمایشگاه مرمت سنگ، در پاسارگاد، اولین آزمایشگاه مطالعات بر روی سنگ، در کشور راه اندازی می شود.

 

معاون میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: هدف از راه اندازی این آزمایشگاه و کارگاه مرمتی دستیابی به شیوه نگهداری و حفاظت دراز مدت است که نه تنها پاسارگاد به عنوان پایلوتی تحقیقاتی، بلکه تمام سایت های جهانی ایران را در بر خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: در واقع با راه اندازی این آزمایشگاه که با همکاری کشور ایتالیا راه اندازی شدهف تمامی اقدامات به صورت علمی و کاملاً حرفه ای و با توجه به اسناد و شواهد میدانی انجام می شود.

 

وی در ادامه از تهیه طرح جامع مطالعاتی در منطقه باستانی پاسارگاد خبر داد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر